شاه بیت همکاری معدنی ایران/ آنومالی D19 چه آورده هایی را برای سنگ آهن مرکزی و چادرملو خواهد داشت؟

شاه بیت همکاری معدنی ایران/ آنومالی D19 چه آورده هایی را برای سنگ آهن مرکزی و چادرملو خواهد داشت؟
کدخبر : 55952

یکی از مدل های همکاری موفق میان شرکت های معدنی ایران آنومالی D19 است که با مشارکت سرمایه گذاری دو شرکت سنگ آهن مرکزی ایران و چادرملو به بهره برداری خواهد رسید.

تا کنون در این محدوده مشترک ۲۷ هزار متر حفاری اکتشافی به عمق ۶۰۰ متر به انجام رسیده است که حدود ۵۰۰۰ متر از آن معادل ۲۰ درصد، در رگه های آهن دار عبور کرده است. میزان باطله برداری در فاز اول این محدوده طی مدت زمان ۱۸ ماهه به میزان ۱۰۵ میلیون تن بوده است.

بر اساس اکتشافات اولیه انجام شده در این آنومالی، ذخیره احتمالی تا ۲۴۰ میلیون تن برآورد شده است که با مطابق با هدفگذاری استخراج ۷ میلیون تنی سالانه در مراحل پیشرفت پروژه، عمر اولیه معدن به طور تقریبی ۲۰ سال می باشد. گفتنی ست د ر فازهای بعدی استخراج سالیانه از این معدن به ۹ میلیون تن خواهد رسید.

میزان ذخایر برآورد شده در توده جنوبی آنومالیD19 به میزان ۱۰۰ تا ۱۵۰ و در توده شمالی که هنوز اکتشافات گسترده ای در آن صورت نگرفته حدودا ۸۰ میلیون تن می باشد. عیار میانگین سنگ آهن این آنومالی نیز ۴۰ درصد عنوان شده است.

گفته می شود میزان مشارکت شرکت های چادرملو و سنگ اهن مرکزی به طور یکسان ۵۰ درصد می باشد که انتظار می رود اولین بار استخراجی این معدن تا انتهای سال جاری به کارخانه های فرآوری این دو شرکت برسد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: