چابهار

افزایش ترانزیتی چابهار با راه اندازی خط مستقیم

کدخبر : 54957

مدیر حمل و نقل و ترانزیت منطقه آزاد چابهار از افزایش سهم ۲۲ درصدی ترانزیت در کشور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل منطقه آزاد چابهار به نقل از خبرگزاری صداوسیما، مقدم گفت: با راه اندازی خط مستقیم کشتیرانی در بخش سهم کانتینری افزایش ۳۸ درصدی تعداد کانتینر را در مقایسه به سنوات گذشته داشتیم که باعث توسعه اقتصادی و رونق منطقه شده است.

مقدم گفت: ۷۰ درصد ترانزیت دریایی کشور از مناطق آزاد انجام می‌شود که با توجه به مزیت‌هایی که این مناطق دارند می‌توانند فعالیت چشمگیری در حوزه اقتصاد داشته باشند.

بهزادی مدیر اتاق بازرگانی منطقه آزاد چابهار گفت: بندر چابهار با راه اندازی خط مستقیم خاور دور از بنادر چین به این بندر بر ظرفیت کانتیری خود افزوده است.

بهزادی گفت: موقعیت استراتژیک بندر چابهار که از لحاظ مایل دریایی حدود ۴۸ ساعت قبل از بندر عباس است سبب می‌شود که ۱۰ روز زودتر از بندر عباس بتوانیم کالا را به خط تولید برسانیم.

مدیر اتاق بازرگانی منطقه آزاد چابهار گفت: این خط در آغاز با ظرفیت ۶۰۰ کانتینر شروع شد، اما با برنامه ریزی دقیق این تعداد به هزار و ۵۰۰ کانتینر افزایش یافته است.

بهزادی گفت: چابهار اولین بندر ورودی ایران است که توانایی پهلوگیری کشتی‌های سوپر پاناماکس با ظرفیت ۱۵۰ هزار تن را دارد و ریت تخلیه و بارگیری همانند بندر عباس در چابهار ساعتی ۲۵ تا ۳۰ کانتینر است.

پارسا نماینده کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در چابهار گفت: گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با همکاری سازمان بنادر و سازمان منطقه آزاد چابهار؛ خط مستقیم کشتیرانی چین را به بندر چابهار را راه اندازی کردند و قرار بر این است که این خط تداوم داشته باشد.

پارسا گفت: ماهیانه ۴ کشتی به بندر چابهار میرسد و زمان ترانزیت از ۴۵ به ۱۲ روز رسیده است.

پارسا گفت: مزایای این خط کشتیرانی این است که نقدینگی صاحب کالا سریعتر انجام می‌شود.

نماینده کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در چابهار گفت: قبلا کشتی‌ها در مسیر جبل علی کار میکردند و این سبب افزایش هزینه و زمان ترانزیت می‌شد که با راه اندازی این خط مستقیم باعث صرفه جویی در وقت و هزینه شده است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید