منطقه آزاد کیش

نشست کارشناسان اقتصادی وزارت امورخارجه درکیش

نشست کارشناسان اقتصادی وزارت امورخارجه درکیش
کدخبر : 56848

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: نقش کارشناسان اقتصادی وزارت امور خارجه در جذب گردشگر و سرمایه گذار از کشورهای هدف انکار ناپذیر است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، نشست هم اندیشی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و جوامع و فعالان اقتصادی و گردشگری با کارشناسان اقتصادی وزارت امور خارجه، عصر شنبه ۲۴ تیر ۱۴۰۲ با حضور وحید زارع فکری سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری این سازمان و محمد جواد همت پناه رئیس اداره اطلاعات اقتصادی وزارت امور خارجه در سالن رازی مرکز همایش های بین المللی خلیج فارس برگزار شد .

رحیم سرهنگی در این نشست با بیان این که اقدامات کارشناسان اقتصادی وزارت امور خارجه در معرفی جزیره کیش و جذب گردشگر و سرمایه گذار از کشورهای دیگر شکوفایی منطقه آزاد کیش را در پی خواهد داشت؛ افزود: فضای سیاسی کشور و ارتباطات خوب شکل گرفته با کشورها منطقه، فرصت مناسبی را برای پوست اندازی و معرفی وجهه جدید جزیره کیش فراهم کرده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تاکید کرد: اجرای کامل قوانین و مقررات چگونگی اداره مناطق آزاد زمینه ساز رونق اقتصادی منطقه و رفع بسیاری از مشکلات حال حاضر است.

وی شناساندن جاذبه های گردشگری، ترغیب فعالان اقتصادی خارجی جهت سرمایه گذاری در کیش با توجه به بسته های سرمایه¬گذاری تعریف شده، معرفی برگزار کنندگان تورهای مسافرتی و فعالان گردشگری در حوزه رسانه، معرفی نمایشگاه های تاثیرگذار و اقدامات مهم کشورها در حوزه گردشگری و رایزنی با شرکت های هواپیمایی در جهت برقراری پرواز را از جمله اقدامات ارزشمند کارشناسان اقتصادی وزارت امور خارجه در کشورهای پذیرنده دانست و افزود: منافع ملی کشور ایجاب می کند که درکنار یکدیگر، چرخ های اقتصادی کشور را به حرکت درآوریم.

همچنین محمدجواد همت پناه رئیس اداره اطلاعات اقتصادی و همکاری‌های توسعه ای وزارت امورخارجه در این نشست گفت: آشنایی با زیرساخت ها، ظرفیت ها، امکانات و استعدادها جزیره کیش از جمله اهداف سفر به جزیره کیش است و مصمم هستیم با بررسی نیازهای منطقه آزاد کیش در راستای تحقق آن، تسهیل مراودات با کشورهای هدف را فراهم کنیم.

وی در حاشیه این نشست افزود: جزیره کیش علاوه بر این که قطب گردشگری کشور محسوب می شود در پذیرش شرکت های صنعتی به نام و معتبر نیز موفق عمل کرده است و این نشست آگاهی بخش و فرصت بسیار خوبی بود که کارشناسان اقتصادی بتوانند با ارتباط با مسوولان سازمان منطقه آزاد کیش و بخش خصوصی و شنیدن درخواست های مطرح شده، زمینه را برای ارتباط آنان با فعالان اقتصادی و گردشگری در کشورهای پذیرنده مهیا کنند.

گفتنی است در این نشست مسوولان سازمان منطقه آزاد کیش و بخش خصوصی با معرفی امکانات بلقوه کیش به کارشناسان اقتصادی وزارت امورخارجه در 15 شهر"بیروت، باکو، بصره، بمبئی، تاشکند، دوحه، دهلی نو، سلیمانیه، لاهه، قندهار، مکزیکوستی، دوبی، استانبول، توکیو و نیویورک" ، آمادگی خود را برای پذیرش گردشگر در حوزه های گردشگری سلامت و گردشگری ورزشی اعلام داشتند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: