مدیرعامل شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو در مجمع عمومی عادی سالانه:

ایکیدو به یکی از بزرگ ترین هلدینگ های کشور تبدیل خواهد شد

ایکیدو به یکی از بزرگ ترین هلدینگ های کشور تبدیل خواهد شد
کدخبر : 55803

در مجمع عمومی عادی سالانه شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو، با تصویب صورت‌های مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۱، تقسیم 10 درصد از سود سال مالی معادل چهار ریال به ازای هر سهم به تصویب رسید.

احمد رویایی در جریان برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو که چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ با مشارکت حدود 51 درصد از سهام داران این مجموعه برگزار شد، در پاسخ به سوالات سهام داران و با اشاره به برنامه‌های این مجموعه در زمینه ارایه خدمات پس از فروش، گفت: برنامه ریزی هایی در این حوزه صورت گرفته که در حال پیشبرد آن ها و حرکت به جلو هستیم.

وی افزود: شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، توانایی تامین و پاسخ گویی به تمام ظرفیت فروش ایساکو را داشته و مقرر شده است مازاد این قطعات به دو شکل عرضه مستقیم به بازار داخل و صادرات، به فروش برسد.

وی با اشاره به برنامه ها و پروژه های این مجموعه برای سال جاری، خاطرنشان کرد: پروژه های مختلفی تعریف شده و برنامه ریزی های خوبی نیز صورت گرفته است که تا پایان سال 1402 محقق خواهد شد، برخی از این پروژه ها توسط دو شرکت ریخته‌گری آلومینیوم و صنایع ریخته‌گری ایران خودرو تعریف و در دست اجرا قرار دارد که از جمله آن پروژه ای در زمینه بازیافت است که انتهای تیرماه در شرکت ریخته گری آلومینیوم افتتاح خواهد شد.

رویایی با تاکید بر این که ظرف مدت پنج سال به یکی از بهترین‌ هلدینگ‌های کشور بدل خواهیم شد، گفت: سرمایه‌گذاری در طرح‌های جدید شرکت‌ها و حرکت به سمت شرکت های سبز از جمله اولویت های گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو به شمار می رود، هم چنین تولید اقتصادی و پایدار در تعامل با ایران خودرو از اهداف این شرکت است.

مدیرعامل شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، داخلی‌سازی قطعات، توسعه مجموعه قطعات پلتفرمی، تبدیل دارایی‌های غیرمولد به مولد و افزایش کیفیت را از مهم‌ترین اهداف این شرکت دانست.

رویایی با اشاره به افزایش تولید 21 درصدی شرکت ریخته‌گری آلومینیوم ایران خودرو در سال مالی منتهی به 29 اسفندماه 1401، افزود: در این بازه زمانی هم چنین شرکت توسعه و عمران نائین سه درصد، درخشان ساز 16 درصد، مهر کام پارس 31 درصد، صنعتی نیرومحرکه شش درصد، شرکت تولیدی نیرومحرکه نیز ۲۸ درصد و شرکت محورسازان ۲۸۷ درصد افزایش تولید داشته‌ اند.

وی با بیان این که شرکت های گروه زمینه افزایش تولید را در سال جاری نیز دارا هستند، اظهار امیدواری کرد، این شرکت ها امسال سود خوبی کسب کرده و سبب رضایت سهام داران خود شوند.

وی با اشاره به رشد 200درصدی صادرات سال 1401 نسبت به سال 1399، گفت: سال۱۴۰۰ میزان صادرات شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو حدود پنج میلیون دلار بوده که در سال ۱۴۰۱ به حدود 10 میلیون دلار افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، با اشاره به این که دو شرکت ریخته‌گری چدن و تولیدی نیرومحرکه سهم زیادی در صادرات داشته اند، اظهار کرد: بر اساس پیش بینی های صورت گرفته، امسال صادرات به ١١.۵ میلیون دلار افزایش خواهد یافت.

رویایی در پایان با اشاره به این که افزایش ارزش پرتفوی و حمایت از طرح‌های توسعه زیرمجموعه ها جزو برنامه‌های فعلی و آینده شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو به شمار می رود، تصریح کرد: ارزش پرتفوی بورسی این مجموعه به بالاترین سطح و به  16 هزار و 400 میلیارد تومان رسیده است. 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید