بیمه البرز

بررسی آیین نامه پیشنهادی صندوق تکافل شرکت بیمه البرز

بررسی آیین نامه پیشنهادی صندوق تکافل شرکت بیمه البرز
کدخبر : 56539

بیست و دومین جلسه کارگروه تکافل پژوهشکده بیمه با حضور رئیس پژوهشکده بیمه، اعضای کارگروه تکافل و مدیرعامل، معاونان و مدیران ارشد شرکت بیمه البرز در محل پژوهشکده بیمه برگزار شد.

در این جلسه، الگوی پیشنهادی شرکت بیمه البرز برای عرضه محصولات تکافلی در صنعت بیمه کشور ارایه و ابعاد فقهی، حقوقی و فنی این الگو بررسی و نکات تکمیلی اعضای کارگروه در راستای انطباق بیشتر طرح پیشنهادی با چارچوب عملیاتی بومی سازی شده تکافل، مطرح شد.

در این نشست مدیرعامل شرکت بیمه البرز تکافل را نهاد نوپا در صنعت بیمه کشور عنوان کرد و افزود: شکل گیری این نهاد، چالش‌های خاص خود را دارد که بیمه البرز با اتکا به نیروی انسانی متخصص اجرای آن را به صورت مطلوب به انجام خواهد رساند.

موسی رضایی با اشاره به توافق اخیر ایران و سوریه در حوزه همکاری‌های اقتصادی، از تاسیس شرکت بیمه مشترک ایران و سوریه با مشارکت 60 درصدی بیمه البرز و سهم 40 درصدی صنعت بیمه سوریه در آینده نزدیک خبر داد و افزود: سوریه هشت شرکت بیمه از جمله شرکت العقیله سوریه را در این زمینه معرفی کرده است که عملیات بیمه گری آن‌ها کاملا بر مبنای تکافل است .

مدیر عامل بیمه البرز تصریح کرد: کشور سوریه در زمینه تکافل از تجارب ارزشمندی برخوردار است و امید است که همکاری شرکت بیمه البرز با صنعت بیمه سوریه و همچنین تاسیس صندوق تکافل از سوی بیمه البرز در داخل کشور، سرآغاز رویدادهای تاثیرگذار در صنعت بیمه ایران باشد.

مدیرعامل شرکت بیمه البرز همچنین آمادگی این شرکت را برای ارائه محصولات تکافلی در قالب پنجره تکافل و نیز تاسیس صندوق تکافل اعلام کرد.  

رئیس پژوهشکده بیمه نیز در این نشست با اشاره به دیدار اخیر خود با رئیس جمهور و طرح موضوع اجرایی سازی تکافل در صنعت بیمه افزود: در نشست مشترک با رئیس جمهور، رویه پژوهشکده بیمه درزمینه آغاز عملیاتی سازی تکافل از مسیر شرکت‌های بیمه تایید شد و رئیس جمهور بر ارائه تکافل در قالب تنظیمات قانونی، تعامل با کشورهای اجرا کننده تکافل برای انتقال تجربیات روز دنیا به صنعت بیمه ایران، ادامه تعاملات بین المللی و برنامه‌های آموزشی و فرهنگ سازی تکافل از طریق رسانه ملی تاکید کرد.

محمد مهدی عسگری آیین نامه پیشنهادی شرکت بیمه البرز را مشروط بر اعمال اصلاحات مد نظر اعضای کارگروه تکافل و تایید گروه مطالعات اسلامی پژوهشکده بیمه مورد تایید دانست و تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های شرکت بیمه البرز پیشنهاد می‌شود ضمن بررسی دقیق مباحث فقهی و برگزاری جلسات مشترک میان شورای فقهی صنعت بیمه و شرکت بیمه البرز، عملیات اجرایی سازی صندوق تکافل انجام و به عنوان الگویی جامع برای تمامی شرکت‌های بیمه مورد استفاده قرار گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: