سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم خبر داد؛

آتش‌سوزی 2 لنج باری در بندر بهمن قشم مهار شد

آتش‌سوزی 2 لنج باری در بندر بهمن قشم مهار شد
کدخبر : 54091

سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد قشم از مهار کامل آتش‌سوزی دو فروند لنج باری در بندر بهمن قشم و آغاز بررسی دلایل و میزان خسارت این حادثه خبر داد.

مختار گرشاسبی با اعلام این خبر اظهار داشت: این شناور حامل بار از مبدا دوبی امارات متحده عربی به مقصد قشم بودند که به دلایل نامعلوم صبح امروز (جمعه 8 اردیبهشت ماه) دچار آتش‌سوزی گردیدند.

وی ادامه داد: در نخستین دقایق بروز این حادثه نیروهای آتش‌نشانی عملیات اطفا حریق را انجام دادند و با حضور میدانی و دستور ویژه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، بررسی علل و برآورد میزان خسارت این آتش‌سوزی در دستور کار قرار دارد.

سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد قشم افزود: لنج‌های حادثه دیده در نوبت تخلیه در اسکله بندر بهمن قشم بودند و لنج و کالاهای وارداتی، کاملا در اختیار مالک شناور بوده است.

به گفته گرشاسبی؛ از آنجا که فرآیند تخلیه بارهای وارداتی لنج‌های حادثه دیده شروع نشده بود و کالایی تحویل انبار شرکت توسعه بنادر و فرودگاهی نگردیده و قبض انبار برای آن صادر نشده، شناسایی نوع و حجم کالای ورودی و برآورد میزان خسارت آن زمان‌بر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: صاحبان شناورهای حمل کالا طبق کنوانسیون‌های حمل و نقل بین‌المللی باید شناور و کالای خود را بیمه کنند، لذا مالکین این شناورها  در صورت داشتن بیمه جهت جبران خسارت می‌توانند پس از برآورد خسارت، از بیمه مربوطه تامین خسارت کنند.

سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم نیز درپی بروز این حادثه با حضور در بندر تجاری بهمن قشم، دستورات لازم جهت استقرار استانداردهای بین‌المللی، تجهیزات فنی لازم و دستورالعمل‌های مدیریت بحران و جلوگیری از بروز حوادث و همچنین بررسی دلایل حوادث مشابه در سال‌های گذشته و رفع نواقص آن را صادر کرد.

براساس این گزارش، ساعت ۹:۱۵ صبح امروز جمعه (هشتم اردیبهشت ماه) دو فروند لنج باری به نام‌های سیمرغ 2 و ۱۱۴۸۲ که حامل کالاهای وارداتی از کشور امارات متحده عربی بودند، در بندر تجاری بهمن شهر قشم دچار حریق شدند که با تلاش تیم آتش‌نشانی منطقه آزاد قشم و حضور میدانی و کمک نیروهای سپاه، فرمانداری و اداره بنادر و دریانوردی ضمن ایمن‌سازی و جلوگیری از سرایت حریق به سایر شناورها، آتش‌سوزی به صورت کامل مهار گردید.

روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: