پرداخت بیش از ۱۴۵۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز درمانی طرف‌قرارداد با تأمین‌اجتماعی

پرداخت بیش از ۱۴۵۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز درمانی طرف‌قرارداد با تأمین‌اجتماعی
کدخبر : 56064

معاون برنامه‌ریزی، مالی و پشتیبانی سازمان تأمین‌اجتماعی از پرداخت و به‌روزرسانی مطالبات مراکز درمانی دانشگاهی طرف قرارداد این سازمان خبر داد و گفت: در هفته جاری با پرداخت حدود 14 هزار و 600 میلیارد تومان به مراکز دانشگاهی و غیردانشگاهی، عمده بدهی‌های مراکز طرف قرارداد سازمان تأمین‌اجتماعی را تا اواخر اردیبهشت تسویه کرده‌ایم.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، سید مرتضی حسینی در این زمینه افزود: مطابق قرارداد سازمان تأمین‌اجتماعی با مراکز طرف‌قرارداد، برنامه‌ریزی لازم برای نظم‌دهی به پرداخت مطالبات مراکز درمانی انجام شده است. در سال گذشته بالغ بر 19 هزار میلیارد تومان هزینه اسنادی بوده است که دانشگاه‌ها به سازمان تأمین‌اجتماعی ارسال کرده‌اند که تاکنون بیش از 17 هزار میلیارد تومان از این مطالبات پرداخت شده است. تنها در هفته جاری با پرداخت حدود 14 هزار و 600 میلیارد تومان به مراکز دانشگاهی و غیردانشگاهی، به‌طور تقریبی تمامی مطالبات مراکز طرف‌قرارداد دولتی  را تا اواخر اردیبهشت تسویه کردیم و مطالبات طرح دارویار مراکز غیردانشگاهی نیز تا پایان اردیبهشت ماه امسال تسویه شد.

وی افزود: حدود 10 هزار میلیارد تومان پرداخت نقدی به مراکز دانشگاهی و غیردانشگاهی داشته‌ایم و 4600 میلیارد تومان نیز به‌صورت تهاتر دارویی بین تأمین‌اجتماعی و وزارت بهداشت اتفاق افتاده است و مطالباتی که شرکت‌های دارویی تأمین‌اجتماعی از بیمارستان‌های دانشگاهی داشته‌اند، با مطالبات بیمارستان‌ها از سازمان تأمین‌اجتماعی پیرو تفاهم وزرای کار و بهداشت در حال تهاتر است.

حسینی ادامه داد: در هفته جاری حدود سه هزار میلیارد تومان به‌صورت نقدی بابت مطالبات بستری به دانشگاه‌ها پرداخت کردیم و 2300 میلیارد تومان نیز بابت مطالبات طرح دارویار به دانشگاه‌ها پرداخت شد و 4600 میلیارد تومان نیز تهاتر دارویی داریم و با تبادل اسناد صورت‌گرفته، تا اواخر اردیبهشت امسال مطالبات دارویار و مطالبات مراکز دانشگاهی عملاً تسویه شده است.

معاون برنامه‌ریزی، مالی و پشتیبانی سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: در مورد مطالبات پزشکان نیز طی روزهای اخیر مطالبات مربوط به سال گذشته را تسویه کردیم و باقی‌مانده مطالبات پزشکان مربوط به سه ماهه اول سال جاری است. تلاش ما در سازمان تأمین‌اجتماعی این است که بدهی معوق به مراکز طرف‌قرارداد نداشته باشیم و در کوتاه‌ترین زمان ممکن اسناد بررسی و پرداخت شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: