شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

از اجرای طرح های توسعه ای تا افزایش حضور در بخش معدن برای «کگل»

از اجرای طرح های توسعه ای تا افزایش حضور در بخش معدن برای «کگل»
کدخبر : 55299

شرکت معدنی و صنعتی گل گهر در تلاش است با اجرای طرح های توسعه ای علاوه بر افزایش تولید، میزان کیفیت محصولات خود را افزایش داده و سهم بیشتری از بازار را در اختیار بگیرد.

 

شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با تدوین نقشه راه خود به عنوان بزرگترین تولیدکننده مواد اولیه صنعت فولاد در تلاش است تا سهم بیش از پیشی در زنجیره ارزش داشته باشد. 

در این راستا اجرای طرح های توسعه چند سالی است در دستور کار این مجموعه قرار گرفته است. بخشی از طرح های توسعه این مجموعه در حوزه اکتشافات اجرا می شود. فراموش نکنیم توسعه اکتشافات از مهمترین موضوعاتی است که در دستور کار دولت و شرکت های معدنی و همچنین بخش خصوصی قرار دارد. 

شرکت معدنی و صنعتی گل گهر برای دستیابی به سهم بیشتر در بازار باید میزان تولید مواد اولیه یعنی کنسانتره و گندله را افزایش دهد. در این زمینه بخشی از طرح های توسعه در حوزه اکتشافات انجام می شود تا دسترسی به ذخایر معدنی افزایش پیدا کند. 

اما در ادامه طرح های توسعه ای در خطوط کنسانتره سازی و گندله سازی در دست اجرا است که می تواند در کنار افزایش تولید میزان کیفیت تولیدات مجموعه را افزایش دهد.  یکی از پروژه های در دست اجرا بهبود کیفیت محصول خط 4 کنسانتره است. 

هدف اصلی این پروژه بهبود کیفیت محصول کارخانه خط چهارم کنسانتره و تبدیل آن به کنسانتره پلت فید ( نرمه)  با ظرفیت 2 میلیون تن در سال است. این پروژه می تواند بر میزان فروش گل گهر در بازار اثر گذار باشد. در ادامه بهبود کیفیت در خطوط مواد اولیه می تواند بر میزان کیفیت تولیدات فولادی این مجموعه اثر گذار باشد. 

با این حال پروژه های دیگری می تواند در دستور کار شرکت گل گهر باشد اما آن طور که برنامه ها نشان می دهد در طرح های توسعه ای این مجموعه به دنبال توسعه های همه جانبه ای است که در نهایت به توسعه پایدار دست پیدا کند.

 به عنوان مثال اجرای پروژه هایی در حوزه محیط زیست، افزایش تولید و همچنین توسعه بازارهای فروش تماما حاکی از آن است که گهر گهر توسعه همه جانبه را در دستور کار دارد و این موضوع می تواند حضور این مجموعه در بازارهای داخلی و خارجی را افزایش دهد. 

اما نکته دیگر حضور در حوزه های دیگر به غیر از زنجیره ارزش فولاد است. شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با حضور در کنسرسیوم های مختلف نشان داده از توان سرمایه گذاری و دانشی برخوردار است که می تواند آن را با دیگر مجموعه ها به اشتراک گذاشته و در نهایت توسعه در بخش معدن را محقق کند. یکی از پروژه هایی که گل گهر به عنوان سرمایه گذار در آن حضور دارد، بهره برداری از معدن مس جانجا است. 

توانمندی های گل گهر در بومی سازی و ساخت داخل می تواند حضور در پروژه های دیگر را رقم زند و همین موضوع می تواند حضور این مجموعه را در بخش معدن بیش از پیش پررنگ کند. 

نکته مهم این است که گل گهر با همین نگاه تخصصی و تمرکز بر افزایش فعالیت های خود توانسته شروع خوبی را در سال جاری به ثبت برساند. فروش شرکت معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) در یک ماهه سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ با افزایش ۱۰۵ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال قبل به ۴۵,۲۴۴,۹۳۲ میلیون ریال رسید. که  از مجموع این  فروش در فروردین امسال، ۳۶,۶۵۱,۳۵۶ میلیون ریال مربوط به فروش داخلی و ۸,۵۹۳,۵۷۶ میلیون ریال مربوط به فروش صادراتی بود.

این موضوع نشان می دهد نقشه راه دقیق و کارشناسی شده ای در دستور کار گل گهر است. 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید