مهندس نشـان زاده مقدم معاون برنامه ریـزی و توسعه کسب و کار شـرکت صنـایع پتـروشیمی خلیـج فـارس:

الکترومتر کمپرسور ۴۵۰ همراه با گیربکس و با دور نامی ۷۱۰۰ در سرویس قرار گرفت

الکترومتر کمپرسور ۴۵۰ همراه با گیربکس و با دور نامی ۷۱۰۰ در سرویس قرار گرفت
کدخبر : 53959

پروژه عظیم زیست محیطی "پالایشگاه گاز هویزه خلیج فارس"،در روزهای آتی با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد.

برای اجرای پالایشگاه گاز هویزه خلیج فارس، بیش از یک میلیون و ۳۳۸ هزار یورو اعتبار ارزی و بیش از ۲ هزار و ٢٠٠ میلیارد تومان اعتبار ریالی هزینه شده است.

در این پالایشگاه، روزانه، ۹۷ هزار بشکه معادل ۷۳۱۸تن +c2 (NGL), ٦٦٤٩ تن گاز شیرین و ۴۱ تن گوگرد جامد تولید می شود‌.

با اجرای این پروژه زیست محیطی و جمع آوری و بازیابی گازهای مشعل های غرب کارون، علاوه بر خلق میلیاردها دلار ثروت ، انتشار ‌‌co2 تا ۱۵ میلیون تن کاهش می یابد.

اجرای پالایشگاه هویزه خلیج فارس، باعث کاهش ملموس آلودگی شهر اهواز و رهایی مردم این شهر از بارش های اسیدی می‌شود.

فعالیت پالایشگاه‌های گاز هویزه و بید بلند خلیج فارس، منجر به ایفای حدود ٧٠ درصد تعهدات زیست محیطی بین‌المللی ایران طبق کنوانسیون‌های بین المللی (پاریس،ژنو و …)می‌شود.

پالایشگاه گاز هویزه خلیج فارس در جنوب حوزه نفتی جفیر و شمال حوزه نفتی یادآوران در ۶۰ کیلومتری شهر اهواز واقع شده و جزء طرحهای نیمه تمام است که در دوره جدید مدیریت هلدینگ خلیج فارس و با پیگیری‌های ویژه آقای دکتر علی عسکری مدیرعامل محترم این گروه به بهره‌برداری می‌رسد.

هدیه زیست محیطی بزرگترین هلدینگ پتروشیمیایی کشور دکتر علی عسکری مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس گفت:پالایشگاه گاز هویزه خلیج فارس ،هدیه هلدینگ به مردم شریف استان خوزستان است که در صحنه ها و برهه های مختلف ،وفاداری خود را به اسلام ،انقلاب و نظام نشان داده اند.

وی افزود: با هدف سودآوری، رضایت حدود ٤٠ میلیون سهام دار و صیانت از محیط زیست، طرح های نیمه تمام یکی پس از دیگری به بهره‌برداری می‌رسد.

روابط عمومی شـرکت صنـایع پتـروشیمی خلیـج فـارس

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: