خرید اعتباری/اقساطی بازنشستگان سازمان تأمین‌اجتماعی از پنج هزار فروشگاه با استفاده از سامانه "بتا"

تسهیلات بانک رفاه کارگران برای بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین‌اجتماعی

تسهیلات بانک رفاه کارگران برای بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین‌اجتماعی
کدخبر : 53969

با راه‌اندازی سامانه "بتا" بانک رفاه، بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین‌اجتماعی که حقوق ماهانه آنان به حساب ایشان نزد بانک رفاه واریز می‌شود، می‌توانند برای خرید اعتباری و اقساطی کالاها و ملزومات مورد نیاز خود، از تسهیلات اعتباری این بانک استفاده کنند.

سامانه بتا از جمله سامانه‌های آنلاین و کاربردی بانک رفاه است که امکان خرید اقساطی را برای مشتریان فراهم ساخته و به‌منظور ارائه خدمات به افرادی کاربرد دارد که حقوق‌شان را از بانک رفاه دریافت می‌کنند. در حال حاضر، مهم‌ترین گروهی که حقوق خود را از این بانک دریافت می‌کنند، مستمری‌بگیران و بازنشستگان سازمان تأمین‌اجتماعی هستند که می‌توانند با مراجعه به این سامانه به نشانی https://beta.refah-bank.ir از طریق رایانه یا گوشی تلفن همراه، نسبت به خرید اعتباری و اقساطی از مراکز طرف قرارداد بانک رفاه اقدام کنند.

همچنین پذیرندگان و فروشگاه‌های سراسر کشور که تمایل به همکاری با بانک رفاه داشته باشند، می‌توانند با ورود به سامانه بتا و انجام مراحل نام‌نویسی و مراجعه به یکی از شعب بانک، در مورد ارائه خدمات خرید اقساطی و اعتباری به مشتریان این بانک همکاری کنند.

طرح‌های اعتباری سامانه "بتا" شامل دو طرح "الماس رفاه" و طرح "کیف پول الماس" است. در طرح "الماس رفاه" مشتریان به صورت برخط (آنلاین) احراز هویت و اعتبارسنجی شده و بدون نیاز به مراجعه به شعب بانک، اجازه‌نامه برداشت اقساط دریافت می‌کنند. در این طرح مشتریان می‌توانند 60 درصد از حقوق دریافتی ماهانه خود را به‌عنوان اعتبار پرداخت اقساط ماهانه به‌منظور خرید اقساطی از مراکز طرف قرارداد بانک، به صورت حضوری / غیر حضوری استفاده کنند. در طرح کیف پول الماس نیز مشتریانی که حقوق خود را از بانک رفاه دریافت می‌کنند، با فعال‌سازی این طرح در سامانه بتای بانک رفاه و نصب اپلیکیشن مربوطه، می‌توانند در کیف پول اپلیکیشن، اعتبار سامانه بتا را دریافت کنند و با استفاده از اپلیکیشن کیف پول، امکان خرید اقساطی از فروشگاه‌های طرف قرارداد به‌صورت حضوری یا آنلاین برای مشتریان مهیا است.

براساس این گزارش، در سال گذشته حدود 270 هزار نفر از بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین‌اجتماعی از تسهیلات خرید اعتباری بانک رفاه برای خرید کالا/خدمات مختلف استفاده کرده و جمعاً از 4 هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار خرید اقساطی بهره‌مند گردیده اند.

درحال حاضر بیش از 5000 فروشگاه در سراسر کشور در حال همکاری با بانک رفاه در ارائه خدمات خرید اعتباری/اقساطی به بازنشستگان هستند و روند پذیرش فروشندگان و همچنین استفاده بازنشستگان از این سامانه درحال گسترش است.

بازنشستگان در هنگام خرید کالا/خدمات می‌توانند از طریق سامانه بتا، مجوز کسر اقساط مربوطه را به بانک رفاه بدهند و بانک رفاه در موعد پرداخت حقوق بازنشستگان، اقساط مربوطه را کسر و به حساب فروشنده واریز می‌کند. کیف پول خرید اعتباری بانک رفاه کارگران نیز برای استفاده در فروشگاه‌های طرف قرارداد با همین الگو ایجاد شده و درحال توسعه است.

گفتنی است در سامانه بتا، قبل از هر خرید اعتباری از سوی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی، اعتبارسنجی مشتری و کنترل مواردی چون عدم وجود چک برگشتی، در قید حیات بودن مشتری، قرار داشتن مشتری در بازه سنی 18 تا 77 سال، عدم انسداد حساب و نداشتن بدهی معوق تسهیلاتی به صورت برخط (آنلاین) کنترل شده و 60 درصد آخرین حقوق واریزی به حساب مشتری به‌عنوان اعتبار وی محاسبه و نمایش داده می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید