در مسیر رشد تولید

بازتاب تحقق شعار سال در منطقه آزاد چابهار در سخنان مدیرعامل سازمان

بازتاب تحقق شعار سال در منطقه آزاد چابهار در سخنان مدیرعامل سازمان
کدخبر : 54302

جستارهایی از رویکردهای سازمان منطقه آزاد چابهار در تکمیل زیرساخت‌های تولید را در سخنان امیرمقدم، مدیرعامل سازمان مرور می‌کنیم.

رشد و رونق تولید برای منطقه آزاد چابهار یک معادله برد ـ برد است؛ از یک سو توسعه پایدار و اشتغال به همراه می‌آورد و حرکت چابهار را در مسیر اهداف ذاتی را فراهم می‌کند و از دیگر سو، تحرک بیشتری به صادرات بخشیده و با ارزآوری، منشاء اثرات ارزشمندی در اقتصاد کشور خواهد بود.

نظر به اهمیت راهبرد کلیدی «رشد تولید، مهار تورم» به عنوان شعار سال 1402، در ادامه جستارهایی از رویکردهای سازمان منطقه آزاد چابهار در تکمیل زیرساخت‌های تولید را در سخنان امیرمقدم، مدیرعامل سازمان مرور می‌کنیم.

***

ریمدان، اولویت 1402

توسعه زیرساخت‌های ریمدان با بیش از 5 هزارمیلیارد ریال از سوی سازمان منطقه آزاد پیشرفت داشته و ادامه این روند به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی منطقه آزاد چابهار در سال 1402 است. مرز ریمدان، دروازه‌ای رو به جهان شرق بوده و بهترین دسترسی کشور به ۳۷ درصد جمعیت جهان (پاکستان، چین و هند) محسوب می‌شود.

هدف‌گذاری 14 میلیارد دلاری

در پایان سال 1401 رقم سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد از 5.1 به 7.7 میلیارد دلار بالغ شد و آمادگی برای جهش به سمت هدفگذاری 1402 میلیارد دلاری برای پایان سال جاری، از جمله اقدامات منطقه آزاد در راستای کمک به رونق اشتغال و اقتصاد منطقه و تحقق شعار سال است.

قطب فولاد و پتروشیمی

بر اساس اسناد راهبردی، منطقه آزاد چابهار قطب سوم صنعت پتروشیمی در ایران و نخستین فاز پتروشیمی چابهار در سال جاری افتتاح می‌شود. همچنین در سال 1402 نیمی از ظرفیت ۳.۵ میلیون تنی کارخانه فولاد منطقه در فاز نخست خود به بهره‌برداری می‌رسد.

سرعت‌بخشی به تکمیل خط ‌آهن

سرعت‌بخشی به روند تکمیل خط راه‌آهن چابهار به زاهدان و اتصال به کریدور شمال-جنوب، با هدف ایجاد یک مسیر امن تجاری برای دسترسی فعالان اقتصادی داخلی به شرق ایران و توسعه ظرفیت‌های ترانزیتی منطقه در اولویت است.

مگاپورت چابهار

به دنبال تلاش‌ برای توسعه‌یافتگی بیشتر، به‌زودی چابهار در بخش بنادر خود به یک مگاپورت تبدیل خواهد شد. توجه به سرمایه‌گذاران، رشد خدمات عمرانی، زیرساختی و اقدامات دانش‌بنیان و های‌تک برای فراهم کردن رفاهیات مردم از محورهای این توسعه یافتگی در سال 1402 خواهد بود.

افزایش بهره‌وری آب

یکی از استراتژی‌های منطقه در سال 1402، حل بحران کم‌آبی و افزایش بهره‌وری در کشاورزی و صنایع آب بر است. به همین رو در بخش مدیریت آب‌های سطحی، چرخش مجدد پساب‌ها، تکمیل تصفیه‌خانه‌ها و سیستم آب و فاضلاب با تکیه‌بر مسئولیت‌های اجتماعی، آماده پذیرش سرمایه‌گذار هستیم.

 

روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد چابهار

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید