مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی اعلام کرد:

اجرای طرح بخشودگی جرایم بیمه‌ای کارفرمایان از ابتدای خرداد ماه به مدت سه ماه

اجرای طرح بخشودگی جرایم بیمه‌ای کارفرمایان از ابتدای خرداد ماه به مدت سه ماه
کدخبر : 54766

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی از اجرای طرح بخشودگی جرایم بیمه‌ای کارفرمایان به‌منظور حمایت از کارفرمایان کارگاه‌های فعال تولیدی، صنعتی، معدنی و خدماتی و اصناف در سال مهار تورم و رشد تولید خبر داد.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، دکتر میرهاشم موسوی در این مورد گفت: با توجه به نام‌گذاری سال جاری به نام سال "مهار تورم و رشد تولید" از سوی مقام معظم رهبری و به‌منظور مساعدت با کارفرمایان واحدهای تولیدی، صنعتی، معدنی، خدماتی و اصناف و تقویت توان تولیدی کشور، طرح بخشودگی جرایم بیمه‌ای کارفرمایان از ابتدای خرداد تا پایان مرداد سال جاری اجرا می‌شود و بخشنامه این بخشودگی نیز ظرف روزهای آتی صادر و به واحدهای اجرایی این سازمان ابلاغ خواهد شد.

دکتر میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: کارفرمایان متقاضی استفاده از بخشودگی جرایم بیمه‌ای می‌توانند اصل بدهی بیمه‌ای خود را به صورت نقدی پرداخت کنند یا اینکه با توافق با شعب این سازمان، روش پرداخت اقساطی را انتخاب کنند. در صورتی‌که برای پرداخت اصل بدهی بیمه‌ای، تعداد اقساط ماهیانه ۱۲ ماه انتخاب شود، کارفرما از صددرصد بخشودگی جرایم برخوردار می‌شود؛ در صورتی‌که در ۱۸ ماه اقساط بدهی خود را پرداخت کند از ۸۵ درصد بخشودگی جرایم استفاده می‌کند و در صورتی‌ که تعداد اقساط را ۲۴ یا ۳۶ ماه انتخاب کند به ترتیب از ۷۵ درصد و ۵۰ درصد بخشودگی بهره‌مند می‌شود. البته توصیه ما این است که کارفرمایان محترم که به هر دلیلی بدهی بیمه‌ای معوق دارند که مشمول جرایم بیمه‌ای شده است، با انتخاب اقساط 12 ماهه و بخشودگی صددرصدی جرایم، از این فرصت استفاده کنند. 

دکتر موسوی با تأکید بر اینکه فرصت استفاده از این تسهیلات از ابتدای خرداد تا پایان مرداد سال جاری است، در مورد شرایط استفاده کارفرمایان از این تسهیلات گفت: با توجه به برنامه‌ راهبردی دولت سیزدهم در زمینه بهبود شرایط اشتغال، این طرح با محوریت حفظ اشتغال موجود کارگاه‌ها اجرایی می‌شود و کارفرمایان مشمول استفاده از این تسهیلات خواهند بود که حداقل به مدت یک سال از زمان تقسیط بدهی، نسبت به حفظ یا افزایش اشتغال نیروی انسانی کارگاه بر مبنای لیست اسفندماه سال 1401 و ارسال لیست و پرداخت کامل حق بیمه کارکنان شاغل کارگاه در دوره تقسیط اقدام کنند. همچنین کارگاه‌هایی که بر مبنای لیست اسفند ماه 1401 تعداد بیمه‌شدگان شاغل در آنها کاهش یافته باشد، بعد از بازگشت نیروی کار تعدیل شده یا جایگزینی آنها در زمان درخواست و رعایت حفظ اشتغال در دوره تقسیط، از بخشودگی جرایم برخوردار خواهند شد.

وی افزود: کارفرمایان متقاضی این تسهیلات باید درخواست خود را از طریق سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی به نشانی es.tamin.ir حداکثر تا تاریخ سی‌ویکم مرداد ماه ثبت کنند که توصیه می‌کنیم برای سهولت کار، این عزیزان درخواست خود را به روزهای پایانی مهلت ذکر شده موکول نکنند.

دکتر موسوی همچنین افزود: کارفرمایان محترم توجه داشته باشند که بعد از توافق با شعب سازمان تأمین‌اجتماعی در زمینه پرداخت اقساطی بدهی بیمه‌ای، چنانچه هریک از اقساط بدهی‌های تقسیط شده در سررسید مقرر پرداخت نشود؛ بدهی تبدیل به حال شده و جرایم متعلقه، نسبت به مانده بدهی مطالبه و مجدداً قابل تقسیط نخواهد بود. بنابراین به کارفرمایان محترم توصیه می‌کنیم با توجه به شرایط مالی خود، تعداد اقساط را به نحوی انتخاب کنند که بتوانند تمام اقساط بدهی را در موعد مقرر پرداخت کنند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید