ضرورت ورود جدی مدعی‌العموم به بازار سرمایه

سیاست‌های دولت و مجلس، کمر مردم و سهامداران بازار بورس را شکسته است/دیگر سکوت جایز نیست، آقایان!

سیاست‌های دولت و مجلس، کمر مردم و سهامداران بازار بورس را شکسته است/دیگر سکوت جایز نیست، آقایان!
کدخبر : 56911

ریزش سنگین بورس در طی روزهای اخیر در حالی ادامه دارد که متولیان امر همچون دولت، مجلس و مسوولان سازمان بورس در لاک سکوت فرو رفته و لب از لب باز نمی‌کنند.

سقوط آزاد بازار بورس و سرمایه و نابودی تدریجی سرمایه‌های مردم در حالی ادامه دارد که دولت، مجلس، سازمان بورس و سایر متولیان این بازار همچنان نظاره‌گر رخدادهای این روزهای تلخ بازار هستند و البته هیچ کاری هم برای اصلاح و بهبود این آشفته بازار انجام نمی‌دهند.

ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری از ابتدای فعالیت خود در دولت، همواره از ضرورت تقویت بازار بورس سخن گفت و در پی آن جمع زیادی از سهامداران تازه وارد به دعوت دولت و شخص رئیس جمهور راهی بازار سرمایه شدند، به امید آنکه ارزش پولشان در اقتصاد تورمی حفظ شود اما در نهایت آنچه عاید بورسی‌ها و سهامداران آن شد، نابودی سرمایه‌هایشان در این روزها است.

 

ریزش سنگین بورس در ماه‌های گذشته و سال قبل هم موجب شد تا سهامداران با تجمع در مقابل سازمان بورس و مجلس، صدای اعتراض خود را به گوش مسئولان برسانند، ولی متاسفانه در این روزهای قرمز بورس، خبری از دولتمردان به خصوص رئیس جمهور و وزیر اقتصاد نیست! آنهم درحالی که آقایان بارها به مردم وعده حمایت از بورس را داده بودند.

همین سکوت باعث شده تا سهامداران در اعتراض به وضع موجود بگویند که دولت فقط می‌خواهد کسری بودجه خود را تأمین کند و سرمایه‌های مردم برایش اهمیتی ندارد!

تصمیمات عجولانه و غیرکارشناسی برخی مسوولان در خصوص خوراک پتروشیمی‌ها، عوارض صادرات فولاد، جلوگیری از عرضه خودرو در بورس کالا، نشستن متولیان بی‌کفایت و متخصص بر صندلی‌های قدرت، فقط بخشی از علل ریزش سنگین این روزهای بازار سرمایه است.

متاسفانه نمایندگان مجلس نیز با توجه به انتخابات پایان سال جاری، بیشتر وقت خود را صرف تبلیغات و انجام امور تبلیغاتی کرده و توجهی به وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم ندارند و عملا بازار بورس به حال خود رها شده است.

به گفته کارشناسان، بورس منتظر علاج جدی است و کار با جلسه و احضار وزیر و … درست نمی‌شود و باید ریشه مشکل را یافت. همه می‌دانیم که بورس ظرفیت بالایی برای تقویت تولید و رونق اقتصادی کشور دارد و نباید به زمین بازی سیاسی تبدیل شود، بنابراین بهتر است به جای شعارهای سیاسی، حمایت از سرمایه‌گذاران به معنای واقعی انجام شود، نه اینکه فقط پشت دوربین‌ها و در حد اعلام چند جمله شعاری!

اکنون به نظر می‌رسد با توجه به سکوت دولت و مجلس و رئیس سازمان بورس،لازم و ضروری است که مدعی‌العموم و سایر مدیران ارشد قضایی برای سامان دادن به آشفته بازار سرمایه در اسرع وقت وارد شده و با اتخاذ تصمیمات منطقی و جانبدارانه از سهامداران و نیز برکناری مسوولان بی‌کفایت این بازار، هر چه سریع‌تر دست بکار شده و در جهت حمایت از مردم و سهامداران، دست برهم‌زنندگان وضعیت موجود را از ریشه قطع کنند.

گفتنی است:امروز شاخص کل دو میلیون واحد رو به پایین را شکست و دارایی‌های مردم در بازار بورس نابود شد و از بین رفت.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: