منطقه آزاد ماکو

داوری ۳۴۰ اثر مسابقه عکاسی پیاده روی خانوادگی منطقه آزاد ماکو

داوری ۳۴۰ اثر مسابقه عکاسی پیاده روی خانوادگی منطقه آزاد ماکو
کدخبر : 56342

مسابقه عکاسی پیاده روی خانوادگی منطقه آزاد ماکو با ارسال ۳۴۰ عکس مورد داوری قرار گرفت و سه اثر با موبایل و سه اثر با دوربین به عنوان عکس های منتخب و ۲۵ اثر به عنوان عکس خوب انتخاب شدند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ماکو در بیانیه هیئت داوران این مسابقه آمده است: عکاسی مستند یکی از جذابترین سبک های عکاسی بوده و قوی ترین آرشیو تصویری برای تاریخ می باشد و چه بسا در طول تاریخ حرکت های اجتماعی براساس یک عکس اتفاق افتاده است و مسیر اجتماعی و فرهنگی جوامع را دچار تحول نموده است.

داوری عکاسی همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی منطقه آزاد ماکو با درجه بندی عکس های ارسالی به دو بخش موبایل و دوربین انجام گرفت.

با توجه به این نکته مهم که اکثریت عکس ها فاقد چهارچوب های عکس مستند و خبری بودند با اغماض در موضوعات ترکیب بندی- کادربندی و عناصر بصری لازم جهت معرفی یک عکس خوب، تعداد ۲۰ اثر از مجموع ۳۴۰ اثر ارسالی به مرحله نهایی راه یافت و بعد از بازبینی مجدد، هیئت داوران به جمع بندی و معرفی اثر برگزیده نرسید و نهایتا ۶ عکس که سه عکس با دوربین و سه عکس با موبایل را به عنوان عکس های منتخب اعلام می دارد.

با نگاهی به استقبال عموم شهروندان از مسابقه همایش پیاده روی ماکو، نیاز به آموزش عکاسی مستند و خبری برای علاقمندان به این رشته بشدت احساس می شود و عکاسان فعال در این حوزه برای دیده شدن در مسابقات عکاسی ملی و بین المللی باید علم عکاسی خود را با آموزش و کارگاه های عکاسی ارتقا بدهند که سازمان منطقه آزاد ماکو آماده برگزاری دوره عکسای بصورت رایگان برای منتخبین می باشد.

۲۰ اثر از آقایان و خانم ها :

آرزو آیروملو – آرمان – آرمین رجب زاده – آیدا بابایی – آیدا مختارزاده – پریسا محمدزاده – حجت بایرام پور – حسین بهادری – زیبا عباس زاده – علی قویدل – فاطمه علم هلو – فرید محمدنژاد- مائده عباسی – میلاد حسن زاده – متین خلیل زاده – محراب – محمد مصطفی زاده – مهدی خلیل نژاد – یاسرحبیب زاده – یگانه قنبرزاده

    سه عکس منتخب با دوربین:‌ پریسا محمدزاده – یاسرحبیب زاده و علی قویدل

    سه عکس منتخب با موبایل: مائده عباسی – آیدا بابایی – آرزو آیروملو

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: