مدیر ایمنی و بهداشت ایمپاسکو خبر داد؛

پنجمین دوره مسابقات امداد و نجات در معادن هفته آینده برگزار می‌شود

پنجمین دوره مسابقات امداد و نجات در معادن هفته آینده برگزار می‌شود
کدخبر : 55707

مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت تهیه و تولید مواد معدنی از برگزاری پنجمین دوره از مسابقات امداد، نجات و کمک‌های اولیه در معادن زیرمجموعه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران طی هفته آینده خبر داد.

به گزارش روابط عمومی ایمپاسکو، پرهام خواجه‌پور مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست ایمپاسکو با بیان اینکه هدف از برگزاری این مسابقات ارزیابی میزان آمادگی و افزایش توانایی امداد رسانی در میان همکاران است، تصریح کرد: در این دوره از مسابقات تلاش داریم تا با ایجاد روحیه نشاط و همکاری تیمی بین امدادگران در شرایط بحرانی، توانایی همکاران را در امدادرسانی و همکاری با تیم‌های امدادی افزایش دهیم.

خواجه پور با بیان اینکه مسابقات در دو بخش تئوری و ۵ ماده عملیاتی برگزار می‌شود، توضیح داد: در آزمون تئوری ۲۰ سوال چهار گزینه‌ای با لحاظ نمره منفی و به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود و در بخش عملیاتی به ترتیب جستجوی فرد گمشده در فضای بسته، نجات مصدوم از کانال یا حفره، اولویت بندی اقدامات فوریتی، حمل مصدوم در موانع و حمل بک بورد بر روی دست مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه مجتمع‌های تابعه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران و ایمیدرو در این مسابقات حضور خواهند یافت، عنوان کرد: از طریق برگزاری مسابقات تلاش داریم تا تمرینات آمادگی امداد و نجات و آموزش عملی به شرکت کنندگان جهت اجرای صحیح آیتم‌ها و ایجاد انگیزه برای انجام کار گروهی بین تیم‌های اورژانس و امداد و نجات معادن و فوریت‌های پزشکی انجام دهیم.

مدیر ایمنی و بهداشت ایمپاسکو با تاکید بر اینکه شرکت تهیه و تولید نخستین برگزارکننده و پایه‌گذار این مسابقات در میان شرکت‌های صنعتی و معدنی بوده است، افزود: با توجه به رویکرد آموزشی این مسابقات، در روز نخست برگزاری کلیه مراحله مسابقه طی یک جلسه دو تا سه ساعته به شرکت کنندگان آموزش داده خواهد شد.

وی ادامه داد: در این دوره از مسابقات ۲۶ تیم از صنایع و معادن بیش از ده استان کشور و ۲ تیم میهمان از جمعیت هلال احمر و سازمان آتش نشانی استان زنجان به رقابت می‌پردازند.

گفتنی است پنجمین دوره مسابقات امداد، نجات و کمک‌های اولیه در تاریخ سوم تا پنجم تیر ماه در شهر زنجان و به میزبانی مجتمع معدنی سرب و روی انگوران برگزار خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: