منطقه آزاد قشم

پرداخت مالیات بر ارزش افزوده برای انتقال آبزیان از قشم به سرزمین اصلی حذف شد

 پرداخت مالیات بر ارزش افزوده برای انتقال آبزیان از قشم به سرزمین اصلی حذف شد
کدخبر : 55736

با پیگیری‌های مجدانه دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مسأله تخصیص ارز تولیدکنندگان مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برطرف شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم به نقل از دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، طی بخشنامه شماره 70103 مورخ 29 خردادماه بانک مرکزی، واحد‌های تولیدی مستقر در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ارز نیمایی دریافت می‌کنند.

در این بخشنامه آمده است اصلاحیه قسمت (هـ) بخشنامه شماره 41216 /02 مورخ 27/2/1402 و بندهای ذیل بند 12 از قسمت کلیات بخش یادشده جهت جایگزینی با صفحات متناظر قبلی (صفحات 2ـ3ـ35) ایفاد می گردد.

در شرح اصلاحیه قسمت (هـ ) آمده است که:

1- واردات کالا و کالا ـ خدمت از خارج از کشور به مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی با انجام ثبت سفارش یا ثبت آماری (در صورت ایجاد بستر لازم از طریق سامانه جامع تجارت) صرفا حسب مجوز صادره توسط شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و رعایت سایر قوانین و مقررات امکان پذیر است.

2- تامین ارز به منظور واردات کالا و کالا ـ خدمت از خارج از کشور به مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی، توسط واحدهای تولیدی مستقر در مناطق مذکور، از محل ارزهای در دسترس به استثنای منابع بانک مرکزی امکانپذیر می باشد.

3- تامین ارز به منظور واردات کالا و کالا ـ خدمت از خارج از کشور به مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی، توسط واحدهای غیر‌تولیدی از محل ارزهای در دسترس به استثنای منابع بانک مرکزی و نظام یکپارچه معاملات ارزی (نیما) امکانپذیر می باشد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: