مدیر مرکز بار و انرژی کشور؛

امسال برق بیشتری به صنایع تحویل می دهیم

امسال برق بیشتری به صنایع تحویل می دهیم
کدخبر : 55651

امسال تلاش شده تا برنامه مدیریت مصرف صنایع در هر منطقه به طور کامل مشابه با سال گذشته و حتی بهتر از آن اجرا شود تا بتوانیم برق بیشتری به صنایع تحویل دهیم.

 

به گزارش روابط عمومی، "مهدی درفشیان" مدیر مرکز مدیریت بار و انرژی کشور ضمن بیان مطلب فوق گفت: سال گذشته با همه محدودیت هایی که در حوزه برق و گاز وجود داشت و ناترازی هایی که همچنان پابرجاست، توانستیم 7درصد برق بیشتری به نسبت سال 1400 به صنایع تحویل دهیم. در واقع این رشد مصرف در کنار ثبات برنامه مدیریت مصرف نسبت به گذشته، از مدیریت مصرف کمتر صنایع و برق رسانی بیشتر به این بخش حکایت دارد.

درفشیان بیان کرد: از نکات مهم برنامه های امسال این است که هر روز و یا ساعتی از شبانه روز که پایداری شبکه برق کشور اجازه دهد، حتما در برنامه مدیریت مصرف گشایشی ایجاد خواهیم کرد. کما اینکه سال گذشته تا پایان تابستان، 58درصد از برنامه اولیه ای که با وزارت صمت تفاهم کردیم اجرا شد و 42 درصد از آن اجرا نشد که به معنای گشایش در برنامه و برق رسانی بیشتر است و امسال نیز این موضوع برقرار خواهد بود.

مدیر مطالعات و پایش سیستم های گسترده در خصوص یکی از تفاوت های برنامه امسال با سال گذشته اظهار داشت: امسال با توجه به تجربیات ما، شرکت های برق منطقه ای، صنایع و وزارت صمت، برنامه ریزی های لازم را به صورت بهینه و 2تا3 ماه زودتر تدوین کردیم. امسال با صنایع مختلف (آلومینیوم، فولاد، سیمان و ...) از نزدیک مذاکره کردیم تا با محدودیت ها و نیازهای آنها بیشتر و بهتر آشنا شویم. با توجه به این داده ها همکاران ما از انواع خطوط تولید، تکنولوژی های به کار رفته، محصولات و قیود مهم صنایع بانک اطلاعاتی جامع و دقیقی تهیه کردند تا ضریب خطای برنامه را بتوانیم به کم ترین میزان ممکن برسانیم.

ایشان افزود: همه این اقدامات منجر شد که برنامه امسال عملیاتی تر شود و مصداق آن این است که امسال از 100 درصد برنامه مدیریت مصرف، 82درصد به برنامه هایی مربوط می شود که صنایع می توانند با ظرفیت 40 تا 80 درصد کار کنند. یعنی اگر صنعتی 100مگاوات برق نیاز دارد، ما در بازه پیک روز که بیشترین محدودیت را داریم، 40تا80 مگاوات برق تامین خواهیم کرد و در نیمه شب هم از ساعت 12تا8 صبح در مصرف برق محدودیتی وجود ندارد لذا صنایع به هیچ عنوان تعطیل نخواهند شد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: