بانک کارآفرین

بانک کارآفرین، از نگاه کارآفرینان

بانک کارآفرین، از نگاه کارآفرینان
کدخبر : 55791

کارآفرینانی که از بانک کارآفرین برای رونق و توسعه کسب و کارشان تسهیلات دریافت کرده‌اند با شرکت در نمایشگاه «تلاش با برکت»دیدگاه‌هایشان درباره عملکرد این بانک را بیان کردند.

به گزارش روابط عمومی بانک کارآفرین، نمایشگاه دستاوردهای اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با عنوان «تلاش با برکت» با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و بنیاد برکت از روز سه‌شنبه(۳۰ خردادماه) جاری در باغ بهشت تهران آغاز شد و به مدت سه روز ادامه دارد. این نمایشگاه با هدف تجلیل از دست اندرکاران اشتغال‌زایی و حمایت از تولید در سال رشد تولید و مهار تورم، اعطای نشان عالی برکت به کارآفرینان برتر، ایجاد همبستگی و هم‌سویی در ارکان حمایت‌کننده از اشتغال و تولید کشور و معرفی الگوهای موفق کسب‌وکار، جمعی از کارآفرینان کشور را گرد هم آورد.

نمایشگاه بنیاد برکت

تأثیر بانک کارآفرین در افزایش تولید

شرکت «ساتر» از استان آذربایجان شرقی، یکی از شرکت‌های تولیدکننده و کارآفرین در عرصه کفش‌های ایرانی‌ست که در نمایشگاه ‌تلاش با برکت شرکت و تسهیلاتی به مبلغ ۵۰ میلیارد ریال از بانک کارآفرین برای توسعه کسب‌وکار خود در حوزه کفش دریافت کرده است.

«حسین امیری»، مدیر فروش شرکت ساتر، درباره تولید کفش‌های ایرانی توسط شرکت یاد شده می گوید: شرکت ساتر با همکاری و کمک دوستان در بنیاد برکت و بانک کارآفرین توانست جهش مناسبی در تولید و جذب نیرو انجام دهد.

به گفته این مسئول، شرکت ساتر تولید کننده کفش‌های ایمنی، اداری و مهندسی است و در تولیدات‌شان نیاز مردم به کفش‌های وارداتی را به حداقل رسانده‌است چرا که تولیدات ساتر در طراحی و کیفیت، یک سر و گردن از کفش‌های خارجی بالاتر است.

مدیر فروش این شرکت ضمن قدردانی از حمایت‌های بانک کارآفرین در پرداخت تسهیلات، تأکید کرد: هر چند قوانین در کشور و ضمانت‌نامه‌ها در بانک‌ها سخت به نظر می‌رسد اما دست‌اندرکاران بانک کارآفرین به شرکت ساتر کمک قابل توجهی در پرداخت تسهیلات کردند و بانک کارآفرین با پرداخت این تسهیلات گام موثری در افزایش نیرو و تولید برداشت.

این کارآفرین به حمایت دولتمردان از کارآفرینان و تولید کشور هم پرداخت و گفت: تولیدکنندگان و کارآفرینان در مقابل خدماتی که ارائه می‌دهند از دولتمردان درخواست حمایت دارند چون با خرید محصولات و حمایت از تولید ایرانی، چرخه و رونق تولید ایرانی ادامه پیدا می‌کند.

امیری در توصیه‌های خود به کارآفرینان تازه کار گفت: هر چند تولید سخت است اما حمایت می‌شود و کاری که با عشق و علاقه شروع می‌شود، ادامه پیدا می‌کند. کارآفرینان جوان از تولید نترسند و به این عرصه ورود کنند چرا که کشور به تولیدات ایرانی نیاز دارد و جوانان را باید به عرصه تولید دعوت کرد.

 

شرکت دیگری که از استان کرمانشاه در نمایشگاه تلاش با برکت حضور یافت و از بانک کارآفرین تسهیلاتی به مبلغ ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای توسعه کسب‌وکارشان دریافت کرده است، در زمینه تولید باطری‌های ژلی فعالیت می‌کند.

مهدی قاسمی، مدیرعامل شرکت باطری غرب از استان کرمانشاه درباره حوزه فعالیت این شرکت گفت: شرکت باطری غرب، سیستم‌های ذخیره انرژی یا باطری با تکنولوژی ژل، پلیمر ژل و میکرو ژل تولید می‌کند. تفاوت محصولات این شرکت با محصولات مشابه این است که به جای الکترولیت مایع از الکترولیت مبتنی بر ژل استفاده می‌شود.

این کارآفرین که بخش عمده محصولات خود را صادر می‌کند، به این موضوع اشاره کرد که در حوزه باطری‌های ژل، ۸۰ درصد محصولات تا پیش از این وارداتی بود اما با تکنولوژی که شرکت باطری غرب به آن دست یافت، بخش اعظمی از نیاز بازار کشور با تولید داخل برطرف شد.

وی درباره نقش آفرینی بانک کارآفرینی در پیشبرد اهداف تولید این شرکت، تأکید کرد: بانک کارآفرین می‌تواند در رونق تولید نقش به‌سزایی داشته باشد چرا که ایران پتانسیل بالایی در عرصه تولید دارد و بانک کارآفرین با حمایت از کارآفرینان و تولیدکنندگان داخلی، حداقل‌های شاخص‌های تولید را افزایش‌ می‌دهد تا نیاز به واردات کاهش یابد.

قاسمی خطاب به کارآفرینانی که ابتدای کسب‌وکارشان قرار دارند، گفت: حوزه تولید از یک بُُعد برای کسانی که به این کار عشق دارند، دوست‌داشتنی است. تولید البته سختی‌های خود را هم دارد اما ایجاد اشتغال و محصول تولید شده از یک واحد تولیدی که بیرون می آید فرد را علاقه‌مندتر به تولید می‌کند. برای داشتن اقتصادی پویا و افزایش رفاه در کشور، تولید باید انجام شود.

نمایشگاه برکت

مساعدت بانک کارآفرین در پیشبرد اشتغال‌زایی

«صنایع دستی آقاجانی» از دیگر کسب و کارهایی است که با دریافت تسهیلات سه میلیارد تومانی از بانک کارآفرین، توانست با اشتغال‌زایی مستقیم و غیر مستقیم، هزار و ۲۵۰ نفر را به کار بگمارد.

به گفته حمیدرضا همتی، یکی از مسئولان بازرگانی صنایع دستی آقاجانی، بانک کارآفرین با پرداخت تسهیلات، همکاری‌های لازم با صنایع دستی آقاجانی دارد. در سالی که گذشت، با همه مشکلاتی که پیش پای همه کارآفرینان بود، با مساعدت بانک کارآفرین در پیشبرد تولید و اشتغال‌زایی موثر بودیم.

این کارآفرین خطاب به تولیدکنندگان و کارآفرینانی که قصد ورود به فضای کسب‌وکار دارند، گفت: کارآفرینان جوان با وجود مشکلات و تحریم‌ها ناامید نشوند و با باوری که دارند، اهداف‌شان را دنبال کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: