رییس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور در برنامه‌ی صف اول:

رفع ناترازی‌ها و کسری بودجه با درآمدهای مالیاتی / یکی از مهم‌ترین نقش‌های نظام مالیاتی کمک به کاهش تورم و رفع موانع تولید است

کدخبر : 55615

رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور یکی از مهم‌ترین نقش‌های نظام مالیاتی را کمک به امر کاهش تورم، گسترش و بزرگ شدن کیک اقتصادی و رفع موانع تولید عنوان کرد.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مالیاتی ایران (اینتا)، سید محمد هادی سبحانیان، رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور در برنامه صف اول با اشاره به لزوم شناسایی و رفع موانع تولید فعالان اقتصادی اظهار داشت: بسیاری از فعالان اقتصادی یا بهتر بگوییم همه آنها با سازمان امور مالیاتی کشور مواجهه و سروکار دارند. بنابراین هرچقدر بتوانیم مسائل و مشکلات فعالان اقتصادی را شناسایی کنیم و موانع را از پیش پای آن‌ها برداریم، کمک به تولید کرده‌ایم. وقتی که تولید در کشور رونق می‌گیرد کیک اقتصادی بزرگ‌تر می‌شود و کمک می‌کند به کاهش تورم و سطح عمومی قیمت‌ها و در نتیجه بالا رفتن سطح معیشت مردم.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای تسهیل فضای کسب‌وکار تصریح کرد: اقدامات خوبی هم در وزارت امور اقتصادی و دارایی و هم در سازمان امور مالیاتی صورت گرفته است که از جمله مهم‌ترین آنها تشکیل ستاد رفع موانع تولید و برگزاری جلسات ماهانه با فعالان اقتصادی است تا بتوانیم ضمن شنیدن مسائل و دغدغه‌های فعالان اقتصادی از نزدیک، آن‌ها را به صورت هدفمند شناسایی و رفع نماییم. در این راستا بر این باور هستم اگر نظام مالیاتی کشور با یک همکاری فشرده با فعالان اقتصادی دست به دست هم دهند می‌توانند بسیاری از موانع تولید را حل و فصل کنند و امیدواریم از این دو مسیر بتوانیم نقش بسزایی در تحقق شعار سال ایفاء نماییم.

دکتر سبحانیان با اشاره به تأثیر تحقق درآمدهای مالیاتی و نقش مهم نظام مالیاتی در رفع ناترازی و کسری بودجه اظهار داشت: ما پنج ناترازی در سطح کشور داریم که از آن جمله می توان به ناترازی بودجه، ناترازی انرژی و ناترازی صندوق‌های بازنشستگی اشاره کرد. مجموعه این ناترازی‌ها به تورم موجود در کشور دامن زده است. ما می‌توانیم در حوزه کسری بودجه نقش مهمی  ایفا  نماییم اما برای اینکه این نقش بخواهد محقق شود الزامات و اقتضائاتی وجود دارد.  

وی در ادامه شناسایی و گسترش پایه‌های مالیاتی جدید و ساماندهی معافیت‌های مالیاتی را از جمله الزامات و اقتضائات افزایش درآمدهای مالیاتی عنوان کرد و افزود: ما به عنوان سازمان امور مالیاتی کشور مجری قوانین هستیم، لذا اگر قرار باشد پایه‌های جدید مالیاتی شکل گیرد و سهم درآمد‌های مالیاتی در بودجه افزایش پیدا کند این اقدام می‌بایست حتماً از کانال اصلاح معافیت‌ها و تصویب قوانین مرتبط با آن در مجلس شورای اسلامی و در سطح حاکمیت صورت گیرد که البته در دو سه سال گذشته اقدامات خوبی در این حوزه در مجلس شورای اسلامی انجام شده است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: