«سعید باقری» در گفتگو با «می متالز» مطرح کرد:

پیشرفت پروژه‌ها در «تجلی» به شکل قبلی ادامه دارد

پیشرفت پروژه‌ها در «تجلی» به شکل قبلی ادامه دارد
کدخبر : 55652

«سعید باقری» در حاشیه برگزاری مجمع شرکت تجلی بیان کرد: «تجلی توسعه معادن و فلزات» نسبت به نرخ ارز حساسیت زیادی ندارد، چرا که با افزایش نرخ ارز قطعاً نرخ فروش محصولات فولادی هم بیشتر خواهد شد.

 «سعید باقری» از مسوولین شرکت «تجلی توسعه معادن و فلزات» در حاشیه مجمع این شرکت به «می متالز» گفت: با توجه به استقبالی که در مجمع سال قبل داشتیم، انتظار بر آن بود تا در این مجمع نیز سهامداران حمایت خود را داشته باشند که خوشبختانه شاهد همین اتفاق و حمایت بودیم. همچنین سهامداران در خصوص تقسیم سود هم حمایت خوبی از شرکت داشتند و انتظار تقسیم سود زیادی نداشتند. این موضوع می‌تواند پشتوانه‌ای برای اجرای پروژه‌های به موقع شرکت باشد. اما طبق استاندارد‌های حسابداری، شناسایی سود در شرکت‌های بالادست از طریق تقسیم سود انجام می‌گیرد. با حمایتی که سهامدار عمده در عدم دریافت سود خود تا زمان انجام افزایش سرمایه خواهد داشت، می‌توان این نوید را داد که منابع خاصی از شرکت خارج نمی‌شود و پیشرفت پروژه‌ها به شکل قبلی ادامه خواهند یافت.

وی افزود: به نظر بنده پروژه‌های «تجلی» همان طور که گزارش آن‌ها در مجمع اعلام شد، احتمالا از اواخر سال ۱۴۰۲ رفته رفته به مرحله بهره برداری می‌رسد و می‌تواند به سودآوری و DPS شرکت کمک کرده، اما همچنان تاکید بر آن است که «تجلی» شرکتی پروژه محور است. پروژه‌هایی که در حوزه عناصر نادر خاکی و لیتیوم در اختیار داریم در سال جاری بحث‌های اکتشافی آن‌ها را به دنبال داریم. قطعا با تمام شدن گزارش‌ها اکتشافی و رسیدن به نتیجه قطعی می‌توانیم با دقت بیشتری پیش بینی میزان افزایش سود را داشته باشیم. ما پهنه‌های خوبی را در حوزه لیتیوم و عناصر نادر خاکی در اختیار داریم و از این بابت مشکلی نخواهیم داشت.

باقری همچنین تصریح کرد: بنده این موضوع را قبول ندارم که سبد پرتفوی ما در بسیار متنوع شدن است، ما باید در سبد پرتفو دقیق شویم. سبد پرتفوی تجلی آن چیزی که به عنوان پروژه در ابتدای پذیره نویسی به آن محول شد پروژه‌های فولادی است یعنی تکمیل زنجیره فولاد و این پروژه‌ها در دستور کار قرار گرفته است. پیش بینی اینکه ممکن است ذخیره سنگ آهن در سال‌های آینده با چالش و محدودیت همراه شود بخشی از پرتفوی خود را برای مدیریت ریسک به حوزه‌های دیگر اختصاص داده ایم و در این زمینه ۳ حوزه انتخاب کرده ایم. گستردگی و تعداد معادن را نباید در نظر گرفت بلکه باید دسته بندی کرد. ما سه حوزه لیتیوم، حوزه پلی متال و حوزه عناصر نادر خاکی را در دستور کار داریم. اینکه ما معادن زیادی را در اختیار گرفته ایم به این دلیل است که می‌خواهیم پشتوانه لازم را برای رسیدن به ذخیره کافی داشته باشیم. قرار نیست همه محدوده‌هایی را که ثبت می‌کنیم به ماده معدنی دست پیدا کنیم.

وی ادامه داد: زمانی که می‌گوییم لیتیوم، نمی‌توان با یک معدن ادعای داشتن لیتیوم کرد. امروز ۷ محدوده را برای بررسی در اختیار داریم تا نهایتاً چند محدوده به نتیجه مطلوب برسد. در حوزه عناصر نادر خاکی هم ۵ محدوده را ثبت کرده ایم که ۲ محدوده به گواهی کشف رسیده است. این گستردگی باید با یک نکته سنجی خاص مورد بررسی قرار بگیرد که مشخص شود پراکنده عمل نکرده ایم و به نظر بنده می‌توان این پروژه‌ها را با حمایت سهامداران به نتیجه رساند.

باقری در پایان افزود: به نظر بنده نرخ ارز هر رقمی باشد نهایتا بر روی محصول اثرگذار است. به عنوان مثال میلگرد سال گذشته چه قیمتی داشته و امروز چه قیمتی دارد. اگر ارز افزایشی باشد بدون شک نرخ محصولات فولادی هم افزایشی می‌شود؛ بنابراین می‌توان گفت شرکت ما نسبت به نرخ ارز حساسیت زیادی ندارد. مضافاً اینکه بخش عمده ایی از خرید‌های تجهیزات که به صورت ارزی می‌باشد انجام شده و نگرانی از بابت تأمین آن‌ها نداریم.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: