مدیر بندر پارسیان:

صادرات و واردات ۱.۸ میلیون تنی عملکرد سال گذشته بود

صادرات و واردات ۱.۸ میلیون تنی عملکرد سال گذشته بود
کدخبر : 55294

مشاور مدیرعامل منطقه ویژه صنایع انرژی بر و مدیر بندر پارسیان گفت: سال گذشته در مجموع یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن صادرات و واردات از محل این بندر انجام شد و در این مقطع زمانی مجوز حمل کالای فله خشک را داریم.

 مهدی نورالدین موسی در جمع خبرنگاران اعزامی به منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان توضیح داد: بوکسیت، سیمان، کلینکر، آلومینیوم، الومینا، کک اقلامی است که صادرات و واردات از محل این بندر انجام می شود.

همچنین دکتر سید علی اصغر علامه مدیرعامل منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان به خبرنگاران گفته بود، سهم صادرات از بندر پارسیان در سال ۱۴۰۱ بالغ بر یک و میلیون و ۵۰۰ هزار تن بود که سیمان و گچ سهم اصلی را داشتند ، ضمن اینکه پودر الومینا کالای عمده وارداتی بود .

نورالدین موسی تصریح کرد: براساس برنامه ریزی در فاز نهایی امکان صادرات و واردات ۴۰ میلیون تن کالا از محل بندر پارسیان فراهم خواهد شد.

وی یاداور شد: براساس فاز اول سالانه امکان تخلیه و بارگیری ۹ میلیون تن صادرات و واردات از محل این بندر فراهم شده است و در واقع بزرگترین بندر اختصاصی برای واردات و صادرات مواد معدنی و صنایع معدنی مربوطه است.

نورالدین موسی این راهم گفت: اکنون شرایط حمل کالاها از بندر پارسیان به استان‌های همجوار علاوه بر هرمزگان به عنوان استان سرزمینی بندر، بوشهر، فارس ، کرمان، خراسان جنوبی و یزد فراهم است،ضمن اینکه اقصی نقاط کشور می توانند از ظرفیت این بندر برای صادرات و واردات بهره گیری کنند.

دکتر علامه هم در نشست خبری خود اعلام کرد: امسال در دو ماهه نخست، بالغ بر ۳۰۰ هزار تن صادرات و ۱۰۰ هزار تن واردات از محل بندر پارسیان انجام گرفت.

منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان در غربی ترین نقطه استان هرمزگان در محل تلاقی استان‌های فارس، بوشهر و هرمزگان واقع شده و از سال ۱۳۸۴ شروع به فعالیت در حوزه های صادرات، واردات،زیر ساختی و بندری کرد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید