با هدف ایجاد رقابت و حذف واسطه‌ها انجام شد

لغو مزایده حضوری و آغاز فعالیت سامانه حراج برخط خرده‌فروشی

لغو مزایده حضوری و آغاز فعالیت سامانه حراج برخط خرده‌فروشی
کدخبر : 55199

مدیرعامل سازمان اموال تملیکی در آیین رونمایی از سامانه برخط خرده‌فروشی در جمع خبرنگاران با اشاره به شفافیت و احراز هویت آنلاین در این سامانه و اسناد مربوط به برگزاری این مزایده‌ها در سامانه ستاد دولت الکترونیک اعلام کرد که از روز شنبه ششم اردیبهشت‌ماه این حراج آغاز شده و همه افراد می‌توانند با ورود به این سامانه که در درگاه دولت هوشمند، سامانه ستاد و تارنمای اموال تملیکی نیز این امکان وجود دارد اموال مورد تقاضا را ثبت کنند تا روز سه‌شنبه این مزایده برگزار شود.

به گزارش شمانیوز، عبدالمجید اجتهادی مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در مراسم رونمایی از سامانه حراج خرده‌فروشی برخط اموال تملیکی، با بیان اینکه از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون حراج حضوری نداشته‌ایم، گفت: در برنامه این سازمان نیز حراج حضور وجود ندارد، مگر اینکه موارد استثنایی باشد.

وی شفافیت، ایجاد رقابت و حذف واسطه‌ها و استفاده عموم افراد جامعه از حراج‌ها را مهم‌ترین دستاورد حراج خرده‌فروشی برخط عنوان کرد و افزود: این مهم همواره مطالبه وزیر امور اقتصاد و دارایی بود. اکنون تمام افراد جامعه می‌توانند در سامانه برای خرید کالا شرکت کنند.

اجتهادی با تاکید بر اینکه تمام فرایند این سامانه رایگان است، اضافه کرد: دو ماه رونمایی سامانه را به عقب انداختیم تا مشکل ودیعه‌گذاری حل شود. نباید مبالغ ودیعه مدت زمان زیاد در حساب باقی بماند در صورت برنده نشدن حداکثر ۲۴ ساعت دیگر به حساب شرکت‌کنندگان برمی‌گردد.

مدیرعامل سازمان اموال تملیکی در خصوص زمان آغاز حراج برخط خرده‌فروشی، اظهار کرد: این حراج از روز گذشته آغاز شده است و مردم می توانند تا روز سه شنبه هفته جاری (نهم خرداد ماه) کالاهای موجود در حراج را مشاهده کنند و از روز سه شنبه ساعت ۸ صبح تا ساعت ۲۰ همان روز زمان ارائه پیشنهاد و رقابت فراهم خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برخلاف مزایده ها در این حراج پاکت های دربسته وجود ندارد، افزود: باتوجه به این موضوع که قیمت ها به صورت آشکار و عیان برای عموم مردم قابل مشاهده است، رقابت شفاف و سالم تری در این حراج وجود دارد. مردمی که می‌خواهند این کالا را برای خودشان خریداری کنند آن را با قیمت حاشیه بازار می خرند و همین مسئله سبب می‌شود تا دست دلالان و واسطه ها از قیمت‌سازی‌ها کوتاه شود.

اجتهادی همچنین در پاسخ به سوالی درخصوص ضمانت موجود برای کالای خریداری شده در صورت وجود ایراد و نقص، گفت: همه کالاهای عرضه شده در این حراج بدون ایراد و اشکال است. مسلما تا لحظه تحویل کالا به مشتری این ضمانت وجود دارد که اگر نقصی در آن وجود داشته باشد جایگزین آن را به مردم عرضه کنیم اما پس از تحویل کالا به برنده حراج گارانتی برای آن وجود ندارد.

وی اضافه کرد: البته برای مراحل بعدی حراج خرده فروشی درصدد هستیم تا با شرکت های بازرسی وارد قرارداد شویم و بتوانیم کالاهای عرضه شده را با گارانتی و خدمات پس از فروش در حراج ارائه کنیم.

در ادامه این نشست سعید غلامی باغی معاون فروش و بهره‌برداری اموال منقول سازمان اموال تملیکی با بیان اینکه تعداد کالاها عرضه شده در این حراج شامل ١٠ قلم انواع لوازم خانگی است، افزود: در گام نخست ضمانت‌‌نامه برای کالاها نداریم، اما در زمان تحویل به شرط سالم بودن کالاها را تحویل می دهیم. از مدل‌های عرضه شده ذخیره وجود دارد که اگر کالایی ایراد داشت جایگزین شود. در صورتی که کالا را سالم تحویل گرفت و از اداره خارج شد و مشکلی به وجود آمد برعهده خریدار است.

معاون بهره برداری و فروش اموال منقول سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی ادامه‌ داد: کالاهای موجود برای ٢ سال اخیر است و حراج خرده فروشی کالاها در این سامانه تا سقف ٢٠٠ میلیون تومان خواهد بود. شرکت کنندگان می‌توانند چندین کالا را به صورت همزمان خرید کنند و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد، ضمن اینکه قیمت کالاهایی که در سامانه ارائه شده پایین‌تر از قیمت بازار است و در راستای حمایت از خریداران واقعی و نیاز خانوارها است.

گفتنی است؛ افراد می‌توانند با مراجعه به سامانه ستاد الکترونیک دولت(ستاد ایران) به آدرس http://Setadiran.ir یا پنجره ملی خدمات هوشمند دولت و یا تارنمای سازمان اموال تملیکی از خدمات سامانه الکترونیکی حراج خرده‌فروشی برخط استفاده کنند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید