سرپرست اداره امور کارگزاران سازمان بورس:

دومین کارگزاری جدید، مجوز فعالیت گرفت

دومین کارگزاری جدید، مجوز فعالیت گرفت
کدخبر : 54360

نوید خالقی گفت: دومین مجوز فعالیت کارگزاری مطابق دستورالعمل صدور مجوز تأسیس و فعالیت کارگزاری، صادر شد.

نوید خالقی سرپرست اداره امور کارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادار، اظهار کرد: پیرو سیاست‌های سازمان بورس مبنی بر توسعه کمی و کیفی نهادهای مالی بالاخص شرکت‌های خدمات‌دهنده، دومین مجوز فعالیت کارگزاری مطابق دستورالعمل صدور مجوز تأسیس و فعالیت کارگزاری، صادر شد.

وی با تاکید بر اینکه مجوزهای فعالیت دومین کارگزاری جدید التاسیس پس از حدود ۱۴ سال صادر شده است؛ بیان کرد: از زمان فراخوان صدور مجوز تأسیس شرکت کارگزاری تاکنون تعداد ۷ شرکت کارگزاری به مرحله تاسیس و ثبت شرکت نزد مرجع ثبت شرکت‌ها رسیده است که از این میان تعداد ۲ شرکت کارگزاری در مرحله صدور مجوز فعالیت هستند.

خالقی ابراز کرد: به‌منظور ارتقای سطح کیفیت خدمات شرکت‌های کارگزاری در دستورالعمل جدید صدور مجوز تأسیس و فعالیت کارگزاری، استانداردهای بالاتری در صدور مجوزهای فعالیت لحاظ شده است؛ چراکه ارتقای کیفیت خدمات شرکت‌های کارگزاری یکی از اهداف مهم دستورالعمل جدید محسوب می‌شود.

سرپرست اداره امور کارگزاران سازمان بورس بیان کرد: صدور مجوزهای جدید نقطه عطفی خواهد بود تا افراد جدید با ایده‌های نو و خلاقانه وارد صنعت کارگزاری شوند که به پویایی صنعت کارگزاری و نهایتاً بازار سرمایه کمک خواهد کرد.

خالقی تصریح کرد: سازمان بورس و اوراق بهادار متناسب با سیاست‌های خود در جهت تسهیل صدور مجوز برای شرکت‌های کارگزاری جدید التاسیس با استانداردهای بالا، نسبت به آن دسته از شرکت‌های کارگزاری که شرایط خود را با استانداردهای موضوع دستورالعمل تطبیق ندهند، با جدیت برخورد خواهد کرد؛ در همین راستا شرکت‌هایی که تا تاریخ ۱۹ خرداد ماه ۱۴۰۲، شرایط موضوع دستورالعمل را رعایت نکنند با محدودیت‌های جدی و فراگیری در دو مقطع زمانی نسبت به دامنه عملیاتشان مواجه خواهد شد.

سنا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید