ایمپاسکو

تقویت روحیه کار تیمی و همکاری در عملیات امداد هدف اصلی ماست

تقویت روحیه کار تیمی و همکاری در عملیات امداد هدف اصلی ماست
کدخبر : 55933

ناظر برگزاری پنجمین دوره مسابقات امداد، نجات و کمک‌های اولیه در معادن گفت: از جمله اهداف اصلی که از برگزاری این مسابقات دنبال می‌کنیم، تقویت روحیه کار تیمی و همکاری در انجام عملیات امداد و نجات در بخش‌های ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت‌های تابعه است.

به گزارش روابط عمومی ایمپاسکو، مجتبی اسماعیل بیگی ناظر برگزاری پنجمین دوره مسابقات امداد، نجات و کمک‌های اولیه در معادن عنوان کرد: یکی دیگر از اهداف اصلی این مسابقات آمادگی پرسنل برای مقابله با شرایط اضطراری است.

اسماعیل بیگی با بیان اینکه شاهد برگزاری پنجمین دوره مسابقات امداد و نجات واحدهای تابعه ایمپاسکو هستیم، گفت: این مسابقه هر سال بین واحدهای تابعه ایمپاسکو که متشکل از ۲۶ تا ۳۴ تیم هستند و هر بار در یکی از استان‌ها برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مسابقه امسال تفاوت‌های خاصی از دو حیث با چهار دوره قبل دارد، توضیح داد: نخست بحث علمی که سال‌های قبل به صورت کتبی برگزار می‌شد و امسال به صورت الکترونیک و با استفاده از تبلت برگزار شد تا در زمان استاندارد و با طرح سوال استاندارد ارزیابی خودمان را از وضعیت و توان علمی همکاران ایمنی و بهداشت واحدها انجام دهیم.

ناظر برگزاری مسابقات امداد و نجات در معادن با بیان اینکه مهمترین قسمت این مسابقات آزمون‌های عملی بود که کاملا نسبت به سالیان گذشته متغیر بوده است، تصریح کرد: در سالیان گذشته محوریت و تمرکز مسابقات بر این موضوع بود که همکاران بخش ایمنی و بهداشت واحدهای مختلف باید بتوانند مسائل و مشکلات حوزه امداد و نجات که البته بیشتر در حوزه فوریت پیش می‌آید را شناسایی و اقدام کنند اما در سال جاری آزمون‌های عملی را هر چه بیشتر به بخش معدن نزدیک کردیم.

وی ادامه داد: با حضور داوران از دو حوزه امداد و نجات جمعیت هلال احمر و علوم پزشکی سناریوی این مسابقات تدوین و بیشتر به سمت پوشش مشکلاتی رفت که ممکن است در حوزه معدن رخ بدهد؛ از جمله عبور از موانع، عبور از مسیرهای صعب العبور، عبور از ارتفاع و عبور از تونل و ریزش تونل که ممکن است هم در معادن روباز و هم معادن زیرزمینی رخ بدهد و از این حیث می‌توانیم بگوییم که تغییرات اساسی در مسابقات رخ داده است.

اسماعیل بیگی اظهار کرد: در راهنمای مسابقات که به واحدها ابلاغ می‌کنیم تجهیزات و لباس‌ها و لوازم حفاظت فردی در لیست قرار دارد که حتما باید توسط بخش‌های ایمنی و بهداشت واحدها تهیه شود که این مساله گام بزرگی در مجهز شدن واحدهای معدنی به تجهیزات روز امداد و نجات است.

وی تاکید کرد: تماشای مسابقات دیگر تیم‌ها، مشاهده نحوه انجام کار توسط آنها و حتی همفکری با هم‌تیمی‌ها و یا همکاران در تیم‌های دیگر هم مزیتی است که این مسابقات برای شرکت کنندگان به دنبال خواهد داشت در واقع زمین مسابقه تبدیل به محل آموزش برای شرکت کنندگان می‌شود.

ناظر برگزاری پنجمین دوره مسابقات امداد، نجات و کمک‌های اولیه افزود: بنا بر این است که در روز آخر مسابقه، داوران در زمین حضور پیدا کنند و ایرادها و مشکلات انجام عملیات توسط تیم‌های مختلف را در یک جلسه آموزشی دو ساعته به همه شرکت کنندگان آموزش دهند.

وی در پایان تاکید کرد: تاکنون در هیچ یک از شرکت‌ها و مجموعه‌های معدنی و صنایع معدنی در ایران مسابقات امداد و نجات در این سطح نداشته‌ایم و ایمپاسکو نخستین متولی برگزاری این مسابقات است.

گفتنی است پنجمین دوره مسابقات امداد، نجات و کمک‌های اولیه در معادن از روز شنبه سوم تیر ماه در شهر زنجان آغاز شده و تا روز دوشنبه پنجم تیر ماه ادامه می‌یابد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: