بانک توسعه تعاون

افتتاح یک واحد بزرگ تولید قارچ خوراکی با حمایت بانک توسعه تعاون

افتتاح یک واحد بزرگ تولید قارچ خوراکی با حمایت بانک توسعه تعاون
کدخبر : 56574

محمدجعفر ایرانی عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون طی سفر به استان قزوین، ضمن افتتاح یک واحد بزرگ تولید قارچ خوراکی از چندین طرح کلان اقتصادی در شهرستان‌های این استان نیز بازدید کرد.

ایرانی در بازدید شرکت قارچ رامند مجار بزرگ‌ترین تولیدکننده کمپوست در خاورمیانه و شرق اروپا گفت: بازدیدها و جلسات در راستای حل مشکلات تولیدکنندگان داخلی و تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص تکلیف دستگاه‌های اجرایی در بحث تحقق شعار سال و ضرورت رشد تولید است.

وی افزود: این شرکت ظرفیت تولید یک سوم کمپوست مورد نیاز کشور به میزان تقریبی 160 هزار تن را در اختیار دارد و طی سه سال همکاری با بانک و تمرکز حساب و فعالیت‌های مالی مجموعه، از 500 میلیارد ریال تسهیلات حمایتی بانک در مسیر تولید و اشتغال بهره‌مند شده است.

این شرکت با دارا بودن چندین مجموعه پرورش قارچ خوراکی در رتبه دوم بزرگ‌ترین تولیدکننده قارچ کشور نیز می‌باشد که جدیدترین مجموعه پرورش قارچ این شرکت با نام بستر سبز جوانه در فاصله 5 کیلومتری از محل فعالیت شرکت به دست ایرانی عضو هیات مدیره بانک افتتاح گردید.

ایرانی در مراسم افتتاحیه این واحد تولیدی با ابراز خرسندی از مثمر ثمر بودن حمایت‌ها و تسهیلات پرداختی بانک توسعه تعاون گفت: مدیریت هوشمند مصارف امروز از مهم‌ترین راهبردهایی است که می‌بایست در کانون توجه و اقدامات استان‌ها قرار گیرد بطوریکه اولاً ضوابط و مقررات بانک مرکزی رعایت گردد و ثانیاً تسهیلات با دقت نظر و بررسی دقیق فنی در بخش‌های مولد و تأثیرگذار تزریق گردد.

این مقام بانکی تصریح کرد: اثبات گردیده تولیدکنندگان متوسط و خرد موسوم به sme ها بیشترین و مهم‌ترین سهم در احیا و چابک سازی اقتصاد کشور را ایفا می‌نمایند، لذا می‌بایست راهبردهای هفتگانه ابلاغی که به‌عنوان نقشه راه تدوین گردیده‌اند سرلوحه کار قرار گیرد و همچنین دقت شود راهبردها دقیق و فنی در فرآیندهای بانک جاری باشد و در این صورت شاهد شکوفایی و رونق‌بخش تولید و تحقق اشتغال‌زایی مورد نظر دولت سیزدهم خواهیم بود.

بازدید گروه بهمن دیزل

ایرانی در خلال بازدید از گروه بهمن دیزل واقع در شهر صنعتی البرز گفت: سازندگان خودرو نقش مهمی در مقابله با تحریم‌ها و افزایش کیفیت محصولات دارند و بانک نیز به لزوم هم

افزایی و ارتقاء سطح تعاملات با این واحدهای معتبر و اشتغال آفرین واقف است.

وی تأکید کرد: در همکاری‌های فی‌مابین شرکت‌ها و بانک‌ها همواره نظریه برد برد و سود دوطرفه درمیان است اما بانک توسعه تعاون به‌عنوان یک بانک توسعه‌ای هرگز مصلحت کشور و چابک سازی اقتصاد تولیدکننده داخلی را فدای سود خود ننموده و در مواجهه با چنین شرکت‌های توانمندی که بار مهمی از مقابله با تحریم‌ها و تولید نیاز کشور را بر دوش می‌کشند همانند بانک‌های تجاری عمل نمی‌نماید لیکن انتظار می‌رود تولیدکننده نیز با سعه‌صدر و درک حرکت عظیم و ارزشمند بانک اولویت اول مجموعه خود را در تمامی زمینه‌ها اعم از دریافت انواع خدمات بانکداری، ضمانت‌نامه‌های مورد نیاز، اعتبارهای اسنادی لازم و تمرکز حساب و غیره بانک توسعه تعاون قرار دهد.

گفتنی است این هلدینگ متشکل از چندین شرکت مرتبط با صنعت خودروسازی با هدف تولید کامیون‌های سبک و نیمه سنگین و سنگین و مینی‌بوس و به منظور نوسازی ناوگان حمل‌ونقل کشور و در 1382 تولید آزمایشی کامیونت 6 تن را تحت لیسانس شرکت ISUZU ژاپن آغاز نمود.

این شرکت بعد از تولید موفقیت‌آمیز کامیونت 6 تن تولید کامیون 8 تن ایسوزو را آغاز نمود و بعدازآن نیز اقدام به تولید کامیونت سبک ایسوزو نمود و در حال حاضر 10 محصول در بحث خودروهای سنگین و باری را در خط تولید خود ساخت و تولید می‌نماید.

این شرکت با تمرکز فعالیت و بخشی از حساب خود نزد بانک توسعه تعاون قزوین از مشتریان ویژه و توانمند استان محسوب می‌گردد که طی همکاری فی‌مابین با بانک توسعه تعاون قزوین بیش از 1000 دستگاه خودرو سنگین به ناوگان حمل‌ونقل کشور افزوده و بعضاً نوسازی شده است.

بازدید شرکت آبزی پرور دشت قزوین

ایرانی در بازدید شرکت آبزی پرور دشت قزوین با اشاره به تغییر سبک زندگی و علاقه مردم به نگهداری از ماهیان زینتی گفت: مشارکت این بانک در ایجاد چنین مجموعه بزرگ و توانمند نشان از موفقیت مجموعه بانک توسعه تعاون در عمل به اهداف و برنامه‌های اقتصادی کشور است. همچنین عضو هیات مدیره بانک با توجه به تعداد بالای مشتریان این شرکت از آمادگی این بانک در جهت عقد تفاهم‌نامه با شرکت جهت تسریع در کارسازی و حمایت از مشتریان شرکت خبر داد.

گفتنی است این شرکت به‌عنوان نمونه‌ای بی‌نظیر در خاورمیانه در شهرک صنعتی لیا در زمینی به مساحت 4 هکتار فعالیت می‌نماید. این شرکت علاوه براینکه هیچ‌گونه نمونه مشابه داخلی از نظر وسعت فعالیت و حجم تولید ندارد با دارا بودن مجوز تولید سی میلیون قطعه ماهی زینتی در سال به همراه فعالیت در بحث تولید و صادرات تجهیزات نگهداری و پروش ماهیان زینتی، در دنیا بدون نمونه دیگر می‌باشد.

کوشیار مدیرعامل شرکت در خصوص فعالیت شرکت گفت: شرکت با واردات لارو برخی از ماهیان زینتی کمیاب از آسیای شرقی ضمن تکثیر و پروش آن‌ها در سایت اول شرکت، به کشورهایی نظیر عراق، گرجستان، سوریه، ارمنستان، ترکیه، ترکمنستان صادرات می‌نماید. ضمن اینکه با احداث کارخانه تولید آکواریوم‌های یکپارچه و شیشه خم اکنون کشور را از واردات این‌گونه آکواریوم‌ها بی نیاز نموده است. وی افزود با تکمیل فاز دوم سایت شهرک صنعتی لیا با مساحتی بالغ بر چهل هزار مترمربع توان و حجم تولیدی چند برابر خواهد شد.

قابل ذکر است بانک توسعه تعاون استان قزوین جهت اجرای فاز اول و همچنین راه‌اندازی فاز دوم مجموعه آبزی پرور دشت قزوین از سال 98 تاکنون رقمی بالغ بر 350 میلیارد ریال در جهت افزایش اشتغال و حمایت از تولیدکنندگان داخلی مصوب و پرداخت نموده است که این مجموعه در سفر اخیر ریاست جمهوری در دولت سیزدهم مورد تقدیر قرار گرفته است.

بازدید شعب

ایرانی طی بازدید از شعب شهرستان‌های استان قزوین از نزدیک با همکاران شعب دیدار و گفتگو کرد. ایرانی در این بازدیدها گفت: تلاش همگانی و همدلی مضاعف و کار تیمی جهت تحقق اهداف و برنامه‌های ابلاغی لازم و ضروری است. همچنین عضو هیات مدیره و هیات همراه به جهت گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ایران اسلامی در بدو ورود به شهر قزوین در مزار شهدای قزوین حاضر و با نثار شاخه گل و قرائت فاتحه به مقام والای شهدا ادای احترام نمودند.

جلسه راهبردی استان

جلسه راهبردی استان با حضور عضو هیات مدیره و هیات همراه سرپرست و معاون استان، و تعدادی از همکاران برگزار شد. در ابتدای جلسه ایرج طاهرخانی سرپرست استان با عرض خیر مقدم به عضو هیات مدیره بانک و صیاد رحمان پور مدیر امور استان‌ها و شعب نسبت به ارائه آمار عملکرد استان در شاخص‌های کلیدی اقدام نمود.

ایرج طاهرخانی در ادامه با توجه به لزوم سعی و تلاش مضاعف همکاران استان در بهبود شاخص‌ها استفاده از رهنمودهای عضو هیات مدیره و مدیر امور استان‌ها و شعب را در بهبود عملکرد از سوی همگان ضروری دانست و بر اجرای دقیق

این رهنمودها تأکید نمود.

سپس ایرانی ضمن تبریک اعیاد و مناسبت‌ها از تلاش و زحمات مجموعه هیات مدیره و مدیرعامل بانک در جهت بهبود شاخص‌های بانک در فضای رقابتی بین‌بانکی کشور تقدیر و تغییر شرایط موجود را مرهون برنامه‌ریزی فنی و علمی این مجموعه دانست.

وی اظهار داشت: اینکه در سنوات گذشته بانک توسعه تعاون همواره درصدد استقراض از سایر بانک‌ها بود اما اکنون به‌عنوان وام‌دهنده به سایر بانک‌ها ایفای نقش می‌نماید گویای اصلاح سیاست‌های پولی و مالی و برنامه‌ریزی‌های هدفمند و انتصابات صحیح و بر مبنی شایسته‌سالاری است. امروز مجموعه مدیریتی بانک از عالی‌ترین مقام تا پائین ترین سطح از بدنه بانک توسعه تعاون هستند و این یکپارچگی علاوه بر ایجاد هماهنگی و تعهد مضاعف، تعهد و مسئولیت بیشتر فرد فرد کلیه همکاران را طلب می‌نماید.

عضو هیات مدیره اظهار داشت: افزایش ضریب نفوذ بانکداری یکی از مهم‌ترین ابزار تجهیز و جذب منابع است که ضرورت دارد همکاران استان با کار و تلاش مضاعف و اقدام جدی و جهادی این شاخص را ارتقا دهند.

وی ادامه داد: اینکه بانک توسعه تعاون یک بانک توسعه‌ای است و به دنبال سود نبوده و توسعه در اولویت سیاست‌های آن است هرگز به این معنی نیست که ضرر و زیان در بانک اهمیت ندارد لذا می‌بایست از تمامی ابزارهای در اختیار، پتانسیل‌های استانی و رهنمودهای ابلاغی هیات مدیره و مدیرعامل بانک با راهبری و هدایت مدیر استان که از مدیران توانمند و با سابقه بانک توسعه تعاون هستند کمال بهره‌برداری صورت پذیرد.

وی ادامه داد: تکلیف اولیه بانک حمایت و توسعه بخش تعاون است لذا این وظیفه نباید تنها در روی کاغذ باقی بماند و مصداق حدیث گوهربار امام علی (ع) که فرمود "با قلب بپذیر و با زبان بگو و با اعضا عمل کن" باید در نیت و عمل بانکی استان مشهود و ملموس باشد. تعاون در فرمایشات مقام معظم رهبری نیز همواره تأکید می‌گردد و فحوای کلام ایشان مبنی بر مردمی کردن اقتصاد همان توجه و توسعه بخش تعاون است. همانند سایر کشورهای دنیا همچون مالزی، ایرلند، برزیل و ... که به این اصل دست یافته‌اند ما نیز باید گام‌های مهمی در این خصوص برداریم.

ایشان در ادامه بر لزوم برگزاری سلسله جلسات بخشنامه خوانی، انواع کمیته‌های معاملات، مطالبات؛ اعتباری، سند راهبردی بخش تعاون و .... تأکید کرد و اظهار داشت: هرگونه جلسه که منتهی به تبادل نظر و

صحبت پیرامون موضوعات و مشکلات باشد قطعاً برطرف‌کننده ابهامات و حرکت در مسیر شایسته‌سالاری است لذا با این روش‌ها می‌توان اظهار داشت که خودمان را قوی‌تر از گذشته بازیابی می‌نماییم و همواره بروز و پرتوان در خط مقدم مقابله با تحریم‌ها و بی‌اثر نمودن آن‌ها با فعالیت صحیح بانکداری قدم نهاده‌ایم.

در ادامه صیاد رحمان پور با بررسی آمار عملکرد شعب استان در قالب گزارش تصویری و نموداری در کلیه شاخص‌ها بر لزوم بهبود وضعیت شعب تأکید و نسبت به بیان راهکارهای مؤثر و فنی در این خصوص اقدام نمود. دراین‌بین تمامی همکاران دغدغه‌ها و مشکلات مدنظر خود را در راه تحقق اهداف و برنامه‌ای ابلاغی مطرح نموده و از راهکارها و رهنمودهای محمدجعفر ایرانی و صیاد رحمان پور بهره‌مند شدند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: