منطقه آزاد ماکو

برقراری تاکسی هوایی و آموزش خلبانی هواپیماهای فوق سبک در منطقه آزاد ماکو

برقراری تاکسی هوایی و آموزش خلبانی هواپیماهای فوق سبک در منطقه آزاد ماکو
کدخبر : 56346

معاون عملیات هوانوردی فرودگاه بین المللی منطقه ازاد ماکو با اشاره به مانور پیشرفته ترین هواپیمای آموزشی کشور در فرودگاه منطقه آزاد ماکو از برقراری تاکسی هوایی و آموزش خلبانی هواپیماهای فوق سبک و پاراموتور، پاراگلایدر و کایت در منطقه آزاد ماکو خبرداد.

کاپیتان صداقت در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو گفت:‌ با دستور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو، راه‌اندازی تاکسی هوایی (ایرتاکسی) و برقراری پرواز آموزشی طی توافق با بخش خصوصی در این منطقه در دست پیگیری است.

وی افزود: “ایر ‌تاکسی” یا “تاکسی هوایی” اصطلاح است که برای انواع هواپیماهای تک موتوره و دو موتوره با ظرفیت کم (۲ الی ۱۹ نفره) و در مسیرهای کوتاه و فرودگاه های خارجی نزدیک انجام شود. .

این مسئول اضافه کرد: فعال‌سازی ایرتاکسی‌ها موجب ارتباط بهتر بین فرودگاه‌ منطقه آزاد ماکو و فرودگاه‌های استان‌های همجوار و حتی شهرهای کشورهای همسایه می‌شود و در نهایت به اقتصاد کمک خواهد کرد.

وی از اقدام سازمان منطقه آزاد ماکو برای آموزش خلبانی هواپیمای یک موتوره (فوق سبک)، پارا موتور،  پاراگلایدر و کایت خبرداد و اظهارداشت:  در نظر داریم مرکز آموزش صنعت هواپیمایی را در منطقه آزاد ماکو با همکاری مرکز فناوری و نوآوری سازمان منطقه آزاد ماکو راه اندازی کنیم تا ضمن آموزش خلبانی  زمینه پرورش استعدادهای نیروی انسانی منطقه برای ورزش های هوایی را فراهم آوریم.

او خاطرنشان ساخت: توسعه هوانوردی عمومی با هواپیماهای سبک و کوچک با عنوان “ایرتاکسی” در فرودگاه‌هایی ار جمله فرودگاه ماکو ‌می‌تواند به توسعه و رونق منطقه کمک کند و البته ایرتاکسی، جزو برنامه‌های دولت بوده و اکنون در مسیر عملیاتی شدن قرار دارد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: