در نشست آسیب‌شناسی نخستین رخداد من شهردارم مطرح شد؛

جهانی: داده‌های بیش از دو هزار و ۳۰۰ پروژه وارد سامانه‌ی من شهردارم شد

جهانی: داده‌های بیش از دو هزار و ۳۰۰ پروژه وارد سامانه‌ی من شهردارم شد
کدخبر : 56294

نشست تخصصی آسیب‌شناسی نخستین رخداد من شهردارم با حضور مدیران شهری در سالن سعدی برج میلاد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران این نشست به همت اداره کل برنامه و بودجه معاونت برنامه‌ریزی، توسعه انسانی و امور شورا  و با حضور مجید باقری معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران، محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر، امیر شهرابی مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران، سعید جهانی سرپرست سازمان فاوای شهرداری تهران و جمعی از مدیران و کارشناسان شهری برگزار شد.

سعید جهانی در این نشست به معرفی تعدادی از مطرح‌ترین اپلیکیشن‌های طراحی شده در حوزه‌ی جلب مشارکت شهروندان در شهرهای توسعه‌یافته جهان همچون مادرید، پاریس و لندن پرداخت و گفت: در این شهرها، موضوعاتی همچون بازسازی شهرها، حمل و نقل شهری، اجرای طرح‌های زیست محیطی از منظر بودجه‌بندی با شهروندان به اشتراک گذاشته شده است و تخصیص بودجه بر اساس نیازسنجی از شهروندان صورت گرفته است. وی با اشاره به برنامه‌ریزی سازمان فاوا برای دوره‌ی دوم رخداد من شهردارم گفت: به دنبال راه‌اندازی اپلیکیشن موبایلی و بستر پیامکی هستیم.

سرپرست سازمان فاوا با اشاره به فرصت محدود سازمان فاوا برای طراحی سامانه من شهردارم گفت: با وجود آنکه ملاحظات فنی در طراحی و راه اندازی سایت داشتیم اما تلاش کردیم کیفیت اجرا در حد اقدامات قابل قبول باشد به طوری‌که موفق شدیم داده‌های بیش از دو هزار و ۳۰۰ پروژه و اطلاعات حدود ۸۰۰ پرسشگر را وارد سامانه کنیم و در کنار آن اصلاح ساختاری داده، آماده‌سازی جهت نمایش و آموزش و فراهم آوردن تیم پشتیبان را در دستور کار قرار دادیم.

محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران نیز با ابراز خرسندی از اینکه هزار پروژه توسعه محلی در سال 1401 اجرا شده است، گفت: اجرای طرح من شهردارم کمک می کند تا مردم خود را در انتخاب پروژه و مدیریت آن سهیم بدانند و تعامل با مدیریت شهری و مشارکت اجتماعی افزایش پیدا کند.

در این نشست، امیر شهرابی مدیر کل برنامه و بودجه شهرداری تهران با اشاره به برنامه‌ی چهارم تحول و پیشرفت شهر تهران گفت: مشارکت شهروندان در اداره شهر، بودجه ریزی مشارکتی و انتخاب مشارکتی پروژه های شهری در پایتخت اولویت دارد که این رویکرد در قالب طرح من شهردارم اجرایی شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: