وزارت صمت/

سامانه معاملات خودرو وزارت صمت به سامانه تعویض پلاک فراجا متصل شد

سامانه معاملات خودرو وزارت صمت به سامانه تعویض پلاک فراجا متصل شد
کدخبر : 53883

در رویداد پایش پیشرفت پروژه شفافیت فروشگاه‌ها، گزارش اتصال سامانه شفافیت معاملات خودرو به سامانه تعویض پلاک نیروی انتظامی ارائه شد.

از این پس فروشگاه‌های اینترنتی و تمامی فعالان زنجیره معاملات خودرو، که انواع خدمات را به مردم ارائه می‌کنند، می‌توانند از احراز مالکیت فروشنده مطمئن شوند تا بتوانند شرایط شفاف برای معاملات خودرو را فراهم کنند. همچنین اطلاعات معاملات انجام شده را به سامانه معاملات خودرو وزارت صمت ارسال می‌کنند.

در رویداد پایش پیشرفت سامانه شفافیت فروشگاهی که ظهر امروز دوشنبه با حضور «سیدرضا فاطمی‌امین» وزیر صمت، «رضا تقی‌پور» نماینده مردم تهران در مجلس و عضو کمیسیون صنایع و معادن، «رضا حاجی‌پور» نماینده یازدهم مردم آمل در مجلس و سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات، «علیرضا شاه‌میرزایی» معاون تجارت و خدمات وزارت صمت، «امین کلاهدوزان» سرپرست مرکز توسعه تجارت الکترونیکی و جمعی از مدیران وزارتخانه و فعالان عرضه توسعه تجارت الکترونیک برگزار شد، مجموعه‌های فعال در این حوزه نظیر دیوار، راهبر و هایپرکار گزارش اقدامات خود را ارائه کردند.

همچنین مرکز توسعه تجارت الکترونیکی کشور نحوه اتصال به سامانه‌های فراجا و ارائه خدمات زیرساختی نظیر امضای دیجیتال و احراز مالکیت را به کسب و کارهای دهندگان تجارت الکترونیکی کشور تشریح کرد.

فاطمی‌امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت هم در این رویداد گفت: مشکل ما در معاملات خودرو این است که اولا معلوم نیست کسی که مشخصات خودرویی را برای فروش در سایت اینترنتی قرار داده، مالکیت دارد یا نه و ثانیا پیشنهاد قیمت توسط فروشنده به این معنی نیست که خریدار می‌خرد و معامله انجام شده است. لذا اینکه احراز مالکیت شود و انجام معامله رصد شود، بسیار مهم است که در این زمینه پلیس راهور باید بر اساس سامانه معاملات خودرو تعویض پلاک را انجام دهد.

شاتا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: