شستا

آغاز تدوین سند تحول در شرکت‌های تابعه شستا/ برنامه‌ریزی راهبردی شرکت‌ها باید مبتنی بر واقعیات و به‌صورت یکپارچه تدوین شود

آغاز تدوین سند تحول در شرکت‌های تابعه شستا/ برنامه‌ریزی راهبردی شرکت‌ها باید مبتنی بر واقعیات و به‌صورت یکپارچه تدوین شود
کدخبر : 55778

معاون برنامه‌ریزی راهبردی و سرمایه‌گذاری شستا گفت: سند تحول در هلدینگ‌های شستا تهیه و تدوین شده است و از امروز برنامه تدوین سند تحول در شرکت‌های تابعه شستا آغاز خواهد شد.

به گزارش شستارسانه، احسان احمدی معاون برنامه‌ریزی راهبردی و سرمایه‌گذاری شستا در همایش طرح‌ریزی استراتژی چابک در عمل که با حضور مدیران حوزه برنامه‌ریزی هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه شستا برگزار شد، با اشاره به تفاوت ماهیت تغییروتحول گفت:  تغییروتحول ماهیت متفاوتی دارند. تحول در شستا در برنامه‌ریزی راهبردی 1، ۲ و ۵ در بازه زمانی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت تدوین شده است. تحول واژه‌ای است که در بلندمدت اتفاق میفتد. این برنامه هم برای مدت ۵ساله برنامه‌ریزی راهبردی شده است.

وی با اشاره به وظایف خطیر هلدینگ‌ها و شرکت‌ها در اجرای سند تحول شستا تصریح کرد: سرمایه‌گذاری چه در سطح هلدینگ‌ها و چه در سطح شرکت‌ها به‌عنوان متحرک یک شناخته می‌شود.  اگر برای همین سرمایه‌گذاری بودجه مناسب و برنامه‌ریزی دقیقی صورت نپذیرد قطعاً پروژه را با مشکلات بزرگ روبرو می‌کند؛ لذا برنامه‌ریزی‌ها باید به‌گونه‌ای طرح‌ریزی شود که تمام بخش‌های بنگاه‌ها را با خود همراه سازد. برنامه‌ریزی راهبردی باید مبتنی بر واقعیات و به‌صورت یکپارچه و دقیق تدوین شود تا راهگشای شرکت‌ها باشد.

احمدی تصریح کرد:  اگر برنامه‌ریزی سرمایه‌گذاری و تأمین مالی‌ها سر زمان خودش اتفاق نیفتد قطعاً اجرای پروژه‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها دچار مشکل خواهد شد. در مقابل اگر طراحی‌ها به‌صورت کامل اجرا شود می‌تواند خروجی خوبی داشته باشد.

وی افزود:  اگر برنامه‌ریزی‌ها به‌صورت دقیق و متناسب با واقعیت‌ها نوشته شود و مسیر خود را طی کند قطعاً سودآور خواهد بود و مجمع خوبی را پشت سر خواهد گذاشت و به‌صورت سلسله‌وار اثرات مثبت برای هلدینگ و نهایت برای شستا خواهد داشت.

این امر باعث می‌شود شستا که حافظ سرمایه بین النسلی بیمه‌شدگان است به شکوفایی برسد. همدلی و همکاری بین تمام بخش‌های تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیرنده راز موفقیت این مهم خواهد بود.

هادی ورزشکار مدیر برنامه‌ریزی راهبردی در این همایش با اشاره به سند تحولی شستا گفت: سند تحول شستا با 3 برنامه کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت به دنبال تغییر، تحول و در نهایت تعالی است.

 وی افزود: این سند شامل 12 راهبرد تحولی است که ناظر به چیستی (ماهیت) و ابعاد آن، چرایی (اهمیت و ضرورت) و در نهایت در قالب چگونگی اجرا (برنامه اقدام و عمل) اجرایی خواهد شد. با بررسی‌های کارشناسی صورت‌گرفته و تحلیل آثار اقدامات و برنامه‌ریزی‌های انجام شده، انتظار می‌رود با اجرای این سند تحول، ثمرات و پیامدهای اجرای هریک از راهبردها، در سه بازده زمانی یک‌ساله، دو‌ساله، و پنج‌ساله، محقق گردد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید