فولاد اکسین خوزستان

خدمت فولاد اکسین به شرکت گاز

خدمت فولاد اکسین به شرکت گاز
کدخبر : 55240

محمد علاف‌پور : در بیست و هفتمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی کشور قرارداد خرید انحصاری ۵۰۰‌هزار تن ورق فولادی به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار از سوی شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران از شرکت فولاد اکسین خوزستان منعقد شد. این قرارداد با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، مدیرعامل هلدینگ صبا انرژی، مدیرعامل فولاد اکسین خوزستان و مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران امضا شد.

علی محمدی، مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان با بیان اینکه قرارداد فولاد اکسین خوزستان و شرکت مهندسی و توسعه گاز بزرگ‌ترین قرارداد نمایشگاه بیست و هفتم با ارزش مالی 500 میلیون دلار است، در این خصوص اظهار کرد: ورق‌‌‌های خریداری‌‌‌‌شده تحت استاندارد API بوده و اسلب آن توسط شرکت فولاد مبارکه تولید می‌شود. وی افزود: با نیروی متخصص بومی و تکنولوژی داخلی توانستیم به این سطح از تولید برسیم و با اتخاذ طرح‌‌‌های توسعه‌‌‌ای که از قبل در نظر گرفته شده بود، امیدواریم نیازهای نفت و گاز کشور را در تامین لوله‌‌‌های آلیاژی و API مرتفع کنیم.

مدیرعامل فولاد اکسین خوزستان تصریح کرد: این قرارداد یک خرید انحصاری است، زیرا تنها سازنده اسلب آن در کشور شرکت فولاد مبارکه و تنها سازنده ورق آن شرکت فولاد اکسین خوزستان است. مبلغ این قرارداد از نظر مالی 500 میلیون دلار در ازای تامین 500‌هزار تن ورق فولادی است و این ورق‌‌‌ها طی 18 ماه به شرکت مهندسی و توسعه گاز تحویل داده خواهد شد. محمدی در خصوص شروع فصل تابستان و کمبود برق صنایع خاطرنشان کرد: مذاکراتی بین فولاد اکسین و شرکت ملی گاز ایران با وزارت نیرو صورت گرفته است تا با توجه به ملی بودن این طرح عظیم و در اولویت قرار داشتن این قرارداد در برنامه‌‌‌های وزارت نیرو، قطعی برقی صورت نگیرد تا تعهدات این پروژه در موعد مقرر انجام شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: