دبیر ستاد مردمی برگزاری مهمانی 10 کیلومتری غدیرخم :

بیش از 1300 موکب در جشن غدیر امسال شرکت می کنند/ پیش بینی حضور 30 درصدی مردم

بیش از 1300 موکب در جشن غدیر امسال شرکت می کنند/ پیش بینی حضور 30 درصدی مردم
کدخبر : 56418

دبیر ستاد مردمی برگزاری مهمونی 10 کیلومتری غدیر خم با اشاره به اینکه امسال بیش از 30 درصد مردم در جشن غدیر شرکت خواهند کرد، گفت: بیش از 1300 موکب در این جشن فعالیت خواهند داشت.

دکتر ساسان زارع دبیر ستاد مردمی برگزاری مهمانی 10 کیلومتری غدیرخم در مورد ویژگی های این مهمانی نسبت به سال گذشته اظهار داشت: امسال مهمونی ده کیلومتری روز غدیر خم که در واقع جشن و مهمانی بزرگ آئینی است نسبت به سال گذشته از لحاظ کمّی و کیفی با سال قبل تفاوت های زیادی دارد.

وی افزود: سال گذشته 600 موکب فعال داشتیم و امسال بیش از 1300 موکب فعالیت خواهند داشت، سال گذشته بخشی از موکب ها به فعالیت های مربوط به کودکان مشغول بودند اما امسال در کل مسیر بازی ها و محتواسازی های مربوط به کودکان انجام خواهد شد؛ همچمین موکب ها برای پذیرایی از 4 میلیون نفر آمادگی دارند، ضمن اینکه سال قبل دو استیج مرکزی داشتیم که امسال چهار استیج مرکزی در طول مسیر در میدان انقلاب، میدان فردوسی و نرسیده به میدان آزادی فعال هستند.

دبیر ستاد مردمی برگزاری مهمونی 10 کیلومتری غدیر خم بیان داشت: عوامل اجرایی این برنامه در سال گذشته  11 هزار نفر و امسال 50 هزار نفر است و مبدا و مقصد خاصی ندارد و به صورت جشن برگزار می شود که افراد در دوره های 500 متری می توانند به این میهمانی بپیوندند و از بخشهای مختلف آن استفاده کنند.

زارع تشریح کرد: معرفت افزایی کودکان و نوجوانان در اجرای میهمانی امسال در نظر گرفته شده و کتابی توسط مواکب تهیه شده که شامل شعر و قصه بوده و مفاهیم غدیر خم به خوبی به این قشر آموزش داده شده است که بیش از یک میلیون جلد از این کتاب در روز جشن توزیع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه صدا و سیما تبلیغات جشن غدیر را از شنبه هفته جازی آغاز کرده و تبلیغات شهری نیز در تهران انجام شده است، خاطرنشان کرد: بیش از 400 گروه سرود برای میهمانی غدیر ثبت نام کرده اند و مدیحه سرایی نیز در این برنامه اجرا خواهد شد و پیش بینی می شود بیش از 30درصد مردم در جشن غدیر امسال شرکت خواهند کرد.

دبیر ستاد مردمی برگزاری مهمونی 10 کیلومتری غدیر خم اضافه کرد: مردم در این برنامه هم می توانند مهمان باشند و هم میزبان؛ مخاطبان می توانند با ارسال عدد 2 به شماره پیامکی 3000212 به لینک کمک نقدی وصل شده و برای بهتر برگزار کردن آن به مواکب کمک کنند، همچنین مردم با حضور خود می توانند حبّ خود به امیرالمومنین(ع) را نمایانگر کرده و تصویر تاریخی از اهمیت به غدیر خم را خلق کنند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید