معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور خبر داد

ضرورت توسعه خانه‌های تخصصی و بازارچه‌های صنایع‌دستی در لرستان

ضرورت توسعه خانه‌های تخصصی و بازارچه‌های صنایع‌دستی در لرستان
کدخبر : 55702

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی توسعه خانه‌های تخصصی و ایجاد بازارچه‌های صنایع‌دستی در لرستان را ضروری دانست.

به گزارش اداره کل روابط‌عمومی و اطلاع رسانی، مریم جلالی دوشنبه ۲۹ خردادماه ۱۴۰۲ در برنامه گفت‌وگوی خبری شبکه لرستان با بیان این خبر گفت: ایجاد بازارچه‌های صنایع‌دستی و راه‌اندازی خانه‌های تخصصی باید در دستور کار قرار گیرد.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اظهار کرد: بر اساس گفتگو با هنرمندان و فعالان صنایع‌دستی که در خرم‌آباد داشتیم، لازم است جانمایی دقیق بازارچه‌های صنایع‌دستی در مرکز استان و شهرستان‌ها انجام شود و بر اساس مصوبه هیئت دولت و همکاری وزارت میراث فرهنگی، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و معاونت عمرانی وزارت کشور موظف شدند در ورودی هر شهر به عنوان مبدا ورود گردشگران بازارچه صنایع دستی ایجاد کنند.

جلالی اذعان داشت: با وجود اینکه بازارچه صنایع دستی خرم‌آباد در دل قلعه فلک‌الافلاک قرار دارد اما عموم مردم امکان استفاده از آن را ندارند.

‌او افزود: طی صحبت‌های انجام شده امکان جابجایی این بازارچه وجود دارد به نحوی که در قلب بازار شهر مستقر شود و فعالان صنایع دستی بتوانند آثار خود را به عموم مردم ارائه دهند.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور تاکید کرد: البته تولید زنده محصولات صنایع‌دستی در جوار آثار تاریخی بیشترین مشتری را دارد و ما با هدف توسعه صنایع دستی از  همه پایگاه‌های ملی و جهانی استفاده می‌کنیم، از این رو خانه‌های تخصصی و خانه‌های صنایع‌دستی بیشتری با همکاری تشکل‌ها راه اندازی خواهد شد.

او با اشاره به محرومیت در استان لرستان خاطرنشان کرد: هیچ‌ حوزه‌ای مثل صنایع‌دستی اشتغال آفرین و عزت آفرین نیست که باید در دستور کار همه مسئولینی که دغدغه اشتغال و عزت‌مندی کشور را دارند قرار بگیرد و بر اساس رایزنی‌های انجام شده وارد مبانی کاربردی ماده ۱۶ شدیم تا قوانین بانکی و شورای پول و اعتبار را برای فعالان صنایع دستی متناسب‌سازی کنیم.

جلالی اضافه کرد: ما درصدد هستیم با همکاری صندوق کارآفرینی امید و‌ نظام بانکی وجه تمایز و‌ تفاوت‌‌هایی که فعالان صنایع دستی با سایر کسب و‌:کارها دارند، مشخص شود و بتوانیم قوانینی متناسب با نیاز و هویت آنان وضع کنیم.

 

اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: