سمات

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس عنوان کرد؛ صرفه‌جویی در هزینه و زمان با هوشمندسازی افزایش سرمایه‌ها

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس عنوان کرد؛ صرفه‌جویی در هزینه و زمان با هوشمندسازی افزایش سرمایه‌ها
کدخبر : 55047

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اعلام کرد؛ پذیره‌نویسی حق تقدم به صورت الکترونیک باعث صرفه‌جویی در هزینه و زمان سهامداران می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سمات، بهروز محبی نجم‌آبادی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه مجلس به طور قطع بازار سرمایه را یک بازار جذاب برای تامین مالی می‌داند، گفت: بازار سرمایه چند خصوصیت ویژه دارد که یکی از آن‌ها را می‌توان شفافیت آن اعلام کرد.

محبی نجم‌آبادی با اعلام اینکه به طور قطع بازار سرمایه یک مسیر درست و فرصتی مناسب برای حل مسائل اقتصادی کشور است، افزود: افزایش سرمایه برای شرکت‌هایی که تولید، کیفیت و کمیت فعالیت‌ها را ارتقا می‌دهد، به طور حتم ارزشمند بوده و از دوام و قدرت کافی در بازار برخوردار خواهند بود.

وی در ادامه گفت: بازار سرمایه زمانی ارزشمند است که در واقعیت به جهش تولید، موضوع صادرات مولد و صادرات تولید محور کمک کرده و به دنبال آن اشتغال در کشور رونق یافته و مسائل اقتصادی و اجتماعی را برطرف کند.

محبی درباره پذیره‌نویسی حق تقدم به صورت الکترونیک در فرایند افزایش سرمایه شرکت‌ها نیز عنوان کرد: با فراهم شدن زیرساخت‌های لازم، تمامی شرکت‌هایی که خواهان انجام افزایش سرمایه از حل آورده نقدی و مطالبات هستند، از این سامانه استفاده می‌کنند. بنابراین، در دولت الکترونیک به طور قطع نگاه کاغذی نباید به مسائل وجود داشته باشد و اقدام سازمان بورس در راستای حق تقدم الکترونیک موجب تسریع کارها، کاهش هزینه‌ها و زمان خواهد شد.

این نماینده مجلس گفت: خوشبختانه رویکرد سازمان رویکرد سازمان بورس هوشمندسازی و استفاده سازمان بورس هوشمندسازی و استفاده از ابزارهای نوین و مدرن برای افزایش سرمایه شرکت‌هاست و قطعا در این بستر کارهای بهتر از گذشته پیش خواهد رفت، به طوری که افراد و سهامداران سریعتر از گذشته اطلاعات گرفته و می‌توانند نسبت به افزایش سرمایه خود اقدام کنند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: