جعفری در مراسم آغاز عملیات اجرایی راه دسترسی به معادن خاک رس کوار مطرح کرد؛

اقدامات ایمیدرو برای تقویت زیرساخت های معادن با هدف توسعه اشتغال

اقدامات ایمیدرو برای تقویت زیرساخت های معادن با هدف توسعه اشتغال
کدخبر : 53934

رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: این سازمان، زیرساخت های معدن و صنایع معدنی را با هدف ایجاد زمینه برای رشد اشتغال، تقویت می کند.

وجیه اله جعفری که امروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث راه دسترسی به معادن خاک رس کوار ( استان فارس) سخن می گفت، تصریح کرد: ایمیدرو با همکاری وزارتخانه ها و سازمان های مرتبط، تقویت زیرساخت های معدن و صنایع معدنی را پیگیری می کند.

جعفری با اشاره به شعار امسال ادامه داد: توجه به زیرساخت های این بخش، رشد اشتغال در کشور را به همراه دارد.

وی درباره اقدامات ایمیدرو در حوزه زیرساخت گفت: ایمیدرو راهبری ایجاد حداقل ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت جدید تولید برق برای صنعت و معدن را برعهده دارد و در سال جاری یک نیروگاه از این برنامه وارد مدار تولید می شود.‌

جعفری افزود: ۶ خط انتقال اب از سواحل جنوبی تعریف شده که خط نخست در سیرجان و اردکان فعالیت دارد.

به گفته رییس هیات عامل ایمیدرو، یکی از شش خط انتقال اب، مربوط به استان فارس است.

وی با اشاره به اقدامات زیربنایی ایمیدرو در این استان یادآور شد: تاکنون ۲۶۱ کیلومتر پروژه راه سازی در استان کار شده یا در حال کار است.

جعفری همچنین خبر داد: مساحت فعالیت های اکتشافی( فاز شناسایی) نیز به ۱۷ هزار کیلومتر مربع رسیده و حدود ۳۰ محدوده پتانسیل دار معدنی شناسایی شده است و به زودی با همکاری سازمان صمت فارس، پروانه های اکتشافی جدیدی صادر خواهد شد.

وی درباره فعالیت حدود ۱۲۰ معدن خاک رس و کوره آجرپزی شهرستان کوار گفت:با توجه به تغییراتی که در تکنولوژی رخ داده نیاز است که معدن کاران منطقه رو به استفاده از دانش نوین بیاورند .

رییس هیات عامل ایمیدرو در بخش دیگری از سخنانش گفت: ایمیدرو فعالیت های معدنی را تنها به عناصر معدنی پرمصرف همچون اهن، مس، طلا محدود نکرده بلکه عناصر راهبردی آینده همچون نیکل، لیتیوم و کبالت را هم در دستور کار دارد.

تقدیر استانداری فارس از اقدامات ایمیدرو

در این برنامه محسن ربانی زاده معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس نیز با تشکر و تقدیر از اقدامات ایمیدرو در سطح استان گفت: این اقدامات که رو به افزایش است سبب فعال شدن پتانسیل های معدنی استان و رشد زنجیره ارزش صنایع معدنی می شود.

در مراسم فوق عبدالعلی رحیمی نماینده مردم کوار، سروستان و خرامه در مجلس شورای اسلامی، سخنانی درباره اهمیت توسعه زیربناها در افزایش اشتغال معادن استان عنوان کرد.

همچنین داریوش دیودیده مجری طرح ایجاد زیربنا های لازم در مناطق معدنی گفت: پروژه احداث مسیر دسترسی به معادن خاک رس کوار، گفت: سرمایه اولیه این طرح حدود ۵۰ میلیارد تومان است و پیش بینی می شود در مدت ۱۵ ماه احداث شود. وی ادامه داد: طول این مسیر ۱۰ کیلومتر است.

 

روابط عمومی ایمیدرو

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید