بانک آینده

بانک آینده؛ حامی شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری‌های نوین در عرصه‌های پزشکی، سلامت و درمان

بانک آینده؛ حامی شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری‌های نوین در عرصه‌های پزشکی، سلامت و درمان
کدخبر : 54609

بانک آینده درنخستین کنگره بین‌المللی ژنومیک سرطان حامی شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری‌های نوین در عرصه‌های پزشکی، سلامت و درمان شد.

به گزارش بانک آینده  ،  بانک آینده ضمن مشارکت و حمایت از نخستین کنگره بین‌المللی ژنومیک سرطان که توسط ستاد توسعه زیست‌فناوری - معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، انجمن بیوفیزیک و زیست‌شناسی مولکولی ایتالیا در سالن اجلاس سران تهران برگزار شد، با برپایی غرفه در نمایشگاه این کنگره، پذیرای عموم بازدیدکنندگان از جمله اعضای هیأت علمی، اساتید، دانشجویان و شرکت‌های دانش‌بنیان بود. هم‌چنین، دکتر غفارزاده مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو با حضور در غرفه بانک آینده و دکتر مهدوی مشاور وزیر بهداشت ضمن بازدید از نزدیک در جریان آخرین اقدامات و فعالیت‌های بانک آینده در حوزه درمان و سلامت قرار گرفتند.

در دومین روز از برگزاری کنگره، نشست «کارگروه اقتصاد سرطان» با حضور دکتر فخریان معاون بانکداری شرکتی و تجاری و دکتر اسدی مشاور مدیرعامل و مدیر امور پروژه‌های بانک آینده، دکتر قانعی رئیس حوزه ستاد توسعه زیست‌فناوری نهاد ریاست‌جمهوری، اساتید دانشگاه‌ها، دانشجویان، کارآفرینان، دانش بنیان‌ها و شتاب‌دهنده‌ها برگزار شد. این نشست با پرسش و پاسخ حاضران پایان یافت.

شایان ذکر است، در آیین اختتامیه این کنگره با اهدای تندیس یادبود به دکتر اسدی به نمایندگی از بانک آینده از همکاری و حمایت این بانک قدردانی شد.

دکتر اسدی مشاور مدیرعامل و مدیر امور پروژه‌ها در این نشست بیان کرد: یکی از بحث‌های جدی امروز در حوزه سرطان‌ها، توجه به مدیریت علمی و همه‌جانبه به این بیماری است. ما در تلاش هستیم که با مشارکت جامعه علمی و مدیریتی با هم‌افزایی و هماهنگی و استفاده از تمام ظرفیت‌ها و حمایت لازم از حوزه سلامت، دارو و درمان به‌خصوص شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و شتاب‌دهنده‌‌ها اقداماتی تأثیرگذار انجام دهیم تا به‌سمت التیام دردها برویم و امیدواری را به جامعه بدهیم.

ایشان افزود: بانک آینده با هدف حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری‌های نوین، طی همکاری گسترده با صندوق نوآوری شکوفایی با استقرار دائمی در آن نهاد، اقدام به اعطای تسهیلات به این گروه از شرکت‌ها کرده است. 

وی ادامه داد: در این راستا، از مجموع تسهیلات اعطایی بانک آینده به شرکت‌های دانش‌بنیان در سال 1401، حدود 13 درصد از تعداد و بیش از 22 درصد از مبلغ به شرکت‌های فعال در حوزه تشخیص و درمان سرطان تخصیص یافته است.

دکتر اسدی با اشاره به این‌که در حال حاضر سرطان یکی از عمده‌ترین مشکلات نظام سلامت است و این موضوع هزینه‌هایی برای فرد و جامعه در پی دارد بیان کرد: بانک آینده طی سالیان گذشته همواره کوشیده است تا در قالب تسهیلات حمایتی و ایفای نقش مسئولیت اجتماعی خود یاری‌گر و همراه نظام سلامت کشور باشد و این بانک به‌عنوان یکی از بانک‌های پیشرو در این زمینه، اقدامات مختلفی را انجام داده است.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود در این نشست، یادآور شد: عملکرد بانک آینده طی سالیان گذشته موید این نکته است که این بانک همواره با تعامل، همراهی و هم افزایی و با آمادگی کامل در حوزه اقتصاد سلامت دخیل بوده تا این بخش اقتصادی کشور فعال باشد. 

مدیر امور پروژه‌های بانک آینده خاطرنشان کرد: بانک آینده به‌عنوان بانک پیشرو در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان با استفاده از ابزارهای نوین و مشاوره‌های مالی برای رشد و توسعه کسب و کار و تولید به‌خصوص در دوره کرونا با رویکرد حمایتی، تمام قد در کنار تمامی فعالان حوزه سلامت، تولیدکنندگان، دانش‌پژوهان، نوآوران، سرمایه‌گذاران و خیرین حضور داشته و دارد. 

ایشان با بیان این‌که بانک آینده در حمایت همه‌جانبه از فعالان کسب و کار و شرکت‌های تولیدی و دانش‌بنیان به‌خصوص در حوزه سلامت، دارو و درمان آمادگی دارد افزود: امیدواریم با همت جمعی و هم‌دلی و هم‌افزایی بخش‌های مختلف اقتصادی کشور و با رویکرد حمایتی و مسئولیت اجتماعی بانک آینده معضل بسیاری از بیماری‌ها و آسیب‌های ناشی از آن به‌خصوص سرطان با پیشگیری و درمان به‌موقع و مطلوب ریشه‌‌کن شود تا از این طریق، آلام و دردهای بیماران و هزینه‌های سربار حوزه سلامت کشور کاسته شده و اقتصاد این حوزه به‌نفع بیماران و بخش درمان کشور و افزایش سلامتی شکوفا شود.

دکتر اسدی هم‌چنین با ارائه آمار و ارقام و جداول مربوط، درباره آمایش سرزمینی تولید ناخالص داخلی (GDP) ایران و فعالیت در این بخش به خصوص فعالیت‌های مربوط به سلامت انسان و مددکاری اجتماعی توضیحاتی را به حاضرین در این نشست ارائه نمودند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید