مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی ایران:

راه‌اندازی پالایشگاه گاز هویزه خلیج فارس با دانش ایرانی، یک رویا بود

راه‌اندازی پالایشگاه گاز هویزه خلیج فارس با دانش ایرانی، یک رویا بود
کدخبر : 54314

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، گفت: در دهه‌های گذشته جمع آوری گازهای همراه مشعل و خاموش شدن فلرها با هدف خلق ثروت، برای ما رؤیا بود که با اراده و دانش متخصصان ایرانی و راه اندازی پالایشگاه گاز هویزه خلیج فارس محقق شد.

مرتضی شاهمیرزایی در چهاردهمین همایش بین‌المللی صنعت پتروشیمی ایران (IPF)، گفت: چهاردهمین دوره این همایش پس از پنج سال با نمایشگاهی در حاشیه آن برگزار شده است و به صورتی برنامه‌ریزی شد تا با دیگر رویدادها و نمایشگاه‌ها تداخل نداشته باشد.

وی افزود: شرکت ملی صنایع پتروشیمی راهبر و سیاست‌گذار توسعه صنعت پتروشیمی است و جهت‌گیری‌های صحیح توسعه را فراروی فعالان صنعت پتروشیمی به منظور تکمیل زنجیره ارزش قرار می‌دهد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به اینکه وزیر نفت تکلیف کردند که همه کاتالیست‌های صنعت پتروشیمی تا پایان دولت سیزدهم بومی‌سازی شود، گفت: از پارسال با توان دانشمندان ایرانی صادرکننده عمده کاتالیست شناخته شدیم که محصولی به مراتب با کیفیت‌تر از صاحب لیسانس در واحدهای خارجی تولید شد.

شاهمیرزایی با بیان اینکه صنعت پتروشیمی صد در صد توسط بخش خصوصی و با قانون تجارت در حال فعالیت است، تصریح کرد: فعالان صنعت پتروشیمی موظف هستند که همسو با جهت‌گیری‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی به عنوان شرکت مادر تخصصی حرکت کنند.

وی با اشاره به رونمایی از سند توسعه و تکمیل زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی خاطر نشان کرد: همه توسعه‌گران و هلدینگ‌ها در راستای این سند حرکت خواهند کرد و در صورت لزوم این سند به روزرسانی خواهد شد.

روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید