بیمه ایران

طراح داخلی هتل عباسی اصفهان متعلق به بیمه ایران درگذشت

طراح داخلی هتل عباسی اصفهان متعلق به بیمه ایران درگذشت
کدخبر : 56722

مهدی ابراهیمیان، هنرمند فقید معماری که طراحی داخلی هتل عباسی اصفهان متعلق به بیمه ایران، زیرنظر او انجام شد، روز گذشته در تهران درگذشت و پیکر وی روز چهارشنبه ساعت 8 صبح از مقابل خانه هنرمندان اصفهان واقع در خیابان آبشار اول به سمت قطعه هنرمندان باغ رضوان اصفهان تشییع شده و در این مکان به خاک سپرده خواهد شد.

 مراسم یادبود ایشان نیز روز پنجشنبه ۲۲ تیرماه، ساعت ۹ تا ۱۱ در مسجد المهدی واقع در خیابان مرداویج برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی بیمه ایران مهدی ابراهیمیان سال ۱۳۱۷ در محله بیدآباد اصفهان متولد شد. او دانش‌آموخته رشته نقاشی از هنرستان هنرهای زیبای این شهر بود که بعد از دوران تحصیل، از طرف این هنرستان و به‌عنوان هنرجوی بورسیه به پاریس رفت و دوره ۴ ساله معماری داخلی و دوره یک‌ساله نقاشی فرسک را گذراند و سپس به ایران بازگشت.

او به‌ عنوان طراح داخلی هتل عباسی اصفهان در سال 1344 از طرف دکتر فرهنگ مهر مدیر عامل بیمه ایران برای تهیه طرح آرایش فضای داخلی این مهمانسرا و اجرای آن انتخاب شد تا با توجه به افزایش سفر جهانگردان و گردشگران خارجی به اصفهان و نبود امکانات اقامتی مناسب در این شهر، این کاروانسرا را به یک هتل بین‌المللی تبدیل کند. مدت زمان اجرای این  کار ۱۶ ماه طول کشید و در سال ۱۳۴۵ آماده بهره برداری شد.

زنده‌یاد مهدی ابراهیمیان مدت‌ها در آمریکا زندگی کرد و در سال‌های پایانی عمر خود به ایران بازگشت و در تهران سکونت داشت. او روز دوشنبه در تهران درگذشت.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: