سازمان منطقه آزاد اروند

نشست مشترک ستاد اربعین سازمان منطقه آزاد اروند با کمیته‌های ۱۸ گانه برگزار شد

نشست مشترک ستاد اربعین سازمان منطقه آزاد اروند با کمیته‌های ۱۸ گانه برگزار شد
کدخبر : 56954

ستاد اربعین سازمان منطقه آزاد اروند نشست مشترکی با کمیته‌های ۱۸ گانه ستاد استانی در پایانه مرزی شلمچه تشکیل داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد اروند، مهندس «علی زارعی» در رأس هیأتی از مدیران و معاونین سازمان منطقه آزاد اروند و با همراهی رئیس ستاد اربعین استان خوزستان، به منظور بررسی آخرین اقدامات عمرانی و زیرساختی صورت پذیرفته در پایانه مرزی شلمچه برای پذیرایی زائران اربعین حسینی، شرایط پارکینگ، موقعیت مواکب، باراندازها و پایانه مسافری، انشعابات مورد نیاز در دو سوی مرز و وضعیت راه‌های دسترسی به این پایانه را مورد ارزیابی قرار داد.

پس از انجام بازدید از اقدامات صورت پذیرفته توسط ستاد اربعین سازمان منطقه آزاد اروند و بررسی وظایف محول شده به کمیته‌های ۱۸گانه، نشست مشترکی با حضور مدیرعامل و معاونین سازمان منطقه آزاد اروند، رؤسا و اعضای ستاد استانی و اعضای کمیته‌های ۱۸گانه ستاد اربعین خوزستان، در محل سالن جلسات قرارگاه اربعین حسینی شلمچه برگزار شد.

در این نشست، مهندس «علی زارعی» مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند ابراز امیدواری کرد تا با اقدامات صورت گرفته توسط ستاد اربعین این منطقه، یک اجتماع مردمی متفاوت و پذیرایی درخور و شایسته‌ای از زائران اباعبدالله الحسین(ع) انجام گیرد.

ولی‌الله حیاتی، معاون انتظامی، امنیتی استاندار خوزستان نیز در این نشست، ضمن تقدیر از اقدامات عمرانی، زیرساختی و فرهنگی صورت گرفته در پایانه مرزی شلمچه، همچنین تلاش‌هایی که از سوی کمیته‌های ۱۸گانه ستاد اربعین استان خوزستان و دستگاه‌های متولی صورت پذیرفته است، پایان عملیات عمرانی در مرز شلمچه را ۱۵ مردادماه اعلام کرد.

وی افزود: از ورودی مرز شلمچه تا نقطه صفر مرزی وظایفی به کمیته‌ها محول شده بود که همگی به نحو احسن اجرا و یا در حال انجام هستند و تا نیمه مردادماه به پایان خواهد رسید.

حیاتی با بیان اینکه بر اساس مصوبه استانداری خوزستان، موکب‌داری توسط ادارات و سازمان‌های دولتی ممنوع است، یادآور شد: هر سازمانی که قصد مشارکت در فرآیند اربعین حسینی را دارد، به‌جای موکب داری به امر فراهم‌آوری زیرساخت‌ها اهتمام ورزد و یا اینکه کمک‌های خود را در اختیار کمیته جمع‌آوری کمک‌های مردمی قرار دهد تا از آن طریق به صورت عادلانه میان هیئات و مواکب مردمی توزیع شود.

در ادامه این نشست، وضعیت تعهدات ادارات در قبال انجام امورات زیرساختی در پایانه مرزی شلمچه، بررسی شد.

همچنین انجام عملیات آسفالت جاده خرمشهر-اهواز، تأمین آب آشامیدنی زائران، آخرین وضعیت ایجاد انشعابات پایانه مرزی شلمچه، پیگیری لکه‌گیری، روکش، شانه‌سازی، تکمیل و اصلاح نقاط حادثه‌خیز پیش‌بینی ناوگان حمل و نقل برای انتقال زائران از-به مرز شلمچه، تأمین خودرو برای انتقال زائران به شهرها و استان‌های مبدأ و آخرین اقدامات راه‌آهن در خرمشهر برای انتقال زائران از-به خرمشهر و پایانه مرزی شلمچه مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست، سرهنگ «رضا دولتشاهی» به عنوان فرماندهی فراجا در پایانه مرزی شلمچه معرفی شد.

در پایان این نشست، بر پایان یافتن تمامی اقدامات زیرساختی تا نیمه مردادماه، تأکید شد.

پایان پیام/

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: