برق

رشد ۵.۸ درصدی تولید صنایع با تامین برق در فروردین ۱۴۰۲

کدخبر : 54904

امسال برنامه تامین برق پایدار صنایع انرژی‌بر مثل سال گذشته است و حتی صنایعی که طی این مدت نسبت به احداث نیروگاه اقدام کرده‌اند از معافیت کامل در برنامه‌های مدیریت مصرف برخوردارند.

 

شرکت مدیریت شبکه برق ایران، مصطفی رجبی مشهدی در پاسخ به ابهام برخی خبرنگاران در خصوص سهمیه‌بندی صنایع فولاد و سیمان، اظهار داشت: امسال نیز برنامه تامین برق پایدار صنایع که غالباً مشترک شرکت‌های برق منطقه‌ای هستند، طبق برنامه، تامین انرژی خواهد شد و مشکلی در تامین برقشان نداریم.

وی تصریح کرد: برنامه تامین انرژی صنایع که در سال گذشته انرژی تحویلی آنها به نحوی تامین شد که رشد تولید بیش از ۱۳ درصدی داشتند، امسال نیز ادامه دارد و از طرفی انرژی تحویلی صنایع سیمانی نیز بیش از میزان توافق شده در ماه بوده است؛ بر این اساس طی اسفند و فروردین ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال گذشته صنایع بورسی به ترتیب ۹.۴ درصد و ۵.۸ درصد رشد تولید را تجربه کردند.

سخنگوی صنعت برق گفت: رشد تولید بخش محصولات فلزی در فروردین سال ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته ۱۵.۴ درصد بوده که بیانگر تامین برق کافی در سال جاری است.

رجبی مشهدی افزود: صرفاً تعداد محدودی از صنایع فولاد و سیمان مشترک شرکت‌های توزیع هستند که برنامه آنها نظیر برنامه هماهنگ شده با وزارت صمت خواهد بود و طرح پیشنهادی اشاره شده در جلسه با حضور وزیر نیرو مطرح شده و با آن مخالفت و از دستور کار خارج شد.

وی بیان کرد: در عین حال در نامه مورد اشاره و منتشر شده توسط خبرنگاران از مشترکان خواسته شده است تا با جابه‌جایی بار در ساعات اوج مصرف از افزایش مصرف و اضافه شدن بار شبکه برق کشور پرهیز نمایند.

سخنگوی صنعت برق تاکید کرد: برنامه‌های گذر از دوره اوج مصرف وزارت نیرو برای صنایع که با هماهنگی و همکاری سایر نهادهای ذی‌نفع، ازجمله وزارت صمت تدوین شده شامل بسته کامل حمایتی از تولید و اشتغال می‌باشد.

رجبی مشهدی گفت: از پیش‌فرض‌های اولیه برنامه امسال تامین کافی محصولات تولیدی صنایع برای نیاز مصرف کشور و همچنین عدم تکانه و ثبات در قیمت بازار و مهار تورم می‌باشد که با همکاری وزارت صمت تعیین و ابلاغ شده است .

وی در پایان ضمن ابراز امیدواری در خصوص پیش‌بینی بسته انرژی مورد نیاز صنایع توسط وزارت نیرو، بیان کرد: این بسته مانند سال گذشته تحویل صنایع مرتبط می‌گردد، و قطعاً مثل سال گذشته رشد تولید را در پی خواهد داشت.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید