منطقه آزاد قشم

بازآفرینی و احیای رویدادهای میان فرهنگی با محوریت جامعه محلی و همکاری اهالی قلم جزیره قشم

بازآفرینی و احیای رویدادهای میان فرهنگی با محوریت جامعه محلی و همکاری اهالی قلم جزیره قشم
کدخبر : 56482

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در نشست هم اندیشی با اهالی قلم جزیره گفت: برنامه های جزیره ای، ملی و فراملی این معاونت با هدف بازآفرینی و احیای رویدادهای میان فرهنگی با محوریت جامعه محلی و همکاری و مشارکت اهالی قلم، اجرایی می‌شود.

ادریس راموز در نشستی که به مناسبت روز قلم با فعالان این عرصه برگزار شد، گفت: برنامه های این معاون در سه محور جزیره، ملی و فراملی با اهداف گوناگونی طراحی شده که درنهایت به خلق سرمایه های اجتماعی و تبدیل آن به سرمایه های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی کمک کند.

راموز، خواستار همکاری مشارکتی اهالی قلم برای به ثمر رساندن این برنامه شد و افزود: در حوزه جزیره، خلق سرمایه اجتماعی یا حفظ و ارتقای آن با هدف تبدیل این سرمایه به سرمایه اقتصادی، فرهنگی و سیاسی هدف ما است.

به گفته وی، هدف غایی این برنامه ها، با افزایش حس مشارکتی که در نتیجه تغییرات حاصل در حوزه های مختلف از حمل و نقل و آب گرفته تا خدمات رفاهی دیگر، صورت خواهد گرفت، ارتقا کیفیت زندگی ساکنان جزیره خواهد بود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، حوزه ملی این برنامه ها را مربوط به معرفی شایسته تر جزیره و تغییر تصویر ذهنی ساکنان نسبت به داشته ها و همچنین تغییر فهم گردشگران نسبت به ظرفیت های موجود در قشم، معرفی کرد که درنهایت با جذب سرمایه گذاران و جلب نظر مسوولان در سطوح ملی، به تولید سرمایه اقتصادی برای ساکنان منجر خواهد شد.

راموز با اشاره به حوزه فراملی این برنامه نیز گفت: باتوجه به این مطلب که قشم به عنوان پیوند دهنده فرهنگ ایران زمین با کشورهای حاشیه خلیج فارس، شبه قاره هند، آفریقا و بسیاری ملل دیگر شناخته می شود، این جزیره می تواند با خلق رویدادهای میان فرهنگی، بازآفرینی و احیای این رویدادها با محوریت جامعه محلی، مجرایی برای تولبد سرمایه های سیاسی و فرهنگی جدید باشد.

در ادامه این جلسه حسین مرادی، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل، سجاد اشگرف، مدیر ژئوپارک جهانی قشم و ... سلیمی، مدیر فرهنگی، اجتماعی، سلامت و ورزش سازمان منطقه آزاد قشم نیز به ایراد سخنانی پرداختند.

نمایندگانی از اهالی قلم جزیره به ویژه از حوزه خبرنگاران و شاعران در این جلسه، خواستار مشارکت بیشتر معاونت فرهنگی با فعالیت های حوزه رسانه و هنر شدند و در پایان از تمامی شرکت کنندگان در جلسه تقدیر شد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: