وزیر اقتصاد:

والدین متولدین ۱۴۰۱ از فردا برای دریافت سهام دولتی ثبت‌نام کنند

والدین متولدین ۱۴۰۱ از فردا برای دریافت سهام دولتی ثبت‌نام کنند
کدخبر : 53953

وزیر اقتصاد گفت: وزارت اقتصاد مکلف شده سالانه سهامی را برای نوزادان در نظر بگیرد که این عدد برای نوزادان متولد ۱۴۰۱، یک و نیم میلیون تومان است.

سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی در بخش خبری ۲۱ گفت: در ماده ۱۱ قانون جوانی جمعیت، وزارت اقتصاد مکلف شده بود سالانه سهامی را برای نوزادان در نظر بگیرد. این عدد برای نوزادان متولد ۱۴۰۱، یک و نیم میلیون تومان سهام به ازای هر نوزاد است.

او ادامه داد: منابع این مصوبه فراهم شده است. هماهنگی‌های بین دستگاهی زمان می‌برد تا مردم بتوانند به راحتی این سهام را از طریق سیستمی و بدون نیاز به مراجعه دریافت کنند؛ اکنون به مناسبت عید فطر این امکان به وجود آمده است.

وزیر اقتصاد گفت: هر کدام از والدین می‌توانند به درگاه ملی دولت هوشمند مراجعه کنند. از طریق شماره گوشی همراه، کد یکتا می‌گیرند و وارد حوزه خدمات و مشوق‌های فرزندآوری می‌شوند. اسامی تمام متولدان ۱۴۰۱ در این سامانه وجود دارد اما برای راحتی کار تقسیم‌بندی شده و به طور مثال فردا برای متولدان ۳ ماه اول سال ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده است.

او افزود: والدین درگاه بانک را انتخاب کرده و یکی از صندوق‌های قابل معامله را انتخاب می‌کنند.

خاندوزی گفت: این قانون از ابتدای مهر ۱۴۰۰ لازم الاجرا بوده برای متولدین آن اما از آنجا که منابع آن تامین نشد لذا فقط به متولدین ۱۴۰۱ به بعد این سهام تعلق می‌گیرد.

او افزود: این سهام در سن ۲۴ سالگی قابل برداشت توسط آن فرزند خواهد بود و یک سرمایه ارزشمند برای تشکیل زندگی او خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید