بانک توسعه تعاون

معاون امور مالی و پشتیبانی بانک توسعه تعاون معرفی شد

معاون امور مالی و پشتیبانی بانک توسعه تعاون معرفی شد
کدخبر : 56536

در مراسمی با حضور مدیرعامل، اعضای هیات مدیره، معاونان و روسای ادارات بانک توسعه تعاون، محمد سلمانی به‌عنوان معاون مدیرعامل در امور مالی و پشتیبانی معرفی شد.

محمد شیخ حسینی، مدیرعامل بانک توسعه تعاون در این مراسم اعلام کرد: حرکت همه واحدها در مسیر راهبردهای تعیین شده و پرهیز از فعالیت‌های جزیره‌ای موجب دستیابی بانک توسعه تعاون به موفقیت‌های بیشتر می‌شود. حوزه مالی و پشتیبانی در بنگاه‌های اقتصادی مانند قلب سازمان وظیفه جریان انداختن منابع، کنترل و پالایش را بر عهده دارد.

وی افزود: رگولاتوری، نظارت و کنترل واحد مالی باید به گونه‌ای باشد که طبق یک برنامه منظم جریان منابع و مصارف در همه ارکان بانک جاری باشد.

کمیته مصارف و منابع به‌عنوان یکی از مهم‌ترین واحدها که در معاونت مالی قرارگرفته محلی برای برنامه‌ریزی و تصمیم سازی در حوزه تخصیص و تجهیز است.

شیخ حسینی ادامه داد: واحد پشتیبانی نیز یکی از واحدهای مهم بانک است چرا که عملکرد درست این مجموعه می‌تواند در نقش حمایت از عملیات بانک و نیروهای آن در صف و ستاد باشد.

وی تأکید کرد: بانک توسعه تعاون با داشتن حدود 500 شعبه و 5 هزار نیرو باید هماهنگی و انسجام در راستای راهبرد اصلی این نهاد مالی تخصصی و توسعه‌ای داشته باشد.

به گفته شیخ حسینی، آگاهی از مأموریت، فلسفه تشکیل و راهبردهای اصلی بانک مهم‌ترین راه برای دستیابی به موفقیت در دستیابی به شاخص‌ها و در رقابت با سایر رقبا است.

وی در بخشی از سخنان خود به تحلیل چرایی تشکیل سازمان‌ها پرداخت و گفت: سازمان‌ها تشکیل نیافته‌اند تا برای برخی پست و کار ایجاد شود بلکه شکل گرفته‌اند تا به مشتریان و مردم خدمت با کیفیت ارائه دهند.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون ادامه داد: در این مقطع که دولت و مسئولان نظام اولویت خود را خدمت‌رسانی به مردم تعریف کرده‌اند ما نیز در بانک توسعه تعاون باید فعالیتمان در راستای خدمت‌رسانی به جامعه هدف و مشتریان در بالاترین سطح قرار دهیم.

شیخ حسینی با تأکید بر اینکه ما باید در جهت سازمان خدا محور و انسان محور حرکت کنیم گفت: تکریم انسان چه به‌عنوان همکار و چه به‌عنوان مشتری جزو اصول اساسی و راهبردی ما در بانک توسعه تعاون است.

وی با تقدیر از اقدامات محمد ذوالفقاری در پست معاونت مالی و پشتیبانی اعلام کرد: ایشان به‌واسطه ویژگی‌های فردی و تخصصی منشأ آثار خیر برای بانک بوده است.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون بیان کرد: تعهد و پاک دستی ذوالفقاری زبانزد و در پست جدید که حوزه نظارت و کنترل بانک است قطعاً می‌تواند منشأ خیر و برکت باشد.

شیخ حسینی در معرفی محمد سلمانی، معاون مدیرعامل در امور مالی و پشتیبانی نیز گفت: سلمانی از همکاران باسابقه شبکه بانکی کشور و دارای سال‌ها سابقه در حوزه حسابرسی است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه روز به روز بر سنگینی و پیچیدگی کار در بانک افزوده می‌شود مناسب دیدم که معاون جدید امور مالی و پشتیبانی از بیرون از بانک انتخاب شود.

وی گفت: تفکر و نیروی جدید مطمئناً به حرکت موفقیت‌آمیز بانک در آینده کمک مؤثری می‌کند.

آیینه تمام نمای بانک

سید باقر فتاحی، رئیس هیات مدیره بانک توسعه تعاون نیز در مراسم معارفه محمد سلمانی به‌عنوان معاون مدیرعامل در امور مالی و پشتیبانی گفت: معاونت مالی و پشتیبانی یکی از مهم‌ترین معاونت‌ها در نظام بانکی است. به نوعی کمتر کمیته‌ای می‌توان سراغ گرفت که معاونت مالی در آن حضور نداشته باشد.

وی افزود: زحمات همه نیروها در بانک در صورت‌های مالی به تصویر در می‌آید. صورت‌های مالی به نوعی آیینه تمام نمای بانک و سازمان را نشان می‌دهد.

به گفته فتاحی، ارائه صورت‌های مالی به مجمع عمومی به‌عنوان بالاترین رکن یکی از کارهای مهم معاونت مالی است.

وی افزود: در حوزه پشتیبانی نیز پروژه ساختمان خدامی باید به‌عنوان اولویت کاری معاون جدید مالی و پشتیبانی قرار گیرد تا در اسرع وقت این طرح به سرانجام برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تمجید از ذوالفقاری معاون سابق مالی و پشتیبانی اعلام کرد: ایشان ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد که می‌تواند منشأ اثر در فعالیت‌های تخصصی باشد.

وی ادامه داد: تجربیات آقای سلمانی در سازمان حسابرسی می‌تواند فضایی را فراهم کند تا در خدمت ذینفعان بانک قرار گیرد.

ریل‌گذاری مناسب

محمدجعفر ایرانی، عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون نیز در این مراسم اعلام کرد: آقای ذوالفقاری در سال‌هایی که به‌عنوان معاون مالی خدمت کردند با تلاش بسیار زیادش منشأ آثار خیر برای بانک شد. تلاش‌های وی باعث شد بانک در حوزه مالی از برخی چالش‌ها به سلامت عبور کند.

وی افزود: امیدوارم با حضور آقای سلمانی گزارش‌گیری و حسابرسی داخلی در وضعیت مطلوب قرار گیرد.

وی ادامه داد: معاون جدید می‌تواند با ریل‌گذاری مناسب مسیر حرکت رو به جلوی بانک را سرعت بخشد. ایرانی یادآور شد: هزینه تمام شده پول با اقداماتی می‌تواند از رقم فعلی پایین‌تر بیاید.

ارائه گزارش عملکرد

محمد ذوالفقاری، معاون سابق مدیرعامل در امور مالی و پشتیبانی در این مراسم با تقدیر و تشکر از همکارانش گفت: کار قسمت مالی و پشتیبانی بدون کمک سایر مدیریت‌ها امکان‌پذیر نیست.

وی افزود: اگر کمک و همکاری هیات مدیره و هیات عامل بانک نباشد هیچ کاری به سرانجام نمی‌رسد.

وی بیان کرد: زمانی که در سال 95 این پست را قبول کردم قرار شد این همکاری بسیار کوتاه باشد اما 5/6 سال طول کشید.

ذوالفقاری در بخشی از سخنان خود به برخی آمار و ارقام در زمان تحویل این پست و در دوره فعلی پرداخت و گفت: دارایی‌های بانک در سال 95 که این پست را تحویل گرفتم 94 هزار میلیارد ریال بود که این رقم در حال حاضر به 632 هزار میلیارد ریال رسیده است.

سرمایه بانک 8 هزار میلیارد ریال بود که هم‌اکنون به 62 هزار میلیارد ریال رسیده است. درآمد بانک در سال 95 بالغ بر 12 هزار میلیارد ریال بود که به 64 هزار میلیارد ریال رسید. کفایت سرمایه بانک سه درصد بود و در حال حاضر به 6 درصد رسیده است.

تسهیلات غیر جاری (NPL) در سال 95 به 5/7 درصد رسیده بود که با تلاش همکاران به 8/3 درصد رسیده است. بهای تمام شده پول نیز در زمان قبول مسئولیت 23 درصد بود که اکنون به 18 درصد کاهش یافته است. تراز بانک در حال حاضر 5 هزار ریال مثبت است.

وی گفت: برای آقای سلمانی در این مسئولیت خطیر آرزوی موفقیت دارم و آماده هرگونه همکاری با وی برای دستیابی سازمان به موفقیت هستم.

محمد سلمانی، معاون جدید مدیرعامل در امور مالی و پشتیبانی نیز گفت: از اعتماد مدیرعامل و اعضای هیات مدیره برای سپردن این مسئولیت خطیر تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی افزود: حدود 29 سال سابقه مالی و بانکی دارم و امیدوارم با همکاری همه همکاران در معاونت مالی و پشتیبانی در جهت مسیر پیشرفت بانک گام‌هایی برداریم.

در پایان این مراسم احکام معارفه و تکریم محمد سلمانی و محمد ذوالفقاری تقدیم شد. مدیرعامل بانک توسعه تعاون همچنین با صدور حکمی، محمد ذوالفقاری را به‌عنوان معاون مدیرعامل در امور حقوقی و نظارت منصوب کرد.

اهداف ترسیم‌شده برای معاونت مالی و پشتیبانی

محمد شیخ حسینی، مدیرعامل بانک توسعه تعاون در حکم انتصاب سلمانی آورده است: حفظ و ارتقای ارزش‌های عالی اخلاقی و حرفه‌ای در سازمان با بهره‌گیری از اصول دین مبین اسلام، تلاش در جهت تحقق چشم‌انداز، اهداف راهبردی و مأموریت‌های بانک همسو با برنامه‌های کلان وزارت تعاون، به‌کارگیری کارا و مؤثر منابع در جهت رشد و توسعه و کمک به تحقق اثربخش اهداف و برنامه‌های بخش تعاون در اولویت قرار گیرد.

تلاش در جهت حفظ و صیانت از منافع سپرده‌گذاران، سهامداران و جلب رضایت حداکثری مشتریان، نظارت، شناسایی و کنترل مخاطرات و ریسک‌های مرتبط در حوزه‌های پولی و بانکی و ارتقا نظام مدیریت ریسک و برنامه‌ریزی و اقدام در جهت ارتقا پرسنلی و به‌کارگیری مؤثر نیروی انسانی در مسیر تعالی سازمانی و تلاش در زمینه رشد سرمایه‌های انسانی بخش دیگری از انتظارات شیخ حسینی است که در دوره معاون جدید مالی و پشتیبانی باید در دستور کار قرار گیرد.

شیخ حسینی همچنین بر پیاده‌سازی دقیق احکام، قوانین و مقررات مرتبط در حوزه عملیات بانکی از جمله احکام قانون برنامه، قانون بودجه، مقررات و بخشنامه‌های بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی تأکید کرده است.

گفتنی است، سلمانی سوابق متعددی در حوزه مالی در سازمان‌ها و نهادهای مختلف دارد. وی در سال‌های 73 تا 77 در ستاد فرماندهی کل قوا،1377 تا 1390 در سازمان حسابرسی به‌عنوان حسابرس، حسابرس ارشد و سرپرست حسابرسی خدمت کرده است.

وی در سال 1390 به پست بانک منتقل می‌شود. از سال 1390 تا 94 به‌عنوان رئیس اداره کل حسابرسی داخلی، از 1394 تا 1395 به‌عنوان رئیس اداره کل حسابداری مدیریت و بودجه، از 1395 تا 1399 به‌عنوان رئیس اداره کل حسابداری کل و از 1399 تا 1402 به‌عنوان رئیس اداره کل خزانه‌داری و نظام‌های پرداخت و با حفظ سمت به‌عنوان سرپرست معاونت مالی و سرمایه‌گذاری فعالیت کرده است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: