سازمان منطقه آزاد کیش

پیام مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم

پیام مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم
کدخبر : 56956

رارسیدن محرم حسینی را به ساحت حضرت ولی عصر (عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی و آحاد امت داغدار مسلمان به‌ویژه اهالی شریف جزیره کیش، همکاران سخت‌کوش و گردشگران عزیز تسلیت عرض می‌کنم و امید آن دارم که بتوانیم با یاری و همدلی، از محرم امسال تصویری باشکوه و برازنده فرهنگ و تمدن ریشه‌دار اسلامی-ایرانی در جزیره زیبایمان رقم بزنیم.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، پیام رحیم سرهنگی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) بدین شرح است:

باسمه تعالی

السلام علیک یا اباعبدالله الحسین (ع)

تقدیر الهی بر این بود که با حلول ماه محرم، نام نامی سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در طلیعه سال قمری قرار گیرد و بزرگداشت حماسه و تعزیت مصائب او و خاندان و یارانش آغازگر تقویم‌ها باشد. بی‌شک این تقارن، سری بزرگ از اسرار الهی است و در علت آفرینش عالم ریشه دارد. چراکه حماسه کربلا و پیام عاشورا با گذشت قرن‌ها نه‌تنها کهنه نشده، بلکه روز به روز ابعادی جدید و کشف‌هایی نو به ‌نو از عظمت آن به ذهن بشریت خطور کرده است. پس جا دارد که امسال نیز ضمن برپایی هرچه پرشورتر مناسک عزاداری، به کشف پیام‌های جدید و درس‌ها و عبرت‌های تازه نهضت حسینی بیندیشیم. در این میان لازم می‌دانم به نقش و جایگاه ویژه و خطیر بانوان مسلمان اشاره کنم که در طول تاریخ پرافتخار تشیع، اولین پرچمداران احیاء این مناسک الهی بوده‌اند. از یاد نبریم که حب حسین (ع) و عطش کربلا با شیر مادران‌ به کام ما ریخته شده و گریه بر مصائب آل‌الله را بر دامان پاک آنان آغاز کرده‌ایم. در سال‌های دفاع مقدس نیز، این شیرزنان و مادران بودند که سربند شهادت را بر پیشانی جگرگوشه‌گان خود بستند و آنان را به جبهه دفاع از اسلام و ایران روانه کردند. پس دریغ است که با گذر ایام گرد غفلت و فراموشی بر آینه این حماسه بنشیند و خدای نخواسته عظمت و شکوه زن ایرانی تحت‌الشعاع تهاجم فرهنگی بیگانگانی قرار گیرد که کمر به نابودی اسلام و ایران بسته‌اند. از این رو بر خود فرض می‌دانم از عموم خواهران ایمانی و هم‌وطن اعم از کیشوندان و گردشگران گرامی تقاضا کنم در محرم امسال نیز پاسدار نقش زینبی خود باشند و یزیدیان عصر مدرن را در رسیدن به اهداف شوم خود ناکام بگذارند. بدیهی‌است کمترین تلاش برای نیل به این مطالبه آئینی و ملی، حفظ حجاب و عفاف است که در طول تاریخ، زینت‌بخش بانوان فهیم و متدین ایرانی بوده است. البته رعایت حرمت این ایام تنها به بانوان اختصاص ندارد و از مردان غیور و برادران هم‌وطن نیز که در عشق به اباعبدالله و اباالفضل العباس و سایر شهیدان کربلا شهره عالمند، انتظار می‌رود در این ایام عزیز و همه ایام، حافظان راستین موازین و ارزش‌های دینی و میهنی‌مان باشند.

در پایان فرارسیدن محرم حسینی را به ساحت حضرت ولی عصر (عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی و آحاد امت داغدار مسلمان به‌ویژه اهالی شریف جزیره کیش، همکاران سخت‌کوش و گردشگران عزیز تسلیت عرض می‌کنم و امید آن دارم که بتوانیم با یاری و همدلی، از محرم امسال تصویری باشکوه و برازنده فرهنگ و تمدن ریشه‌دار اسلامی-ایرانی در جزیره زیبایمان رقم بزنیم.

رحیم سرهنگی

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: