بیمه تعاون/

حرکت بیمه تعاون بر مدار تراز مثبت

حرکت بیمه تعاون بر مدار تراز مثبت
کدخبر : 54263

شرکت بیمه تعاون به مدیرعاملی یونس مظلومی در فروردین امسال با رشد ۲۶ درصدی فروش مواجه شده و تراز مثبت ۴۱ درصدی را ثبت کرده و نسبت خسارت این شرکت در نخستین ماه سال جاری به ۷۱ درصد رسیده است. هرچند بودجه سال ۱۴۰۲ این شرکت هنوز منتشر نشده اما برآورد می‌شود که میزان فروش حق بیمه امسال بیمه تعاون در دامنه ۲۵ تا ۳۲ هزار میلیارد ریال نوسان داشته باشد.

این شرکت در فروردین امسال بالغ بر ۸۸۶ میلیارد و ۵۵ میلیون ریال حق بیمه تولید کرده که ۱۸ درصد سهم رشته درمان، ۴۲ درصد سهم بیمه شخص ثالث و حوادث سرنشین، ۱۹ درصد سهم بیمه مسئولیت، ۶ درصد سهم بیمه‌های زندگی و ۶ درصد هم سهم بیمه بدنه بوده است.

این شرکت در فروردین امسال بالغ بر ۶۲۷ میلیارد و ۴۱۶ میلیون ریال خسارت پرداخت کرده که سهم درمان ۳۳ درصد، شخص ثالث ۱۲ درصد، بدنه خودرو ۹ درصد، بیمه زندگی ۴۰ ردصد و مهندسی ۴ درصد بوده است.

در مقایسه با فروردین سال گذشته، سهم بیمه مسئولیت از کل پرتفوی بیمه تعاون ۱۳ واحد درصد رشد کرده و سهم درمان ۲ واحد درصد و شخص ثالث ۴ واحد درصد رشد کرده است. انتظار می‌رود که رشد فروش بیمه تعاون در ماه‌های آینده قابل توجه باشد چرا که این شرکت در پایان سال گذشته بالغ بر ۱۸ هزار و ۴۶۶ میلیارد و ۳۷۲ میلیون ریال فروش بیمه‌نامه داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۶ درصد رشد فروش را تجربه کرده است. نسبت خسارت بیمه تعاون در پایان سال گذشته یکی از پایین‌ترین نسبت‌ها در مقایسه با دیگر شرکت‌های بیمه‌گر بوده چرا که میزان خسارت پرداختی این شرکت تنها ۳۸ درصد در سال ۱۴۰۱ رشد داشته است.

بیمه تعاون در سال گذشته تراز مثبت ۱۴۶ درصدی را ثبت کرده و در فروردین امسال تراز مثبت ۴۱ درصدی داشته و سرمایه این شرکت در حال حاضر ۵ هزار میلیارد ریال است.

دنیای بیمه پیش‌بینی می‌کند میزان حق بیمه تولیدی بیمه تعاون در سال جاری از مرز ۲۵ هزار میلیارد ریال عبور کند و اگر این شرکت بتواند رشد فروش مشابه سال گذشته را تجربه کند، انتظار می‌رود که حق بیمه تولیدی این شرکت به بیش از ۳۲ هزار میلیارد ریال برسد.

جدول

دنیای بانک

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید