مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو:

ماکو استعداد تبدیل به هاب پرورش تکنسین کشور را دارد

ماکو استعداد تبدیل به هاب پرورش تکنسین کشور را دارد
کدخبر : 55206

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: ماکو استعداد تبدیل شدن به هاب پرورش تکنسین و آموزش دانشگاهی کشور را دارد.

حسین گروسی روز سه شنبه در دیدار با رئیس دانشگاه علمی کاربردی آذربایجان غربی اضافه کرد: با تفاهم و هم افزایی بین دانشگاه علمی کاربردی و مراکز فنی و حرفه ای می توانیم مرکز پرورش تکنسین در رشته های مختلف از جمله کشاورزی، شیلات، بازرگانی، ترانزیت، گمرک، صنایع، معادن وگردشگری را در منطقه برای متقاضیان داخلی و حتی کشورهای همسایه ایجاد کنیم.

وی پرهیز از مدرک گرایی را برای توسعه صنعت در کشور ضروری عنوان کرد و بیان داشت:‌ ارتباط بین صنعت و دانشگاه تاکنون در کشور مغفول مانده است لذا سیاستگذاری منطقه بسوی تربیت نیروی ماهر و تکنسین برای واحدهای تولیدی و صنعتی است.

وی به ایجاد ارتباط ارگانیک بین دستگاه ها، مراکز آموزش عالی و صنایع تاکید کرد و گفت: با انعقاد یک تفاهم نامه مشترک بین سازمان منطقه آزاد ماکو و دانشگاه جامع علمی کاربردی گام عملی در ایجاد هاب پرورش تکنسین در منطقه برداشته شود.

دکتر سهراب عبداله زاده مقدم رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان آذربایجان غربی نیز در این جلسه نداشتن نیروی تکنسین ماهر را از مهمترین معضلات صنایع عنوان کرد و گفت: نگاه مشترک و نزدیک به اهداف مدیرعامل سازمان منطقه آزاد و دانشگاه منجر به توفیق در عرصه آموزش و مهارت آفرینی می شود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید