قشم/

فعالیت بندر تجاری بهمن به روال عادی بازگشت

فعالیت بندر تجاری بهمن به روال عادی بازگشت
کدخبر : 54214

سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: فعالیت بندر تجاری بهمن بعد از ۴۸ ساعت وقفه به جهت آتش سوزی به شرایط عادی برگشت و مقرر است جهت جبران عقب ماندگی، کالاهای موجود در شناورهای در نوبت تخلیه در اسکله با دو الی سه شیفته و با سرعت بیشتر از سر گرفته شود.

مختار گرشاسبی با اشاره به آتش‌سوزی صورت گرفته در روز جمعه 8 اردیبهشت‌ماه 1402 اظهار داشت:  پس از اقدام  برای مهار آتش‌سوزی و پاک سازی اسکله از ضایعات آتش سوزی، از عصر امروز 10 اردیبهشت‌ماه، فعالیت‌ها در این بندر تجاری به روال سابق بازگشت.

وی ادامه داد: باهدف تسریع در امور ترخیص کالاها و خدمات شایسته به بازرگانان، این بندر تجاری به‌صورت چند شیفته در حال فعالیت خواهد بود.

گرشاسبی در پایان با اشاره به تأکیدات مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم مبنی بر تأمین تجهیزات و امکانات و استانداردهای بین‌المللی در این بندر افزود: تهیه و استقرار تجهیزات فنی لازم برای اجرایی سازی دستورالعمل‌های مدیریت بحران به‌منظور پیشگیری از وقوع حوادث این‌چنینی در دستور کار سازمان و شرکت های متولی نگهداری اسکله و تخلیه و بارگیری قرار گرفت.

یادآور می‌شود، صبح روز جمعه (هشتم اردیبهشت‌ماه) دو فروند لنج باری به نام‌های سیمرغ ۲ و ۱۱۴۸۲ که حامل کالاهای وارداتی از کشور امارات متحده عربی بودند، در بندر تجاری بهمن شهر قشم دچار حریق شدند که با تلاش تیم آتش‌نشانی منطقه آزاد قشم و حضور میدانی و کمک نیروهای سپاه، فرمانداری و اداره بنادر و دریانوردی ضمن ایمن‌سازی و جلوگیری از سرایت حریق به سایر شناورها، آتش‌سوزی مهار گردید.

روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید