در آستانه عید سعید غدیر خم و با حضور استاندار مرکزی و مدیریت عامل برگزار شد:

تجلیل از بازنشستگان شرکت پتروشیمی شازند

تجلیل از بازنشستگان شرکت پتروشیمی شازند
کدخبر : 56370

در آستانه عید سعید غدیر خم و با حضور استاندار مرکزی و مدیریت عامل برگزار شد: تجلیل از بازنشستگان شرکت پتروشیمی شازند

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت پتروشیمی شازند، در آستانه فرا رسیدن عید سعید غدیرخم، مراسم با شکوه تجلیل از همکاران بازنشسته شرکت پتروشیمی شازند و همسران ایشان با حضور دکتر مخلص الائمه استاندار مرکزی، دکتر خلیلی نیا مدیرعامل، دکتر میرزاخانی معاون امور اقتصادی استاندار، مهندس مبین معاون فرماندار شهرستان شازند، کمندلو رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان شازند و جمعی از مدیران و مسئولین اجرایی استان و شهرستان صبح روز سه شنبه 13 تیر ماه در سالن آمفی تئاتر مجتمع برگزار شد.

در ابتدای این مراسم دکتر خلیلی نیا ضمن عرض خیر مقدم خدمت استاندار مرکزی و همکاران بازنشسته و تمامی مدعوین حاضر، طی سخنانی ضمن اشاره به تاکیدات دین مبین اسلام و نیز فرمایشات حکیمانه مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در راستای تکریم و تجلیل از بازنشستگان و پیشکسوتان عرصه کار و تلاش بیان نمودند: همکاران بازنشسته شرکت پتروشیمی شازند در طول فعالیت های مجدانه خود، گوهر جوانی و عمر گرانبهایشان را در راه پیشرفت و اعتلای این شرکت به عنوان نگین صنعت پتروشیمی کشور صرف نموده اند و زحمات و خدمات ارزنده این عزیزان پیشکسوت، به عنوان بنیانگذاران و خادمین این شرکت قابل تجلیل و تقدیر می باشد.

 

بازنشستگان آینه تمام نمای شاغلین

 

مدیرعامل پتروشیمی شازند عنوان داشتند: همکاران بازنشسته آینه تمام نمای شاغلین شرکت هستند؛ اگر در بین همکاران بازنشسته نارضایتی ها و یا نگرانی هایی از وضعیت معیشتی وجود داشته باشد، همکاران شاغل نیز نظاره گر این نارضایتی ها می باشند و به تبع آن، بهره وری نیروهای شاغل در شرکت کاهش و دغدغه های آنها برای آینده افزایش می یابد. به همین جهت یکی از برنامه های کاری شرکت پتروشیمی شازند، توجه به مسائل رفاهی بازنشستگان می باشد.

 

ثبت رکورد تولید و فروش در شرکت پتروشیمی شازند

 

ایشان به وضعیت تولیدات و برنامه های در دست اقدام شرکت نیز اشاره نموده و اظهار کردند: برنامه های متنوع و تحولی برای اولین بار در شرکت پتروشیمی شازند پیش بینی گردیده که به یاری خداوند متعال، افزایش تولید، افزایش صادرات و تکیه بر توانمندی داخلی و استفاده از ظرفیت های شرکت های دانش بنیان از اهم این برنامه ها می باشد. بحمد الله با تلاش جهادی تمامی همکاران در بخش های مختلف شرکت شاهد افزایش میزان تولیدات و نیز فروش محصولات در این شرکت هستیم، به گونه ای که در طی پنج ماه گذشته رکورد میزان تولید و فروش در طول تاریخ فعالیت های کاری پتروشیمی شازند شکسته شده و در دوره سه ماهه اول سال جاری نیز میزان فروش شرکت ، رشد سه برابری نسبت به دوره مشابه سال گذشته داشته است که جا دارد از تلاش ها و حمایت های ارزنده اعضای محترم هیات مدیره شرکت و نیز سایر همکارانم تقدیر و تشکر نمایم.

دکتر خلیلی نیا ضمن تاکید بر اقدامات موثر شرکت در راستای تامین خوراک پایدار عنوان کردند: به لطف خداوند متعال در زمینه تامین خوراک پایدار مورد نیاز مجتمع عظیم پتروشیمی شازند نیز پیگیرها و اقدامات مستمر ادامه داشته و دارد و از طریق مراجع ذیربط منجر به نتیجه شده و به لطف پروردگار در حال حاضر تمامی خوراک مورد نیاز این مجتمع از طریق شرکت های پالایشگاهی امام خمینی (ره) شازند و اصفهان تامین می گردد. از آنجا که 82% قیمت تمام شده صرف تامین خوراک می گردد، با دریافت مستمر خوراک از شرکت های مذکور شاهد کاهش 10 درصدی در هزینه های شرکت می باشیم.

 

امکان بهره مندی همکاران بازنشسته از خدمات رفاهی شرکت پتروشیمی شازند

 

مدیرعامل افزودند: از دیگر اقدامات و برنامه های مهم شرکت توجه به حوزه های منابع انسانی و نیز مسئولیت های اجتماعی است. با توجه به استقرار اماکن متنوع ورزشی و رفاهی شرکت  پتروشیمی شازند در شهر مهاجران، متاسفانه در گذشته کم توجهی هایی نسبت به نگهداری و بهره برداری مناسب از این اماکن و ابنیه شده است که در ابتدای زمان ورود مصمم بوده ایم در راستای افزایش نشاط سازمانی و بهره مندی بهتر همکاران از امکانات ورزشی و رفاهی موجود، اقدامات لازم جهت بهسازی و نوسازی این اماکن انجام پذیرد و به همین منظور مجوزهای لازم  صادر شده است. همچنین طبق اعلام دستور به معاونت توسعه منابع انسانی ، تدوین و بازنگری ساز و کار لازم جهت استفاده همکاران بازنشسته و خانواده های محترمشان از این امکانات در آینده فراهم و به طور رسمی اعلام خواهد شد.

 

پرداخت کامل سنوات بازنشستگی به همکاران رسمی

 

ایشان در پایان سخنانشان از پیگیری های مجدانه در خصوص اخذ مصوبه و موافقت اعضای محترم هیات مدیره شرکت پتروشیمی شازند نسبت به پرداخت سنوات خدمت به همکاران رسمی نیز اشاره و خاطر نشان ساختند: در گذشته همکاران رسمی که به درجه بازنشستگی نائل می آمدند، با مشکلات عدیده ای در خصوص دریافت حق سنوات خدمت  مواجه بودند که اغلب منجر به طرح شکایت علیه شرکت می شد تا به حقوق خود برسند  اما خوشبختانه با حمایت های اعضای محترم هیات مدیره، این موضوع مرتفع گردیده و من بعد همکاران رسمی در زمان بازنشستگی از تمام حقوق و مزایای خود بهره مند خواهند شد.

 

تقدیر استاندار مرکزی از دکتر خلیلی نیا

 

در ادامه این مراسم دکتر مخلص الائمه استاندار مرکزی طی سخنانی ضمن تبریک دهه امامت و ولایت و نیز ابراز خرسندی از حضور در شرکت پتروشیمی شازند و جمع مدیران و بازنشستگان این شرکت بیان نمودند: خوشبختانه از بدو حضور دکتر خلیلی نیا به عنوان مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند، شاهد اقدامات ارزنده ایشان در حوزه حمایت از منابع انسانی و نیز شاهد کسب دستاوردهای ارزنده در حوزه فناوری هستیم و نگاه دقیق ایشان به موضوع حمایت حداکثری از پرسنل شاغل و بازنشسته این شرکت و وعده های بسیار مهم و مثبت در این خصوص، بسیار ارزشمند می باشد که امیدواریم با تلاش جمعی همه مدیران، کارکنان و کارگران این شرکت و اعضای محترم هیات مدیره اقدامات و برنامه های پیش بینی شده با موفقیت به سرانجام برسد.

 

دکتر مخلص الائمه عنوان کردند: پتروشیمی شازند، نگین صنعت پتروشیمی کشور

 

ایشان با اشاره به جایگاه و اهمیت بالای صنعت پتروشیمی در کشور و در سطح بین المللی عنوان کردند: بر اساس نظریات یکی از اندیشمندان غربی در حوزه جنگ نرم، حوزه نفت (به معنای تولیدات هیدروکربری) جایگاه خود را در تامین انرژی جهان از دست داده و نقش نفت در دنیای امروز تغییر و به سمت تبدیل گرایش یافته است که صنعت پتروشیمی به عنوان یکی از مهم ترین صنایع تبدیلی، از اهمیت بسیار بالایی در تامین امنیت اقتصادی برخوردار است که جا دارد از تلاش ها و خدمات ارزنده پیشکسوتان شرکت پتروشیمی شازند به عنوان نگین صنعت پتروشیمی کشور تقدیر و تشکر نمایم.

استاندار مرکزی در ادامه سخنان خود به ارائه گزارش عملکرد استان در سال گذشته اشاره نموده و اظهار داشتند: در ارائه گزارش عملکرد استان مرکزی در سال 1401 به منظور اطلاع ریاست محترم جمهوری و مسئولین عالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، بخشی از این گزارش به کسب موفقیت ها و افتخارات ارزنده و قابل توجه شرکت پتروشیمی شازند اختصاص یافت که ان شاء الله در سال جاری نیز شاهد گام های بلندتر این شرکت در کسب موفقیت های بیشتر باشیم.

 

تاسیس پارک لجستیک استان مرکزی؛ رتبه اول کشوری در بهبود فضای کسب و کار

 

دکتر مخلص الائمه افزودند: در آینده نزدیک شاهد تاسیس پارک لجستیک در استان مرکزی خواهیم بود. همچنین بر اساس گزارشات و مستندات اتاق بازرگانی جمهوری اسلامی ایران و طبق 28 مولفه مورد بررسی، استان مرکزی رتبه یک کشوری را در بهبود فضای کسب و کار کسب نموده است که این مهم نشان از همکاری، همدلی و هم افزایی میان بخش های اجرایی استان مرکزی می باشد. شایان ذکر است بر اساس گزارش های نهاد ریاست جمهوری، استان مرکزی در سال 1401 در احیای واحدهای تعطیل و یا نیمه تعطیل حائز رتبه یک کشور شد.

استاندار مرکزی خاطر نشان ساخت: یکی از مسائل فعلی و مهم کشور، اتمام پروژه های نیمه تمام می باشد که بالغ بر 80 هزار پروژه نیمه تمام در سطح استان های مختلف وجود دارد که برای اتمام تمامی این پروژه ها، به بودجه 30 تا 40 ساله کشور نیاز است. با این وجود دولت مردمی سیزدهم با عزمی قاطع و راسخ اقدام به اتمام پروژه های نیمه تمام اولویت دار در سطح کشور نموده است.

 

بوجه عمرانی 34 هزار میلیارد ریالی استان مرکزی در سال 1401

 

ایشان در بخش پایانی سخنانشان یادآور شدند: در سال گذشته بودجه تخصیصی عمرانی استان مرکزی بالغ بر 34 هزار میلیارد ریال بوده است که این رقم رشد 8 درصدی را نسبت به بودجه عمرانی شش سال قبل از آن ( از سال 1395 تا سال 1400) نشان می دهد و بحمدالله 76 پروژه در سطح استان مرکزی با شتاب و یا جلوتر از برنامه های پیش بینی شده در حال اجراست که از مهم ترین این پروژه ها می توان به ساخت بیمارستان تخصصی و مدرن زنان و زایمان اشاره نمود.

شایان ذکر است مراسم تجلیل از کارکنان بازنشسته شرکت پتروشیمی شازند (که از تاریخ دی ماه 1397 تاکنون به درجه بازنشستگی نائل آمده اند) طی روزهای 13 لغایت 14 تیر ماه در قالب برنامه های مفرح و شاد فرهنگی و هنری در محل سالن آمفی تئاتر مجتمع پتروشیمی شازند در حال برگزاری است و در این مراسم با اهدای لوح تقدیر، تندیس سپاس و هدیه از همکاران و همسران محترمشان تقدیر و تشکر خواهد شد.

یادآور می شود دکتر مخلص الائمه به اتفاق هیات همراه در بدو ورود به مجتمع پتروشیمی شازند، از ناحیه صنعتی این مجتمع بازدید و از نزدیک در جریان روند تولیدات و کسب دستاوردهای ارزنده مجتمع قرار گرفتند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: