بانک قرض‌الحسنه مهر ایران

هدف برنامه عملیاتی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران دستیابی به ۲۵۰ همت است

هدف برنامه عملیاتی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران دستیابی به ۲۵۰ همت است
کدخبر : 54610

معاون برنامه‌ریزی و توسعه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: سهم درصد بانک از نقدینگی در سال ۱۴۰۰ عدد ۱.۵۶ درصد بود که در پایان سال ۱۴۰۱ به بیش از ۲ درصد ارتقا یافت. این موضوع نشان می‌دهد بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در حال کسب سهم خود از نقدینگی کشور و توسعه خدمات است.

 

به گزارش روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، دکتر «رضا قرائی‌پور» معاون برنامه‌ریزی و توسعه بانک در چهارمین مجمع صف و ستاد بانک، اظهار داشت: مجمع صف و ستاد بانک به ابتکار دکتر «شمسی‌نژاد» مدیرعامل بانک برگزار می‌شود تا نقاط قوت و ضعف بانک را بررسی و میزان تحقق برنامه عملیاتی را ارزیابی کنیم.

وی هدف دیگر از برگزاری مجمع صف و ستاد را تقدیر از عملکردهای برتر در سطح بانک دانست و افزود: همچنین ایجاد گفتمانی دوسویه بین صف و ستاد از جمله اهداف برگزاری مجمع به شمار می‌رود تا از این طریق مشکلات، موانع و فرصت‌های پیش روی بانک استخراج و پیگیری شود و برنامه عملیاتی به‌گونه‌ای شایسته محقق شود.

قرائی‌پور گفت: اکنون چهارمین مجمع صف و ستاد بانک را برگزار می‌کنیم و با ورق زدن کتاب افتخارات ۱۴۰۱، می‌بینیم که موفقیت‌های مهم و تحسین‌برانگیزی به دست آمده است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه بانک اظهار داشت: در این مجمع عملکرد سال قبل بررسی و در پایان جمع‌بندی می‌شود تا مشخص شود چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی بانک در سال جاری چیست که با همت همه مدیران و کارکنان، برنامه تحقق منابع ۲۵۰هزار میلیارد تومانی در سال ۱۴۰۲ محقق شود.

وی با اشاره به هدف‌گذاری منابع در سال گذشته و برنامه ۱۵۰هزار میلیارد تومانی، افزود: با لطف خدا و همت کارکنان و مدیران این برنامه به میزان ۱۰۵ درصد و عدد ۱۵۶هزار میلیارد تومان محقق شد و ۲۰ استان توانستند به‌طور ۱۰۰ درصد به این هدف دست یابند. عملکرد سایر استان‌ها نیز به هدف مذکور بسیار نزدیک بود.

قرائی‌پور در بخش دیگری از سخنان خود، تصریح کرد: نسبت مصارف به منابع بانک در سال گذشته ۸۵ درصد هدف‌گذاری شده بود که همین عدد نیز محقق شد. برای نخستین بار مطالبات به مصارف بیش از پیش کاهش یافت و به ۰.۳۸ درصد رسید. بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در شبکه بانکی پیشتاز این شاخص است و این موضوع جای افتخار دارد.

وی با برشمردن توفیقات بانک در سایر شاخص‌های عملکردی، بیان کرد: در شاخص افتتاح حساب جاری، ۱۸۵ درصد هدف محقق شد. سهم سپرده‌های جاری از کل منابع بانک در سطح ۲۷ درصد بود، اما تعداد سپرده‌های جاری با رشدی ۸۰ درصدی روبه‌رو شد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه بانک گفت: اگر بخواهیم سهم درصد بانک از نقدینگی کشور را بررسی کنیم، به عدد ۱.۵۶ درصد در سال ۱۴۰۰ می‌رسیم که در پایان سال ۱۴۰۱ به بیش از ۲ درصد ارتقا یافت. این موضوع نشان می‌دهد بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در حال کسب سهم خود از نقدینگی است و هدف سال ۱۴۰۲ رسیدن به حداقل ۳ درصد سهم از نقدینگی است.

قرائی‌پور این طور ادامه داد: خوشبختانه ۹۳ درصد شعب بانک در سال گذشته سودده بودند و نسبت به سال ۱۴۰۰ که این عدد ۸۳ درصد بود، رشدی ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد. در طرح تحقق منابع ۲۰۰هزار میلیارد تومانی نیز ۹۶ شعبه و ۳ استان توانستند به سهم تعیین شده برای خود از این هدف به‌طور کامل دست یابند.

وی با اشاره به اهمیت پرداخت وام‌های تکلیفی، گفت: در سال گذشته ۹.۵ همت وام‌های تکلیفی پرداخت شد. در طرح مهریار گردش حساب بستانکار به ۱۵ همت نزدیک شد و ۲۳ درصد از وام‌های امتیازی نیز به‌صورت آنلاین پرداخت شده که امیدوارم بتوانیم در سال جاری با قدرت بیشتر این حرکت را ادامه دهیم.

قرائی‌پور با اشاره به اینکه کارهای مهمی در سال ۱۴۰۱ انجام شد، برخی از این موارد را این طور برشمرد: کیوبانک رونمایی شد، اوراق قرض‌الحسنه برای نخستین بار در کشور منتشر شد و طرح مزد خدمت به تأیید شورای فقهی بانک مرکزی رسید که در آستانه اجراست. همچنین نخستین همایش ملی قرض‌الحسنه به همت بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برگزار شد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، سخنان خود را این طور به پایان برد: هدف ما از دستیابی به منابع ۲۵۰هزار میلیارد تومانی، تنها رسیدن به یک عدد نیست، بلکه هدف خدمت‌رسانی بیشتر به مردم شریف کشور و توسعه فرهنگ قرض‌الحسنه است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید