مدیر ناحیه نورد گرم فولاد مبارکه مطرح کرد؛

ثبت رکورد ماهانه کلاف گرم فولاد مبارکه همراستا با اهداف کلیدی کشور

ثبت رکورد ماهانه کلاف گرم فولاد مبارکه همراستا با اهداف کلیدی کشور
کدخبر : 53905

مدیر ناحیه نورد گرم فولاد مبارکه از ثبت رکورد جدید تولید ماهیانه کلاف گرم در فروردین‌ماه ۱۴۰۲ در راستای اهداف کلیدی شرکت فولاد مبارکه و کشور خبر داد.

علی حاجیان نژاد، مدیر ناحیه نورد گرم فولاد مبارکه در پی ثبت رکورد جدید تولید ماهیانه کلاف گرم اظهار کرد: در سال «مهار تورم، رشد تولید»، تلاشگران عرصه تولید در ناحیه نورد گرم مجتمع فولاد مبارکه، در راستای اهداف کلیدی شرکت فولاد مبارکه و کشور و همگام با سایر نواحی، پس از توفیق ثبت رکورد روزانه در ۱۲ فروردین ماه سال جاری، با تولید ۵۰۸۳۰۵ تن کلاف گرم در فروردین ماه ۱۴۰۲ موفق شدند رکورد تولید ماهانه جدیدی به ثبت رسانند. رکورد قبلی تولید ماهانه کلاف گرم این ناحیه، به میزان ۵۰۶۳۹۵ تن کلاف گرم در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ محقق شده بود.

وی گقت: با شروع سال جدید، همکاران ناحیه نورد گرم با روحیه و انگیزه مضاعف و در یک کار گروهی بسیار با ارزش توانستند این رکورد را خلق کنند. این در حالی است که ناحیه نورد گرم فولاد مبارکه با دارا بودن سرمایه انسانی متعهد در سال‌های اخیر همواره با تمام ظرفیت در راستای اهداف کلیدی فولاد و کشور گام‌های بلندی برداشته است و مخصوصا در چند سال گذشته به دنبال اعمال تحریم‌های سخت و تغییر اوضاع بازار ورق کشور، واحد نورد گرم با انعطاف پذیری خود توانست نیاز بازار داخل را پاسخگو باشد و با تولید میکس های ابعادی سخت و بحرانی مطابق نیاز بازار که می تواند افت تولید را در پی داشته باشد؛ نه تنها تولید خود را کاهش نداد بلکه در زمینه کیفیت تولید نیز پیشرو بوده است.

مدیر ناحیه نورد گرم فولاد مبارکه افزود: از مهم‌ترین عواملی که در کسب این موفقیت‌ها موثر بوده است می‌توان به انگیزه بالای نیروی انسانی در درجه اول، برنامه‌ریزی مناسب و دقیق تولید، انجام عملیات تعمیراتی با دقت حداکثری در حداقل زمان ممکن، افزایش آماده به کاری تجهیزات، پشتیبانی حداکثری و بسیار خوب واحدهای پشتیبانی تولید، برنامه ریزی و آماده سازی بهینه تعمیرات در شات‌دان‌های هفتگی و... اشاره نمود.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر در خط تولید نوردگرم مجتمع فولاد مبارکه، بیش از ۷۰ درصد کلاف گرم مورد نیاز کشور تولید می‌شود. خط تولید نورد گرم بدلیل دارا بودن ویژگی تنوع بالای تولید ابعادی (ضخامت و عرض) و امکان تولید گریدهای مختلف، از خطوط منحصر بفرد نورد گرم در کشور و منطقه است.

حاجیان‌نژاد تصریح کرد: مهم‌ترین مصارف محصولات نورد گرم در ساخت لوله‌های انتقال سیالات (آب، نفت و گاز)، پروفیل و لوله‌های ساختمانی، صنایع خودروسازی، صنایع لوازم خانگی و صنعتی، مخازن تحت فشار، اسکلت فلزی و صنایع سوله سازی، صنایع کشتی سازی و سازه های دریایی، صنایع فلزی سبک و سنگین، تولیدکنندگان ورق‌های گالوانیزه و رنگی و ... است.

وی تأکید کرد: میزان تولید این خط نورد گرم مشابه سایر خطوط، کاملا به ترکیب ابعادی و گریدی برنامه ریزی تولید وابسته بوده و در سال‌های اخیر به‌دلیل گرایش سفارشات ورق های گرم فولادی به سمت تولید ابعاد یعنی گریدهای بحرانی با ضخامت‌ها و عرض‌های پایین یا ضخامت‌های بالا با کیفیت سخت، دستیابی به رکوردهای تولید در خط نورد گرم فولاد مبارکه، بسیار سخت شده بود.

مدیر ناحیه نورد گرم فولاد مبارکه عنوان کرد: این موفقیت غرورآفرین که نتیجه همدلی و تلاش جمعی همکاران در ناحیه نورد گرم اعم از امانی و پیمانکار است؛ در حالی محقق شد که شاخص‌های مهم دیگر، از جمله ایمنی و کیفیت محصولات ناحیه نورد گرم نیز در بهترین وضعیت خود قرار دارند که "کسب مقام برتر عملکرد ایمنی ناحیه نورد گرم در فولاد مبارکه در دو سال متوالی ۱۴۰۱و ۱۴۰۰" و اهتمام ناحیه در تولید کلاف های کیفی مورد نیاز واحدهای استراتژیک کشور، مصداق‌هایی از این دستاورد هستند.

وی بیان کرد: از حمایت‌های مدیریت عالی شرکت و سایر مدیران سازمان و همچنین زحمات بی‌دریغ همه همکاران ناحیه نورد گرم و پشتیبانی سایر نواحی و شرکت‌های پیمانکار همکار نوردگرم کمال تشکر و قدردانی را دارم.

ایراسین

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید