شرکت صنعت فولاد شادگان

فولاد شادگان نیروگاه ۳۶۰ مگاواتی می‌سازد / پیشرفت بیش از ۸۵ درصدی فاز یک فولادسازی

فولاد شادگان نیروگاه ۳۶۰ مگاواتی می‌سازد / پیشرفت بیش از ۸۵ درصدی فاز یک فولادسازی
کدخبر : 57018

مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت صنعت فولاد شادگان با تشریح آخرین وضعیت ساخت واحدهای فولادسازی این کارخانه از ساخت یک نیروگاه ۳۶۰ مگاواتی توسط این شرکت خبر داد و پیشرفت فیزیکی فاز یک فولادسازی را بیش از ۸۵ درصد اعلام کرد.

به گزارش پترومتالز، مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت صنعت فولاد شادگان در گفت و گو با خبرنگار این شرکت با اشاره به اقدامات شرکت در راستای فضای سبز فولاد شادگان اظهار کرد: شرکت صنعت فولاد شادگان طبق تعهدات زیست محیطی خود ، برنامه ریزی کرده است تا پروژه های فضای سبز این شرکت را در چند فاز به بهره برداری برساند. در این زمینه فاز اول طرح به مساحت حدود ۱۳ هکتار به مرحله کشت رسیده و در حال حاضر مقدمات اجرایی جهت اجرای فاز دوم به مساحت ۱۰ هکتار در حال انجام است.

مجتبی قارونی با اشاره به آخرین وضعیت احداث تصفیه خانه پساب این شرکت، گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده ، اواسط نیمه دوم امسال ، تصفیه خانه پساب شرکت صنعت فولاد شادگان به بهره برداری می رسد.

وی افزود: تصفیه پساب شرکت شامل تصفیه آب های صنعتی ، آب های سطحی و براین RO کارخانه است که در مرحله اجرا می باشد و امیدواریم در برنامه زمان بندی مشخص شده تکمیل و به بهره برداری برسد.

مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت صنعت فولاد شادگان در خصوص پروژه فاز یک فولاد سازی این شرکت که شامل یک واحد فولاد سازی به ظرفیت ” ۸۰۰ هزار تن بیلت ” در سال است ، گفت: در حال حاضر این پروژه بیش از ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در حال حاضر بیش از ۱۰۰۰ نفر در آن مشغول به کار هستند.

قارونی با اشاره به پروژه فاز دو فولادسازی این شرکت که شامل کارخانه احیا و فولاد سازی است ، عنوان کرد: فاز دو شامل یک کارخانه احیا به ظرفیت ” ۱.۷ میلیون تن آهن اسفنجی ” و واحد فولادسازی به ظرفیت ” ۱.۲ میلیون تن اسلب عریض ” در سال می باشد.

وی افزود: این کارخانه به روش HOT LINK می باشد که در نوع خود در کشور کم نظیر است.

مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت صنعت فولاد شادگان بیان کرد: در مرحله اول ، تجهیزات اصلی واحد فاز دو فولادسازی که شامل EAF ، LF ، VOD و سیستم جمع آوری غبار است ، از مازاد فاینانس فاز اول سفارش داده شده و همچنین بخش اول این تجهیزات نیز به تازگی وارد گمرک شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه مناقصه ای جهت ادامه کار واحد فولادسازی در جریان است ، بیان کرد: در این راستا ؛ پیمانکاران ارزیابی شده و طی روزهای آتی پیشنهادات مالی و فنی خود را خواهند داد.

قارونی با اشاره به احیا فاز دو نیز افزود: همچنین جهت احیا فاز دو ، در حال تهیه اسناد مناقصه می باشیم که طبق برنامه ریزی های انجام شده مراحل مناقصه در انتهای سال آغاز می شود.

مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت صنعت فولاد شادگان با اشاره به افزایش ظرفیت فاز اول عنوان کرد: افزایش ظرفیت این واحد به میزان ” یک میلیون تن ” در سال می باشد که در حال حاضر ، در مراحل مهندسی و سفارش تجهیزات Long Delivery می باشیم. همچنین برنامه ریزی شده که در تعمیرات سالیانه در سال آینده برنامه اجرایی آن را انجام دهیم.

مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت صنعت فولاد شادگان از ساخت نیروگاه ۳۶۰ مگاواتی خبر داد و گفت: این پروژه ذیل تفاهم نامه میان وزارت صمت و نیرو برای احداث ۱۰۰۰۰ مگاوات نیروگاه ، می باشد که اسناد مناقصه آن تهیه شده و در حال اخذ مجوزات لازم برای انتشار آن هستیم.

وی افزود: این مجوزات شامل مجوزات زیست محیطی ، زمین پروژه ، شبکه و … می باشند که بلافاصله بعد از اخذ مجوز ، مراحل انتخاب پیمانکار انجام می شود.

قارونی با اشاره به کارخانه آهک شرکت صنعت فولاد شادگان خاطرنشان کرد: بعد از اخذ مجوزات لازم جهت ارزیابی پیمانکاران واجد شرایط ، فراخوان داده می شود.

مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت صنعت فولاد شادگان در پایان از بهره برداری از ساختمان اداری در انتهای سال خبر داد و گفت: این ساختمان شامل سه طبقه است که هر طبقه زیربنای آن بالغ بر ۲۲۰۰ متر می باشد که در انتهای سال به بهره برداری می رسد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: